Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor Nikon D 7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor Nikon D 7000

    Hallo,

    Sinds twee weken ben ik de gelukkige bezitter van een D 7000. Bevalt uitstekend, behalve dat mijn Tamron 17-50 f2.8 (de versie zonder VC) in life view niet wil focussen. Lens kan volgens de importeur (Transcontinenta) worden aangepast door een Duits bedrijf, maar gaat meer dan € 100 kosten.

    Mijn voorkeur op dit moment, gaat uit naar een nieuw objectief.
    De Tamron heb ik te koop aangeboden.

    Wie heeft ervaring met de volgende objectieven op de D 7000:

    Nikkor AF-S DX 16-85mm f/3.5-5.6 G ED VR
    Sigma AF 17-70mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM
    Sigma AF 17-50mm f/2.8 EX DC OS HSM
    Sigma AF 18-50mm f/2.8-4.5 DC HSM OS
    Gegroet Auke
    Nikon en wat toebehoren

    http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

  • #2
    Re: Lens voor Nikon D 7000

    Waarom zou je in LV zo nodig AF moeten hebben? Bij filmen vind ik de AF in ieder geval te onrustig.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor Nikon D 7000

      Belangrijke vraag is of je een 17-50 mm objectief wilt hebben of eentje met wat meer tele.

      Hier een test van de Sigma 17-70 mm OS.

      This is clearly an attractively priced, all-round zoom lens with high brightness, high optical quality and good built-in image stabilization.February
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor Nikon D 7000

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Waarom zou je in LV zo nodig AF moeten hebben? Bij filmen vind ik de AF in ieder geval te onrustig.
        Ben ik met je eens, maar ik wil graag een lens hebben die geen problemen geeft.
        Gegroet Auke
        Nikon en wat toebehoren

        http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor Nikon D 7000

          't is maar net wat je een probleem vindt, maar de lens voor 100 euro aanpassen lijkt me de goedkoopste oplossing.
          Overigens heb ik hier de versie XR DiII SP en die heeft wel AF op de LV van de D7000 en daar zit geen motor in!
          Last edited by Spanjaart; 12 juni 2011, 21:06.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor Nikon D 7000

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            't is maar net wat je een probleem vindt, maar de lens voor 100 euro aanpassen lijkt me de goedkoopste oplossing.
            Overigens heb ik hier de versie XR DiII SP en die heeft wel AF op de LV van de D7000 en daar zit geen motor in!
            Inderdaad, en € 100 is goedkoper dan een andere lens. Ik ben nog aan het oriënteren wat voor mij de beste oplossing is. Omdat ik de lens ook op de D 5000 gebruik is een ingebouwde autofocus motor belangrijk.
            Gegroet Auke
            Nikon en wat toebehoren

            http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor Nikon D 7000

              de sigma 18-50 kun je dan ook wel van je lijstje afhalen , want die heeft hetzelfde euvel als je tamron 17-50... correctie de sigma 18-50 f2.8

              De 16-85 zou ik sowieso links laten liggen. Veeeeeeeel te duur!!!
              Last edited by danielsl; 12 juni 2011, 22:10.
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor Nikon D 7000

                Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                de sigma 18-50 kun je dan ook wel van je lijstje afhalen , want die heeft hetzelfde euvel als je tamron 17-50... correctie de sigma 18-50 f2.8

                De 16-85 zou ik sowieso links laten liggen. Veeeeeeeel te duur!!!
                Qua bereik en scherpte is deze lens toch wel superieur. Een tikkie duurder dan de andere, maar wel heel goed qua resolutie, kleuren en ca. Een 1.8 35mm DX erbij en evntueel een ewa en telezoom en je hebt een knappe allround set.

                De tamron en Sigma 2.8 objectieven zijn voor het geld heel goed maar voor algemene fotografie is de hoek- en randscherpte van de 16-85 niet te versmaden.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor Nikon D 7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Qua bereik en scherpte is deze lens toch wel superieur. Een tikkie duurder dan de andere, maar wel heel goed qua resolutie, kleuren en ca. Een 1.8 35mm DX erbij en evntueel een ewa en telezoom en je hebt een knappe allround set.

                  De tamron en Sigma 2.8 objectieven zijn voor het geld heel goed maar voor algemene fotografie is de hoek- en randscherpte van de 16-85 niet te versmaden.
                  Die ervaring heb ik dus niet met de 16-85. Te soft en VR is niet echt effectief. Ik kon er tenminste geen 2 stops uithalen
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens voor Nikon D 7000

                    Er zijn ook betere objectieven dan de 16-85mm, maar voor algemeen gebruik is het een behoorlijk objectief. De Tamron en Sigma 17/18-50mm zijn ook zeker prima objectieven voor het geld, maar de rand- en vooral de hoekscherpte blijven achter.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens voor Nikon D 7000

                      Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                      Die ervaring heb ik dus niet met de 16-85. Te soft en VR is niet echt effectief. Ik kon er tenminste geen 2 stops uithalen
                      Ik snap niet waarom jij deze lens zo naar beneden haaltis echt één van de betere lenzen van Nikon...oké mischien wat duur....

                      grtz

                      templar
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens voor Nikon D 7000

                        Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                        Ik snap niet waarom jij deze lens zo naar beneden haaltis echt één van de betere lenzen van Nikon...oké mischien wat duur....

                        grtz

                        templar
                        Misschien omdat ik in tegenstelling tot jou niet verliefd op die lens ben??!!
                        Ik heb hem gehad en vond hem tegenvallen.. mag dat???
                        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lens voor Nikon D 7000

                          Amai rap in je gat gebeten zeker jong...jong..;ik ben helemaal niet verliefd op die lens ik zeg gewoon dat dit één van de betere lenzen is van Nikon op gebied van kit-lens ik zeg niet dat dit Nikon zijn beste lens hé....mischien had je wel een minder exemplaar....sorry hé

                          grtz

                          Templar
                          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lens voor Nikon D 7000

                            Ik heb de 16-85 ooit eens even geprobeerd en vond het ook niet zo bijzonder in de klasse 18-200 en 18-70.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lens voor Nikon D 7000

                              Oké ieder zijn mening maar leg me dan even uit wat hier soft of onscherp aan is....



                              grtz

                              templar
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                              Comment

                              Working...
                              X