Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste toestel

    Hallo,
    na een paar jaar geëxperimenteer met digitale en sinds kort ook analoge fotografie vind dat mijn oude digitale Kodak nu toch niet meer volstaat... Daarom zou ik de overstap willen maken naar een reflextoestel, liefst geen al te duur om mee te beginnen.
    In de winkel hebben ze mij de Nikon D3100 ofwel de Canon 1000D aangeraden als 'instapmodel'. Iemand alternatieven of tips bij de aankoop van mijn allereerste reflextoestel?
    Groetjes, Margot

  • #2
    Re: eerste toestel

    Hallo,

    Zelf heb ik ook een Canon EOS 1000d, en kan me geen beter instapmodel wensen, qua functies maar ook de prijs is niet schokkend hoog, en door die dingen hou je alsnog een hele fijne goeie camera over.. Als het goed is krijg je de 18-55 mm kitlens erbij, ik heb 'm zonder IS gekregen, maar volgens mij zijn ze dat allemaal. Daarna heb ik er nog een Tamron 70-300 mm macro lens bijgekocht, maar daar ben ik niet zo heel tevreden over, had liever wat langer doorgespaard en zo een zelfde lens te kopen van Canon met IS.. Weer een leermomentje..
    Zelf heb ik meer met Canon dan met Nikon, maar daar zal vast iemand anders weer anders over denken..

    Succes met je keuze!
    Canon eos 7d, Canon ef 50mm F1.8 II, canon ef-s 15-85mm IS USM, canon ef-s 55-250mm IS, Canon Speedlite 430EX II.

    Comment


    • #3
      Re: eerste toestel

      Toestel zal je zeker tevreden over zijn , lenzen zijn veel belangrijker dan body op de kwaliteit van de foto's . Je hebt natuurlijk beiden nodig.Veel succes met je aankoop.

      Comment


      • #4
        Re: eerste toestel

        Tussen die twee zou ik de Nikon kiezen. De Canon heeft een opvolger de 1100d, dus als je een Canon wilt dan deze.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: eerste toestel

          Mijn eerste camera is de 450D, heb hem nu een jaar en 4maanden.
          Nooit problemen mee gehad. Het is een compact toestel en makkelijk om mee te werken.
          in het bezit van een Canon EOS 450D , EF-S 18-55mm , EF 35-80mm , EF 80-200mm.

          Comment


          • #6
            Re: eerste toestel

            Beide eens vastnemen, en door de menu's bladeren. Toestel dat je het beste 'ligt', kopen. Veel succes
            Nikon Df

            Comment


            • #7
              Re: eerste toestel

              en belangrijk verschil in de menustructuur is dat bij Canon het menu breed is. Je hoeft dan niet in een menu te scrollen. Bij Nikon moet je in een menu wel scrollen.
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: eerste toestel

                Budget ???????????????
                CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                Comment


                • #9
                  Re: eerste toestel

                  Het eerste gevoel is ook van grote belang.

                  Deze Canons zijn vrij bekend van hun flauwe en gladde plastics. Een Game boy steekt beter in elkaar en is van betere makelei;

                  De lenzen van Nikon zijn de recentste jaren volop in 'bloei'. In vrijwel alle testen komen ze als degelijker en scherper voor de dag. De basis - kitlens van Canon is een very "low-priced" ding om er iets op te zetten. Verkopers doen snel moeite om iets anders voor de spellen;

                  Subjectief hé ... maar ja, sinds de oorlog in Korea heeft Nikon enorm gepresteerd.
                  Journalisten/fotografen met hun Canons en Leica's zaten daar heel vroeg op het vliegtuig op weg naar moeder omdat hun .....Canon of Leica niet meer marcheerde...
                  Met de overgang naar digitaal heeft Nikon wat getreuzeld en Canon wat moed gegeven maar sinds finesse weer wordt gewaardeerd zijn ze opnieuw nummer 1.
                  Lees voor de fun eens Canon-forums. Daarin lees je hoe spijtig ze het vinden dat bijv een D7000 zo sterk presteert. Vele Canonfreaks sinds geboorte hebben conflicten met hun vaders omdat ze het huis van vertrouwen willen ruilen voor Nikon.

                  Dus maak een goede keuze ...


                  S
                  Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                  Comment


                  • #10
                    Re: eerste toestel

                    Zozo
                    De heer Dwight, beter bekend als de heer Leutermaarwatvoorde vuistweg toetert maar wat , niet gehinderd door enige kennis.

                    Merkfetishisten zijn de ergsten

                    Comment


                    • #11
                      Re: eerste toestel

                      Lieve Margot,

                      Als je nu eens ging bepalen wat je nu eigenlijk wilt ? En wat je er mee wilt doen (voor soort fotografie), wat je budget is, op welke termijn je denkt, of je aan specifike objectieven (brandpuntsafstand en dus "functionaliteit") denkt ...

                      Weet:
                      - slechte camera's worden er niet meer gemaakt, het is meer een kwestie van persoonlijke voorkeuren;
                      - het ene merk heeft gekozen voor beeldstabilisatie in de body (m.a.w. Body is iets duurder in vergelijking) , het andere voor beeldstabilisatie in de objectieven (en dat soort objectieven is natuurlijk weer duurder).

                      Nu was meen ik de digitale Kodak wat betreft lensvatting identiek met Nikon. (Zoek dat zelf maar even na , jij kent t type van je camera he).
                      Dus is de 3de vraag: In hoeverre wil je je huidige objectieven kunnen gebruiken (dit miv dat Nikon geen "in bodyy beeldstabilisatie" kent) ?


                      Als ik de vraagstelling zo nog eens bezie, bekruipt me het gevoel dat hier een moderator een "click-topic" opende .... die domme adverteerders ook !
                      Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                      Comment


                      • #12
                        Re: eerste toestel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                        Deze Canons zijn vrij bekend van hun flauwe en gladde plastics. Een Game boy steekt
                        beter in elkaar en is van betere makelei;
                        Hopelijk zijn die Nikons niet van dezelfde makelij als uw schrijfsels.

                        Comment

                        Working...
                        X