Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70-200

    Ben op zoek naar een 70-200mm voor op mijn 60D.
    Stabilisatie is niet nodig en eigenlijk zelfs niet binnen het budget.
    Nu viel mijn oog op de Sigma 70-200mm f2,8 die een 300€ goedkoper is dan de canon versie.
    Is er iemand die deze lens gebruikt met de canonvatting?
    Ik vind wel pentax en Nikon gebruikers maar bij canon gaan ze bijna allen voor de ef70-200 uit eigen huis.
    Ik ben niet gefocust op merkeigen combinaties als de kwaliteit maar snor zit voor de prijs.
    Aanrader of niet die Sigma?
    *www.InPuT79.be*
    Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

  • #2
    Re: 70-200

    Ik gebruik hem op Nikkon D90 ,ben er zeer tevreden .

    mvg Yves.
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: 70-200

      De versie zonder beeldstabilisatie kan vrij soft zijn op f2,8.
      Ik heb ze vroeger ook gehad, vanaf f4 was die superscherp, maar met het diafragma open vielen de resultaten wat tegen.
      Dat was ook zo met de Canon 70-200 f2,8 L IS (oude versie), maar die was toch wat beter dan de Sigma (de nieuwe versie van de Canon is véél beter, maar ook erg duur).

      De AF van de Sigma is wat trager dan die van de Canon, bij actiefotografie zal je daardoor wat meer missers hebben dan met een Canon.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Actiefotografie is niet echt mijn ding.
        Zou eerder gebruikt worden voor portretten, optredens en huwelijk.
        Had ook gelezen dat de canon versie ook wat soft is vol open, canon 'iets' beter maar is die 'iets' volgens jullie 300€ waard?
        *www.InPuT79.be*
        Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

        Comment


        • #5
          Re: 70-200

          De niet-OS versie zou inderdaad soft zijn op 2.8. De nieuwere OS-versie zou heel goed zijn, maar het prijskaartje is ook navenant.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: 70-200

            Hier een voorbeeldje f2.8 200mm .Valt toch best mee of niet??




            mvg Yves.
            What you see is what you get

            Comment


            • #7
              Re: 70-200

              Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
              Hier een voorbeeldje f2.8 200mm .Valt toch best mee of niet??
              dit is toch wel heel onscherp vind ik...
              en ook wel veel out of focus CA

              zelf al met 3 sigma 70-200 gewerkt waarvan 2 exemplaren onbruikbaar onscherp waren op 2.8, echt onbruikbaar. en één exemplaar dat ik heb gehad (nog het oudste van al...) nou die was even scherp op f2.8 dan mijn canon 70-200 f2.8
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: 70-200

                Onlangs heb ik gewerkt met de Sigma, ik was daar aardig onder de indruk van.
                Hier mijn ervaringen.

                Sigma 70-200/2.8 APO EX DG OS is relatively lightly built and equipped with effective image stabilization. Both the vignetting and the distortion are kept
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door annoh
                  Onlangs heb ik gewerkt met de Sigma, ik was daar aardig onder de indruk van.
                  Hier mijn ervaringen.

                  http://www.camerastuffreview.com/nl/...mm28-apo-ex-dg
                  Dat is de gestabiliseerde versie. Hebben het hier over niet-gestabiliseerde.
                  *www.InPuT79.be*
                  Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: 70-200

                    Ben je zeker dat je een 2.8 nodig hebt?
                    Als f4 ook voldoende is, zou je kunnen overwegen om de 70-200 f4 van Canon te kopen. Best betaalbaar. Maar je kan natuurlijk net iets minder met de scherptediepte spelen.

                    En als je echt voor een 2.8 wil gaan zou je ook de Tamron kunnen overwegen. Deze zou wel een tragere AF hebben, maar aangezien je geen actiefoto's neemt... Qua scherpte moet die zeker niet onderdoen voor de Canon 2.8. (Tenminste, als ik de review mag geloven). En deze opmerking is zeker niet bedoeld om hier een 'Dit merk is beter dan dat merk' van te maken, gewoon een tipje om ook even voorbij de hoek te kijken...

                    Groeten,
                    Geert

                    Comment


                    • #11
                      Denk toch dat de 2.8 nodig is voor optredens. Merk nu al met de 85 en 50mm 1.8 dat het soms krap is, dan vermoed ik dat de f4 wat te kort schiet.
                      *www.InPuT79.be*
                      Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: 70-200

                        Misschien dit eens doorlezen?
                        http://www.juzaphoto.com/eng/article...on_100-400.htm
                        Groeten,
                        Geert

                        Comment


                        • #13
                          Re: 70-200

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hotchpot Bekijk bericht
                          Denk toch dat de 2.8 nodig is voor optredens. Merk nu al met de 85 en 50mm 1.8 dat het soms krap is, dan vermoed ik dat de f4 wat te kort schiet.
                          als je nu al weet dat het op f/1.8 al moeilijk is, waarom dan een f/2.8 kopen? Kan je dan niet beter een lichtsterkere prime kopen met een brandpuntsafstand die je het meest nodig hebt.
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #14
                            Re: 70-200

                            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            als je nu al weet dat het op f/1.8 al moeilijk is, waarom dan een f/2.8 kopen? Kan je dan niet beter een lichtsterkere prime kopen met een brandpuntsafstand die je het meest nodig hebt.
                            Als ik dit lees, denk ik er eigenlijk ook zo over. Of toch doorsparen voor een 2.8 met anti-bibber?

                            Groeten,
                            Geert

                            Later toegevoegd: misschien ook dit topic eens doornemen, inclusief de concertfoto's waarnaar in een link verwezen wordt.

                            Groeten,
                            Geert
                            Last edited by Appendix; 14 juni 2011, 13:12.

                            Comment


                            • #15
                              Is dan toch de canon 70-200mm F2.8 L USM geworden. Mooie tweedehands kunnen aanschaffen en super gelukkig mee. Wat een bouwkwaliteit in vergelijking met mijn andere lensjes. Snelle focus, scherpe foto's, mooi contrast en kleuren...
                              *www.InPuT79.be*
                              Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

                              Comment

                              Working...
                              X