Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Macrolens voor Sony Alfa

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Macrolens voor Sony Alfa

    Ik ben op zoek naar een macrolens voor mijn Sony. Normaal blijf ik bij Sony omdat merkgebonden accecoires volgens mij toch altijd het beste zijn afgesteld, maar dan kom ik weer in aanvaring met de prijs.
    Wat wil ik? Een lens waarmee ik zowel insecten (kruipende en vliegende) als bloemen kan fotograferen.
    Door andere fora te lezen heb ik begrepen best een zo groot mogelijke brandpuntafstand te nemen om de dieren minder snel te verjagen. Alleen bij de 100 mm. van Sony zit je onmiddelijk aan een 750€ terwijl de Sigma en Tamron een pak goedkoper zijn. (Vb. de Tamron 180mm F 3.5 Macro 1:1 Sony heb je voor 700€)
    Maar wat is het kwaliteitsverschil. Iemand een ervaring?
    Verder zag ik ook een macro zoomlens (Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro) Hier heb ik mijn twijfels bij dat ze dezelfde kwaliteit halen als een vaste, maar ook hier iemand ervaring mee?

  • #2
    Re: Welke Macrolens voor Sony Alfa

    die macro zoomobjectieven zijn niet echt macro

    kies sigma of tamron, die hebben beide zeer goede macros
    hier vind je gebruikers ervaringen van alle macro's.
    Dyxum lens database includes most lenses ever build for Alpha system (Sony Minolta A-mount and E-mount DSLR, SLT, and ILC cameras)

    gebruikers schatten de sony, maar vooral de minolta wel hoger in maar de quotering van de sigma's en tamrons is ook zeer goed

    alhoewel ik zou voor de Sigma durven gaan 105 F2.8 EX DG OS HSM, afgaande op de voorbeelden vind ik de kleuren en contrast wel iets minder.
    als je SLT a33 of a55 gebruikt moet je er op letten dat de sigma's updatet zijn voor SLT, ander moet je dit zelf laten doen, is wel gratis !

    maar een 2de hands minolta of sony in goede staat draagt mijn voorkeur.
    Last edited by puerte; 13 juni 2011, 10:16.

    Comment


    • #3
      Re: Welke Macrolens voor Sony Alfa

      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      die macro zoomobjectieven zijn niet echt macro

      kies sigma of tamron, die hebben beide zeer goede macros
      hier vind je gebruikers ervaringen van alle macro's.
      Dyxum lens database includes most lenses ever build for Alpha system (Sony Minolta A-mount and E-mount DSLR, SLT, and ILC cameras)

      gebruikers schatten de sony, maar vooral de minolta wel hoger in maar de quotering van de sigma's en tamrons is ook zeer goed

      alhoewel ik zou voor de Sigma durven gaan 105 F2.8 EX DG OS HSM, afgaande op de voorbeelden vind ik de kleuren en contrast wel iets minder.
      als je SLT a33 of a55 gebruikt moet je er op letten dat de sigma's updatet zijn voor SLT, ander moet je dit zelf laten doen, is wel gratis !

      maar een 2de hands minolta of sony in goede staat draagt mijn voorkeur.
      Ik heb nu een Sony 55 en mijn vriendin gebruikt mijn vorige 350. Het is de bedoeling de lens op de twee camera's te gebruiken. En een tweedehands Minolta voor mijn 55 zie ik toch niet goed zitten. Ik vind dat mijn Minoltalenzen van hun kwaliteit hebben verloren als ik ze gebruikte op de Alfa. Vandaar dat ik een nieuwe kocht

      Comment


      • #4
        Re: Welke Macrolens voor Sony Alfa

        Ik kan de Sigma EX 105mm 2.8 sterk aanraden. Met mijn A700 heb ik er al heel veel plezier aan beleefd met heel wat kwalitatieve foto's. Het vergt wel veel oefening en geduld om echt scherpe exemplaren (vlinders bvb) te trekken, maar eens scherp zie je elk detail!
        Liefst zou ik nu overschakelen naar een grotere brandpuntafstand. Ik heb gelezen dat het iets meer oefening vraagt ivm bewegingsonscherpte (als je uit de hand trekt zoals ik doe), maar oefening baart kunst he!

        conclusie: vertrouwen op sigma EX reeks en uitkijken naar een gewenste brandpuntafstand. (zou eens moeten nakijken, maar ik dacht dat de 150mm niet met sony vatting is ..)

        succes!
        Momenteel in opleiding dus erg bedankt voor uw kritiek!
        ---------------------------------------------------------------------------------------
        Sony A700 met enkele glaasjes, reportageflits, statief, Elinchrome 4Dlite set

        Comment


        • #5
          Re: Welke Macrolens voor Sony Alfa

          Oorspronkelijk geplaatst door Focus007 Bekijk bericht
          Ik kan de Sigma EX 105mm 2.8 sterk aanraden. Met mijn A700 heb ik er al heel veel plezier aan beleefd met heel wat kwalitatieve foto's. Het vergt wel veel oefening en geduld om echt scherpe exemplaren (vlinders bvb) te trekken, maar eens scherp zie je elk detail!
          Liefst zou ik nu overschakelen naar een grotere brandpuntafstand. Ik heb gelezen dat het iets meer oefening vraagt ivm bewegingsonscherpte (als je uit de hand trekt zoals ik doe), maar oefening baart kunst he!

          conclusie: vertrouwen op sigma EX reeks en uitkijken naar een gewenste brandpuntafstand. (zou eens moeten nakijken, maar ik dacht dat de 150mm niet met sony vatting is ..)

          succes!
          dat van die 150 heb ik ook ergens gelezen, maar die zou wel in aantocht zijn deze zomer stond daar. Ik weet niet of dat betrouwbare info was

          Comment


          • #6
            Re: Welke Macrolens voor Sony Alfa

            Oorspronkelijk geplaatst door handigeharry Bekijk bericht
            En een tweedehands Minolta voor mijn 55 zie ik toch niet goed zitten. Ik vind dat mijn Minoltalenzen van hun kwaliteit hebben verloren als ik ze gebruikte op de Alfa.
            Als je het over de laatste generatie goedkope zooms van Minolta hebt, ja, dan kan het zijn dat ze voor je a350/55 niet voldoen. Dat waren al niet de beste lenzen toen ze uitgebracht werden.

            De Sony 100mm macro is echter gewoon een kopietje van de Minolta-voorganger hoor. Niets kwaliteitsverschil.
            Ik heb een Sigma en Tamron gehad. Uiteindelijk toch de Sony gekocht, vooral vanwege mijn voorkeur voor de kleurweergave van deze lens. Zelfde kleuren als mijn andere lenzen, dus geen aanpassingen achteraf nodig.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Welke Macrolens voor Sony Alfa

              hier voorbeelden van foto's genomen met de minolta 100 mm, gemaakt met verschillende toestellen en door verschillende gebruikers
              Thread dedicated to Minolta AF 100 F2.8 Macro RS Discussion of any kind ISN'T allowed here (we...


              zelfde voor de sony
              Thread dedicated toSony AF 100mm F2.8 Macro SAL-100M28Discussion of any kind ISN'T allowed here...


              zelfde voor de sigma
              Thread dedicated toSigma 105mm F2.8 EX DG Macro prod. code: 257-205Discussion of any kind ISN'T...


              op basis daarvan zou je volgens mij moeten kunnen besluiten welke voor jou de beste is.
              de gebruikerstevredenheid van de sigma is zeer hoog en de kwaliteit waarschijnlijk ook, maar de minolta en de sony's hebben juist dat ietske meer, beter contrast en kleur. is dat ietske meer het extra geld waard voor jou, dat moet jezelf uitmaken

              Comment

              Working...
              X