Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oud Pentacon lensje..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oud Pentacon lensje..

    Hoii,

    Vorige week heb ik tijdens mijn grote opruimdag op zolder ( wat toch echt nodig is.. ) een nog net geen prehistorische Practica spiegelreflexcamera gevonden, incl. behoorlijk wat lenzen, een gigantische telelens waarvan je eerder zou denken dat het een honkbalknuppel is, een 80-200 mm zoomlens, en 2 50 mm lenzen, de 2 laatse zijn beide van Pentacon, ik ben toen naar de fotospeciaalzaak in een plaatjse verderop geweest met de hoop dat ik er nog iets mee kon, hij raadde me aan om een adapter te kopen, voor een 10'tje heb ik er eentje meegenomen, en het past! Het geeft best een leuk resultaat, beetje retro achtig.. De telelens past er ook op maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd, die moet ik nog even op m'n statief instaleren, de andere zoomlens is nou niet bepaald fantastisch, maar ook die werkt. Het nadeel is dat er geen autofocus op zit, ben niet zo'n held met handmatig focussen...
    Dit levert het op : ( het was overigens al avond )


    Foto is groter dan 900 pixels langste zijde en is daarom achter een link geplaatst.

    RF
    Mod
    Last edited by Red Falcon; 11 juni 2011, 18:14. Reden: Foto te groot.
    Canon eos 7d, Canon ef 50mm F1.8 II, canon ef-s 15-85mm IS USM, canon ef-s 55-250mm IS, Canon Speedlite 430EX II.

  • #2
    Re: Oud Pentacon lensje..

    De complete familie, overigens gemaakt met de Pentacon lens zelf :

    Canon eos 7d, Canon ef 50mm F1.8 II, canon ef-s 15-85mm IS USM, canon ef-s 55-250mm IS, Canon Speedlite 430EX II.

    Comment

    Working...
    X