Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon vs Sigma 50/1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon vs Sigma 50/1.4

    Welke lens presteert beter van f/1.4 tot f/2 op full frame?

    Communiceert Sigma even goed met de camera als Canon?

    Kun je in camera vignettering corrigeren met Sigma?

  • #2
    Re: Canon vs Sigma 50/1.4

    Onlangs was hier een topic over.. even opzoeken dus

    Voor foto's van de sigma op n 5D verwijs ik je door naar men Flickr.

    Praktisch alles is F1.4 tot F2. Af en toe meer
    ::: Flickr :::

    Comment


    • #3
      Re: Canon vs Sigma 50/1.4

      Als ik me niet vergis, heeft DPR ook een testverslag van deze lens en was de conclusie dat de Sigma op dit moment de beste is (in vergelijking met zowat alle 50mm's), zeker op FF.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Canon vs Sigma 50/1.4

        Niks gevonden. Iemand een link aub?

        Comment


        • #5
          Re: Canon vs Sigma 50/1.4

          The 50mm F1.4 EX DG HSM is the latest design from independent lens maker Sigma, announced in March 2008. It's a rare example of what is rapidly becoming an endangered species; an all-new, large maximum aperture, fixed focal length 'prime' lens, and (like Sigma's 30mm F1.4 DC before it) a hugely welcome addition to a market in danger of becoming saturated by identikit slow zooms. The 50mm focal length makes it a classic 'standard' lens for 35mm full-frame cameras, while on DSLRs with smaller format sensors it acts as a short 'portrait' telephoto, with an equivalent angle of view ranging from 75mm (on 1.5x 'DX' format) to 100mm (on Four Thirds DLSRs). The fast maximum aperture offers several key advantages over zooms, including the ability to isolate a subject by selectively blurring the background, the option to shoot in low light whilst maintaining reasonably high shutter speeds (ideal for indoor photography without flash), and the provision of a bright viewfinder image for composition.


          De paar paragrafen van vergelijking die men geeft met de oudere 1.4-designs van Canon & Nikon gelden trouwens ook wat de Minolta/Sony 50/1.4 betreft.
          De beeldkwaliteit van de Sigma is gewoon beter, zeker op FF, maar anderzijds heb je wel het nadeel dat je met gewicht en omvang van een 85/1.4 te maken krijgt.

          (Dat laatste is ook de enige reden waarom ik mijn Sigma weer ingeruild heb voor een Minolta. Ik neem zo'n lens graag mee op stap als compacte oplossing voor 's avonds en/of portret: past naast mijn CZ16-80 en 28/2 netjes in heel compacte tas. Bv. een 24-70/2.8, Sigma 50/1.4, 85/1.4 en 135/1.8 zijn van een heel ander kaliber.)
          Last edited by K-2; 14 juni 2011, 13:41.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Canon vs Sigma 50/1.4

            Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


            ik heb de sigma 1.4 en ... wow wat een lens, enkel de CA kan storend zijn. Maar nog gemakkelijk weg te werken in PS
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

            Comment

            Working...
            X