Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenstelling van strobist set

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Samenstelling van strobist set

    Ik ben bezig om een klein strobist setje samen te stellen. Tot nu toe was dit hetgene ik ging kopen:

    Stand: http://cgi.ebay.com/Lightstand-280cm...item19be45fbcb
    Umbrella swivel: http://cgi.ebay.com/360-Swivel-Flash...item4cec331515
    Yongnuo RF-603 trigger: http://cgi.ebay.com/RF-603-Wireless-...item45fa4f001c
    43'' shoot-trough paraplu: http://cgi.ebay.com/43-Photo-Studio-...item4840b6ed5d

    Ik was ook nog aan het twijfelen of ik er een reflectiescherm bij ging kopen, is dit nodig? Ik ben van plan om deze set te gebruiken met mijn Canon 430EXII, vooral voor productfotografie en portretfotografie, binnen en buiten.


    Al bij al, lijkt dit jullie een goede keuze of zijn er elementen hierin die volgens jullie niet goed zijn? Ik wil er namelijk niet te veel geld tegenaan gooien omdat ik niet goed weet hoeveel ik hier nu effectief mee bezig ga zijn.
    Waar ik ook over twijfel, is of de swivel past op de stand? Ik vond nergens of die twee gingen passen... Iemand tips?
    Last edited by LaurentS; 11 juni 2011, 14:44.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

  • #2
    Re: Samenstelling van strobist set

    voor de light stand: je link werkt niet, kijk anders eens op cameratools.nl naar de lumopro LP605 dacht ik, deze is vrij hoog, kan laag tegen de grond en heeft eventuele korte pinnen om extra in de grond te steken

    je link van de swivel werkt ook niet dus kan niet zeker zegge of dit een van de betere is

    voor de trigger zou ik je geld niet investeren in de RF-603 maar nog gaan voor de RF-602: zie hier de vergelijking van koen

    de grootte van je paraplu is ok, maar ik zou eventueel ook onmiddellijk zoeken achter een 2-in-1 of een bounce bij aanschaffen; in sommige situaties ga je het ene verkiezen boven het andere
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Samenstelling van strobist set

      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      voor de light stand: je link werkt niet, kijk anders eens op cameratools.nl naar de lumopro LP605 dacht ik, deze is vrij hoog, kan laag tegen de grond en heeft eventuele korte pinnen om extra in de grond te steken

      je link van de swivel werkt ook niet dus kan niet zeker zegge of dit een van de betere is

      voor de trigger zou ik je geld niet investeren in de RF-603 maar nog gaan voor de RF-602: zie hier de vergelijking van koen

      de grootte van je paraplu is ok, maar ik zou eventueel ook onmiddellijk zoeken achter een 2-in-1 of een bounce bij aanschaffen; in sommige situaties ga je het ene verkiezen boven het andere
      Ik heb de links aangepast, er is blijkbaar iets misgelopen, nu werken de links normaal gezien wel

      Ivm de stand die je zei: ik neem aan dat je deze bedoelt Lumopro LP605 Deze is een heel stuk duurder dan de lightstand die ik gevonden had via ebay (kijk naar mijn eerste post, de links werken nu normaal gezien wel), deze gaat tot 280cm ipv 210cm zoals de Lumopro, en is air cushioned, zodat als je iets losdoet, dat niet alles vliegensvlug naar beneden dondert. Ik denk dat dit beter is, nee?

      Ik koos voor de RF-603 omdat ik het een beetje lastig vind met die RF-602 rare batterij, is deze een beetje gemakkelijk te vinden? En hoe lang gaat die dan mee op die batterij? Want als ik elke keer een nieuwe batterij moet kopen hiervoor, dan kom ik wss duurder uit dan de RF-603, want herlaadbare AAA's heb ik hier thuis liggen...

      Het reflectiescherm is de laatste link die ik erbij had gezet, hier twijfelde ik nog een beetje over Is dit een goed? Groot genoeg? Of moet het nog groter?

      Bedankt voor het snelle antwoord
      Last edited by LaurentS; 11 juni 2011, 15:14.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

      Comment


      • #4
        Re: Samenstelling van strobist set

        Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
        Ik heb de links aangepast, er is blijkbaar iets misgelopen, nu werken de links normaal gezien wel

        Ivm de stand die je zei: ik neem aan dat je deze bedoelt (http://www.cameratools.nl/LUM5000-ar...20Stand.html)?
        Link doet het weer niet, deze link werkt echter wel...

        wat het triggersetje betreft; koop u een CACTUS V5 setje, werkt met 'normale' batterijen
        die iedereen wel ergens heeft liggen.
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • #5
          Re: Samenstelling van strobist set

          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Link doet het weer niet, deze link werkt echter wel...

          wat het triggersetje betreft; koop u een CACTUS V5 setje, werkt met 'normale' batterijen
          die iedereen wel ergens heeft liggen.
          Bedankt voor je suggestie, maar de Yongnuo RF-603 werkt ook met AAA batterijtjes, die ik ook wel liggen heb, en kost minder dan de helft dan de Cactus V5... Waarom zou ik dan voor de Cactus gaan?

          Hopelijk werken de links nu wel...
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

          Comment


          • #6
            Re: Samenstelling van strobist set

            Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
            Ivm de stand die je zei: ik neem aan dat je deze bedoelt (http://www.cameratools.nl/LUM5000-ar...20Stand.html)? Deze is een heel stuk duurder dan de lightstand die ik gevonden had via ebay (kijk naar mijn eerste post, de links werken nu normaal gezien wel), deze gaat tot 280cm ipv 210cm zoals de Lumopro, en is air cushioned, zodat als je iets losdoet, dat niet alles vliegensvlug naar beneden dondert. Ik denk dat dit beter is, nee?
            wat je stands betreft... dat zijn studio stands... ben daar ook destijds mee begonnen... en me pleures gesleurd... pokke zwaar! trouwens op de link staat "Shipping: Not available to Belgium"
            en die air cushioned uitvoering is een echte last voor strobisme... je hebt immers geen zware lampen die naar beneden kunnen schieten, daar is het voor bedoeld, doch je verhuist dikwijls van plaats, dan moet je een halve minuut of langer op die dingen staan duwen voor je ze dicht krijgt... Bij mij blijven ze gewoon thuis! en ik gebruik de lumopro 605

            Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
            Ik koos voor de RF-603 omdat ik het een beetje lastig vind met die RF-602 rare batterij, is deze een beetje gemakkelijk te vinden? En hoe lang gaat die dan mee op die batterij? Want als ik elke keer een nieuwe batterij moet kopen hiervoor, dan kom ik wss duurder uit dan de RF-603, want herlaadbare AAA's heb ik hier thuis liggen...
            de RF603 zou ik zeker niet nemen, ze heeft veel problemen, en mist een paar functionaliteiten. zie hier
            de RF602 is nog steeds de beste koop. die CR2 batterijen gaan makkelijk 2 jaar of langer mee... en zijn spotgoedkoop... 2€ voor 2 stuks van china, verzending inbegrepen... wordt vermoedelijk nog aangetekend verstuurd (rare jongens die chinezen)

            Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
            Het reflectiescherm is de laatste link die ik erbij had gezet, hier twijfelde ik nog een beetje over Is dit een goed? Groot genoeg? Of moet het nog groter?
            wat reflectie schermen betreft ben ik sinds een tijdje overtuigd van de sunbounce schermen... wel duur, maar ze werken correct... zie hier
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Samenstelling van strobist set

              Ik vind die lumopro een beetje duur, is deze dan een betere keuze voor mijn gebruik (een reportageflitser + paraplu en eventueel later een kleine, 60*60, softbox)? Deze weegt 1.3 kg, maar 100g zwaarder dan de lumopro.
              Ik heb namelijk schrik als ik te licht koop, dat ze gemakkelijk gaan omvallen met die grote paraplu's erop. Ik heb maar 1 rugzak om er aan te hangen, en als je zandzakjes begint mee te nemen zodat ze niet omvallen, kun je evengoed een wat zwaarder statief kopen, qua gewicht gaat niet echt veel schelen inclusief die zandzakjes...
              Nog een vraagje, hoe hoog moet zo'n stand kunnen? Ik heb al wat Youtube filmpjes gekeken, stel dat de persoon recht staat en je wilt de paraplu met 45 graden naar beneden op de persoon mikken, dan moet je statief toch al erg groot zijn, nee?

              Over een reflectiescherm, die sunbounce
              zaken zijn toch echt wel wat TE duur hoor... Gaat die ik gekozen had niet volstaan? Ik wil namelijk er niet teveel geld tegenaangooien, 80 euro voor een reflectiescherm is niet echt goedkoop...

              Als de batterijen idd 2 jaar meegaan, dan heb idd wel een punt, dan kan ik beter de RF-60's kopen...

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              wat je stands betreft... dat zijn studio stands... ben daar ook destijds mee begonnen... en me pleures gesleurd... pokke zwaar! trouwens op de link staat "Shipping: Not available to Belgium"
              en die air cushioned uitvoering is een echte last voor strobisme... je hebt immers geen zware lampen die naar beneden kunnen schieten, daar is het voor bedoeld, doch je verhuist dikwijls van plaats, dan moet je een halve minuut of langer op die dingen staan duwen voor je ze dicht krijgt... Bij mij blijven ze gewoon thuis! en ik gebruik de lumopro 605



              de RF603 zou ik zeker niet nemen, ze heeft veel problemen, en mist een paar functionaliteiten. zie hier
              de RF602 is nog steeds de beste koop. die CR2 batterijen gaan makkelijk 2 jaar of langer mee... en zijn spotgoedkoop... 2€ voor 2 stuks van china, verzending inbegrepen... wordt vermoedelijk nog aangetekend verstuurd (rare jongens die chinezen)


              wat reflectie schermen betreft ben ik sinds een tijdje overtuigd van de sunbounce schermen... wel duur, maar ze werken correct... zie hier
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

              Comment


              • #8
                Re: Samenstelling van strobist set

                Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                Ik vind die lumopro een beetje duur, is deze dan een betere keuze voor mijn gebruik (een reportageflitser + paraplu en eventueel later een kleine, 60*60, softbox)? Deze weegt 1.3 kg, maar 100g zwaarder dan de lumopro.
                Ik heb namelijk schrik als ik te licht koop, dat ze gemakkelijk gaan omvallen met die grote paraplu's erop. Ik heb maar 1 rugzak om er aan te hangen, en als je zandzakjes begint mee te nemen zodat ze niet omvallen, kun je evengoed een wat zwaarder statief kopen, qua gewicht gaat niet echt veel schelen inclusief die zandzakjes...
                Nog een vraagje, hoe hoog moet zo'n stand kunnen? Ik heb al wat Youtube filmpjes gekeken, stel dat de persoon recht staat en je wilt de paraplu met 45 graden naar beneden op de persoon mikken, dan moet je statief toch al erg groot zijn, nee?
                .
                ik zou je toch aanraden om iets meer te geven voor een lumopro... hoe beter het statief, hoe langer al de rest van je materiaal zal meegaan... (lees: valt minder om), je koopt ze immers maar één keer...

                bedenk ook, dat je veel verzendingskosten zal betalen voor 't gewicht van een statief vanuit 't buitenland. als je echt goedkoop wilt af zijn, dan kom je op zoiets: click

                door dat die lumopro's helemaal open kunnen en pinnen/spikes (lp605: 34€) hebben die in de grond kunnen... vallen ze veel midner makkelijk om, je kan er makkelijk je tas opzetten, kan veel moeilijker met een ander statief... die poten staan schuin...

                zie http://strobist-fotografie.blogspot....trobisten.html en hier

                de hoogte is minder belangrijk dan de laagte... je zet je lichtbronnen immers dicht bij je model en je hebt zelden modellen van meer dan twee meter... ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ze te klein waren... en mocht dat zo zijn... kom je bij een zwaar studiostatief uit...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Samenstelling van strobist set

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  ik zou je toch aanraden om iets meer te geven voor een lumopro... hoe beter het statief, hoe langer al de rest van je materiaal zal meegaan... (lees: valt minder om), je koopt ze immers maar één keer...

                  bedenk ook, dat je veel verzendingskosten zal betalen voor 't gewicht van een statief vanuit 't buitenland. als je echt goedkoop wilt af zijn, dan kom je op zoiets: click

                  door dat die lumopro's helemaal open kunnen en pinnen/spikes (lp605: 34€) hebben die in de grond kunnen... vallen ze veel midner makkelijk om, je kan er makkelijk je tas opzetten, kan veel moeilijker met een ander statief... die poten staan schuin...

                  zie http://strobist-fotografie.blogspot....trobisten.html en hier

                  de hoogte is minder belangrijk dan de laagte... je zet je lichtbronnen immers dicht bij je model en je hebt zelden modellen van meer dan twee meter... ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ze te klein waren... en mocht dat zo zijn... kom je bij een zwaar studiostatief uit...
                  Ik heb je artikels gelezen, en je hebt mij overtuigd voor de Lumopro
                  Ivm het reflectiescherm, is diegene die ik ook koos goed, groot genoeg? Leek mij ook handig dat hij ook zwart kon zijn, handig voor een zwarte achtergrond bij bvb productfotografie
                  70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Samenstelling van strobist set

                    Ik denk dat die swivel al een wonder zal zijn als em in 1 stuk bij jou aankomt LOL.
                    Ziet er maar spekkebrol uit hoor.
                    Die dingen komen onder behoorlijke stress te staan, dus koop die zeker in degelijk materiaal. Niets plastiek brol.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Samenstelling van strobist set

                      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                      Ik denk dat die swivel al een wonder zal zijn als em in 1 stuk bij jou aankomt LOL.
                      Ziet er maar spekkebrol uit hoor.
                      Die dingen komen onder behoorlijke stress te staan, dus koop die zeker in degelijk materiaal. Niets plastiek brol.
                      Wat raad je mij dan aan? Kom nu wel niet af met een swivel van 50€, dat is (ruim) boven budget
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Samenstelling van strobist set

                        Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                        Wat raad je mij dan aan? Kom nu wel niet af met een swivel van 50€, dat is (ruim) boven budget
                        Niet te zot doen vanaf het begin. Hoe minder je hebt, hoe meer je leert omdat je dan inventiever moet zijn om problemen op te lossen.
                        En ook, een 430EX zal niet kapot gaan als hij dan eens een keertje valt. Je zei dat je portret en product fotografie wil doen, dus is het risico sowieso al miniem dat je statief zou omvallen.
                        Als je veel buitenshoots gaat doen hang je best wel een zandzakje aan je statief om het wat steviger te maken.

                        Naarmate je vordert in je fotografie krijg je automatisch nood aan nieuwe dingen, en dan weet je ook exact wat je het meest nodig hebt.

                        Wat ik je al wel kan zeggen, eens je de smaak te pakken hebt kost het veel geld
                        500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Samenstelling van strobist set

                          hier ook lumopro statiefjes (2xlp605 en 1 keer lp608), met lumopro swivel(lp622) (zeer goed en stevig, en niet te duur)
                          plu's 2 goedkope doorschiet, goedkope bounce, 1 2n1 westcott (zeer degelijk ivg met de 2 andere) en ene octo softbox!

                          rf602 trigger,

                          sun bounce mini als reflectie scherm!
                          heb ook een 5n1 goedkoper geval, is niet stevig, plooit bij wa wind!
                          geeft geen mooi licht, ...
                          doet af en toe dienst als achtergrond of om schaduw te creëren, maar licht meer stof te happen dan wat anders
                          reflectie scherm is zoiets als een statief kopen, beter in 1 keer een goed dan 3 keer een minder om uiteindelijk toch meer uitgegeven te hebben
                          nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: Samenstelling van strobist set

                            Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                            Wat raad je mij dan aan? Kom nu wel niet af met een swivel van 50€, dat is (ruim) boven budget
                            Deze in Kunststof
                            http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...t-hotshoe.html

                            Of deze in metaal.
                            http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...wivel-n-3.html

                            Als je goed zoekt op ebay zal je die daar wel nog goedkoper vinden.
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Samenstelling van strobist set

                              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                              Deze in Kunststof
                              http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...t-hotshoe.html => goede swivel idd, heb er zo 2 en bij mij hangt er regelmatig een jinbei 60x90 softbox aan zonder probleem

                              Als je goed zoekt op ebay zal je die daar wel nog goedkoper vinden. => dan ben ik benieuwd naar jouw links want ik heb er nu nog niet zoveel gevonden die even praktisch zijn en goedkoper van de interfit
                              een mogelijke swivel is deze
                              doch vind ik het probleem bij alle swivels die je vindt / ziet op ebay het feit dat je met een draaischijfje zit onder je trigger en dat de schroefdraad nie altijd goed zit om alles volledig tot onder vast te schroeven en dan recht te zitten in je plu welke mogelijkheid je wel hebt met de interfit aangezien deze met spigot werkt
                              als je de RF602 gebruikt, heb je minder dit probleem omdat je hierbij ook het 'voetje' hebt zoals bij een flash en de meeste op ebay ondersteunen dit laatste
                              Website: http://www.svisimaging.be

                              Comment

                              Working...
                              X