Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Star Trek of Luik? + Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Star Trek of Luik? + Update

    Voor een schoolopdracht heb ik mezelf ook eens gewaagd aan architectuur...

    Locatie: treinstation Luik.

    Bedankt voor het kijken!



    Update: levels en lens correctie



    Last edited by kurtvandeweerdt; 13 juni 2011, 14:26.
    . fashion & artist photography
    . www.kurtvandeweerdt.be
    . twitter . facebook . flickr

  • #2
    Re: Star Trek of Luik?

    tis een leuk idee maar naar mijn mening is de foto iets te licht, misschien de levels een beetje aanpassen?
    Groetjes Rudy
    Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

    Comment


    • #3
      Re: Star Trek of Luik?

      Volgens mij ga je 10 op 10 krijgen want 't is een prachtig schot.
      Mooie zachte kleuren en perfecte symmetrie en zeker scherp genoeg.


      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Star Trek of Luik?

        Thanks voor de reacties tot dusver!

        @Rudy: Foto's kijken is natuurlijk persoonlijk en een gevoel en naar mijn gevoel is ze niet te licht tbh. Ik zou ook niet weten naar waar ik de levels moet trekken gezien het mooie histogram. But thanks for the comment!

        @RedFalcon: Thanks! Het kadert wel in een grotere opdracht. Dus, niet enkel deze foto, maar dan ben ik toch al goed op weg!
        . fashion & artist photography
        . www.kurtvandeweerdt.be
        . twitter . facebook . flickr

        Comment


        • #5
          Probeer het vertikaal perspectief eens weg te werken.
          Bijkomend: heb je lenscorrectie toegepast? De tegels bovenaan zouden m.i. een rechte lijn moeten vormen.
          Anderzijds: symmetrie is heel goed.
          Persoonlijk vind ik 'm ook iets te licht afgewerkt.
          Als je wil mag je mijn foto's ook eens beoordelen: http://www.flickr.com/photos/shaolyn...7624970998069/
          Groeten,
          ShaoLynx

          Comment


          • #6
            Re: Star Trek of Luik?

            @ShaoLynx: Thanks!
            Verticaal perspectief eens weggedaan, maar dan vind ik dat er veel verloren gaat aan de randen. En ik vind het verschil niet noemenswaardig beter tbh?
            Die lijn boven klopt wel, ja... Had het ook gezien, maar for some reason heb ik het zo gelaten. Maar zou in principe (volgens de "regels") niet mogen.

            Jouw foto's: Mooie standpunten en pano's! Maar ik hou wel een beetje van wat bewerking. Die van jou ogen voor mij iets te natuurlijk. En dat je mijn foto's te licht vind, snap ik... Ik vind ze van jou te donker. Maar dat zal een kwestie van smaak zijn ook.

            Bedankt voor je reactie iig! Ik ga dat verticaal perspectief en de bovenste lijn in de gaten houden!
            . fashion & artist photography
            . www.kurtvandeweerdt.be
            . twitter . facebook . flickr

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door kurtvandeweerdt
              Jouw foto's: Mooie standpunten en pano's! Maar ik hou wel een beetje van wat bewerking. Die van jou ogen voor mij iets te natuurlijk. En dat je mijn foto's te licht vind, snap ik... Ik vind ze van jou te donker. Maar dat zal een kwestie van smaak zijn ook.
              Bewerking: je zou eens moeten weten... ;-)
              Belichting: tja, enerzijds zat het weer wat tegen die dag, anderzijds probeer ik ook vaak het histogram het volledige spectrum te laten vullen.
              Maar goed: volgende keer probeer ik de gulden middenweg :-)
              Groeten,
              ShaoLynx

              Comment


              • #8
                Re: Star Trek of Luik?

                Oorspronkelijk geplaatst door ShaoLynx Bekijk bericht
                Bewerking: je zou eens moeten weten... ;-)
                Oh, I know... Maar ik bedoelde het meer, als in: zichtbaar... Slightly onnatuurlijk.

                But keep it up!
                . fashion & artist photography
                . www.kurtvandeweerdt.be
                . twitter . facebook . flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Star Trek of Luik?

                  Wat ik bedoelde met licht moet je maar eens bekijken op hetgene wat ik gedaan, levels aangepast en contrast verhoogt, dit geeft meer diepte in je foto.

                  Als je dit niet wil doe ik hem wel weg hoor

                  Groetjes Rudy
                  Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Star Trek of Luik?

                    We zitten duidelijk met een verschil van smaak wat betreft contrast en licht. Ik vind dit namelijk te donker en te zwaar. Maar laat gerust staan. Ik ben benieuwd wat anderen ervan vinden!
                    . fashion & artist photography
                    . www.kurtvandeweerdt.be
                    . twitter . facebook . flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Star Trek of Luik?

                      Ok laat de andere hun mening maar spuien, en idd we hebben eenieder duidelijk een andere mening, maar algoed want anders zou het leven saai zijn niet

                      Oorspronkelijk geplaatst door kurtvandeweerdt Bekijk bericht
                      We zitten duidelijk met een verschil van smaak wat betreft contrast en licht. Ik vind dit namelijk te donker en te zwaar. Maar laat gerust staan. Ik ben benieuwd wat anderen ervan vinden!
                      Groetjes Rudy
                      Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                      Comment


                      • #12
                        Re: Star Trek of Luik?

                        Oorspronkelijk geplaatst door kurtvandeweerdt Bekijk bericht
                        We zitten duidelijk met een verschil van smaak wat betreft contrast en licht. Ik vind dit namelijk te donker en te zwaar. Maar laat gerust staan. Ik ben benieuwd wat anderen ervan vinden!
                        akkoord, maar de eerste vind ik dan weer te licht...
                        dslr4dummies

                        Comment


                        • #13
                          Re: Star Trek of Luik?

                          Sorry Rudy, maar ik hou het bij de foto van Kurt.
                          Ik heb de foto eens bekeken met PTLens en die kan echt moeilijk nog meer symmetrisch zijn.

                          Grtz, RF
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Star Trek of Luik?

                            Thanks!

                            Ik heb een kleine update gepost... Denk dat de lenscorrectie niet al te best is, right? Levels maar minimaal... Because I like it light!
                            . fashion & artist photography
                            . www.kurtvandeweerdt.be
                            . twitter . facebook . flickr

                            Comment


                            • #15
                              De update vind in de beste van de drie.
                              Indien je de cropping wat te nauw vindt wegens de lenscorrectie: het helpt om je architectuurfoto's wat ruimer te kadreren.
                              Trouwens, ik adviseer bij deze LR3 hiervoor i.p.v. PTLens. PTLens doet enkel distorsie correctie op basis van profielen.
                              LR3 (of ACR 6.x) doet ook meteen CA- en vignettering-correctie op basis van profielen. In PTLens moet je dat manueel doen.
                              Sinds LR3 gebruik ik PTLens niet meer, ook al omdat-ie geen raw-bestanden kan lezen in WIN.
                              Groeten,
                              ShaoLynx

                              Comment

                              Working...
                              X