Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat denken jullie over de Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat denken jullie over de Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM

    Is deze lens Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM een goede vervanger voor de Sigma AF 24-70mm EX DG Macro :2.8 ? ik heb een beetje schrik dat mijn foto's in huis te donker gaan worden met de 4.0 helaas kan ik de 70 -200 niet in huis gebruiken .Graag jullie menig ik zou wil overschakelen naar een lens met stabilisator .De 24-70mm van Canon heeft dat ook niet dus dat is geen optie voor mij en die is ook redelijk zwaar .Als ik mijn Sigma lens kan verkopen zou ik een andere Canon bijhalen graag jullie tips het is als aansluiting voor de Canon EF 70-200mm F:4.0 L IS USM .
    Dan heb ik nog een vraag hoe weet ik dat een tweede hand's lens in orde is ? Want uiteindelijk zijn dat dure 2 de hand's lenzen .
    Last edited by maudy; 12 juni 2011, 17:11.

  • #2
    Re: wat denken jullie over de Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM

    Als kjij of je camera goed belicht worden je foto's niet donker, hoogstens je sluitertijd te lang.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: wat denken jullie over de Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM

      De 24/105 is een zeer goede lens, je verliest wel wat op F getal maar ik ken de kwaliteit van de sigma niet . En je hebt met de 24.105 wel iets meer zoombereik , vond die wel niet groothoek genoeg op de 7D.

      Comment


      • #4
        Re: wat denken jullie over de Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM

        Het zoombereik tot 105 is niet zo belangrijk omdat ik een 70-200 lens heb nu zei mijn vriendin dat ik beter kan uitkijken naar een Canon EF-S 15-85mm F3.5-5.6 IS USM of een Canon EF-S 17-55mm F:2.8 IS USM ik koop liever meteen goede lenzen want anders blijf je bezig met kopen .Wat is een normale tweede hands prijs voor deze lenzen ? enwat zou ik voor mijn Sigma lens kunnen vragen ?
        Ik zou graag 2 lenzen hebben die goed zijn om alles te fotograferen ik hou niet van kopen en verkopen vandaar dat ik nu bij Canon wil blijven .

        Comment


        • #5
          Re: wat denken jullie over de Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM

          Je geeft aan de lens ook binnen te willen gebruiken ? Dan zou ik zelf toch eerder kijken naar de 17-55. Ik heb de 24-105 in mijn bezit evenals de 17-55 en voor binnen pak ik liever de 17-55.

          Comment


          • #6
            Re: wat denken jullie over de Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM

            Ik zou die inderdaad voor binnen gebruiken. Maar ook bij wandelingen als er mooie landschappen of kastelen zijn binnen kort zijn we in de ardennen en daar heb je mooie omgeving en als je dingen gaat bezichtigen in een kleine omgeving kan ik de 70 -200 niet gebruiken .

            Comment


            • #7
              Re: wat denken jullie over de Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM

              Kan alleen uit eigen ervaring spreken. Bij mijn laatste rondreis in maart had ik de 17-55 en 24-105 mee. En heb 90% van de tijd de 17-55 gebruikt. Vooral omdat ik de mm toch wel miste onder de 24mm. Als ik dit dan weer vergelijk met mijn rondreis van afgelopen september toen had ik een 17-40 en 24-105 bij me en toen heb ik 90% van de tijd de 24-105 gebruikt.

              Als het gaat bij mindere licht omstandigheden dan gebruik ik zelf toch liever de 17-55.

              Ben zelf meest geneigd om te zeggen 17-55. Mis zelf de 15mm niet tussen 55 en 70mm

              Blijft een lastige keuze!! Ga eens naar een winkel en test beide objectieven eens op je eigen body. Maak in de winkel een paar foto's met verschillende instellingen en bekijk deze op je gemak thuis op de computer.

              Op de 550D is de 24-105 zeker geen verkeerde keus. Op mijn site staan aantal foto's gemaakt met de combi ;-)
              Bijvoorbeeld de China foto's

              Comment


              • #8
                Re: wat denken jullie over de Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM

                Als alternatief voor de Canon 17-55 mm/2.8 kan je natuurlijk ook denken aan de Tamron:

                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: wat denken jullie over de Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM

                  De 24-105 is een superlenske, een externe flitser kan ook wonderen verichten binnen.
                  Deze lens gaat alleen van m'n toestel als ik een concertje meepik omdat ik dan geen flitser gebruik en de lichtsterkere lenzen erop schroef, heb lang zitten twijfelen tussen de 24-70 f/2.8 maar had al de tamron in mijn bezit waar ik ook heel tevreden over ben in slechte lichtomstandigheden zoals bv bij een optreden, al zal ze wel niet aan diene Canon kunnen tippen, een mens kan niet alles willen hé.
                  Hoeveel keer neem je foto's op 2.8 of hoeveel lenzen zijn er echt scherp op 2.8 als het geen prime's zijn, voordeel met de 24-105 is dat je een mooi bereik hebt ermee, op een crop is dat al 38x168mm, minder breedhoek en daarvoor heb ik een breedhoek aangekocht.
                  Niet twijfelen aan deze lens
                  Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                  Comment


                  • #10
                    Re: wat denken jullie over de Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM

                    Dit is een superlens op een fullframe.
                    Voordelen voor mij tov de 24-70L2.8 :
                    - Lichter en compacter : ideaal als wandellens
                    - Heel goede werking van de IS, wat de die ene stop verlies met 3 stops winst goed maakt
                    - Groter zoombereik

                    Ik gebruik die natuurlijk vooral voor landscapes, waardoor ik de f2.8 niet echt mis...

                    Op een crop denk ik niet dat dit zoombereik echt handig is, omwille van te weinig groothoek, afh van wat je wil shooten...
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

                    Comment


                    • #11
                      Re: wat denken jullie over de Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM

                      Momenteel komt deze niet meer van de 5DmkII .Andere lenzen gaan op de 7D . De 70/200 staat ook in de wachtrij door eerdere discussies weet ik nog altijd niet F2.8 of F4 .

                      Comment


                      • #12
                        Re: wat denken jullie over de Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM

                        Ik heb vandaag heel veel gelezen en ik ben er nog steeds niet uit
                        Aan de ene kant zou ik de 2.8 nemen omdat mijn andere lens een 4.0 is en als ik die Sigma verkoop mis ik een lichtsterkte zoomlens .
                        Hier ga ik eens goed over nadenken want het is toch een dure aankoop .

                        Comment


                        • #13
                          Re: wat denken jullie over de Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM

                          Die 24-105 is mijn meest gebruikte lens, maar dus ook op een 5D.

                          Voor jouw camera zou ik toch voor de 17-55 van Canon opteren. Ik zou zonder dat stukje breedhoek niet kunnen werken. Ik zie dat je 18-200 hebt, zet die eens op je camera en speel met het bereik 18-24mm. Je zal zien dat je dat zeker binnen heel goed kunt gebruiken.
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment


                          • #14
                            Re: wat denken jullie over de Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM

                            kan je alleen maar adviseren om eens naar de winkel te gaan, zoals eerder voor gesteld.

                            Ik heb de 24-105 hier werkloos liggen en kan er op één of andere manier geen afstand van doen, ondanks dat die al weer aantal maanden nutteloos in de kast ligt. Ben bang dat ik er spijt van ga krijgen. Het is zeker geen verkeerde lens

                            De 17-55 word nu het meeste gebruikt hier. Kwa scherpte etc vind ik de 17-55 toch weer iets beter dan de 24-105 De bouw kwaliteit van de 17-55 doet toch onder ten opzichte van de 24-105, maar dat is dan ook weer een L lens.

                            Maar met beide maak je geen verkeerde keus. Denk dat je voor je zelf ook duidelijk moet hebben welke focal lenght is belangrijk voor je. Mis je bij de 24mm niet de mm er onder ? mis je bij de 55mm niet wat mm er boven ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: wat denken jullie over de Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM

                              Ik gebruik deze lens reeds ongeveer een jaar en ben er zeer tervreden over.
                              Enige dat je inderdaad soms tegen komt is dat de 24mm teveel is daar ik een crop-camera heb. Maar de meeste foto's neem ik buiten in de natuur dus in mijn geval is dit zeker geen punt.
                              Voor de rest kan ik echt geen minpunten bedenken voor deze lens.
                              Canon 40D - 24-105L - 100-400L -Sigma 18-50 - Speedlite 430EX II

                              Comment

                              Working...
                              X