Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550D - geschikt voor mijn 'profiel'?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 550D - geschikt voor mijn 'profiel'?

    Na uren rondsnuffelen op dit forum wordt alles stilaan wat wazig voor de oogjes en lees ik vooral tips die niet 100% aansluiten bij wat ik zoek. Vandaar een roep naar hulp!

    Ik ben verknocht aan Canon en ook nu dus van plan om me weer een dergelijke toestelletje aan te schaffen. Ik ben, langs de ene kant, verslaafd aan reizen en avontuur en langs de andere kant heb ik wel een boontje voor het portretfotografie. Behoorlijk uiteenlopend dus, maar de budgettering laat slechts de aankoop van 1 toestel toe.

    Ik dacht zelf aan de 550D. Deze lijkt me makkelijk in de hand te liggen en te kunnen doen wat ik zoal wil. Maak ik nu een verkeerde keuze en is er een camera die nog zoveel beter is?

    Dan natuurlijk nog het 'welke lens' probleem:

    de 18-135IS met als voordeel dat je die niet moet verwisselen?
    of de set met de 18-55IS en de 55-250?

    Deze zomer trek ik bijvoorbeeld richting een 10-tal nationale parken in de States. Sommige met een behoorlijke dosis zand en stof wat wisselen misschien moeilijker maakt...

    Graag jullie hulp want het wordt tijd dat ik in de auto spring om er me eentje te gaan aanschaffen!

  • #2
    Re: Canon 550D - geschikt voor mijn 'profiel'?

    Over stof op sensor door wisselen van lens zou ik me geen zorgen maken.

    De combinatie 18-55 + 55-250 levert scherpere beelden op dan de lens 18-135 mm. Deze laatste tekent namelijk in de 135 stand niet heel erg scherp.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Canon 550D - geschikt voor mijn 'profiel'?

      Als je hart er naar uit gaat, moet je er naar luisteren, vind ik. Een Canon 550D is een
      goed toestel en als het goed in je hand ligt, heb je al zoveel zorgen minder. Daarbij de
      twee mooi op elkaar aansluitende kitlensen 18-50 IS & 50-250 IS en je hebt al een mooi
      setje. Later ga je misschien verlangen naar een echte portretlens. Dan koop je toch een
      85 1.8. En ben je fijn uitgerust om er een luxe hobby van te maken.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 550D - geschikt voor mijn 'profiel'?

        550D is een prima toestel. Heb deze in september mee gehad op een rondreis door China en als extra dslr in maart met mijn rondreis door Sri Lanka. Heb wel andere objectieven gebruikt dan die jij nu benoemt ;-)
        China hoofdzakelijk de 24-105 gebruikt
        Sri Lanka de 17-55 & 70-200IS

        Ondanks dat ik de groothoek niet echt miste bij mijn reis door China was ik in Sri Lanka toch heel blij met de 17-55. 80% van de tijd heb ik deze gebruikt door national parken de Tele.

        Ik zou zelf eerder kijken naar de 15-85 met een 55-250 of 70-200 f/4 non IS.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 550D - geschikt voor mijn 'profiel'?

          Dankjewel voor jullie info!

          Zo gezegd, zo gedaan, na enkele antwoorden in mijn auto gesprongen en mezelf een 550D aangeschaft. Voorlopig met een starterskit aan lenzen, maar voor die prijs kon ik die even niet laten liggen.

          De schoonmoeder was er snel bij om een van mijn vroegere camera's over te nemen en zo komt ook de hele kast niet vol te liggen met camera's ;-)

          Vandaag alvast de camera en de lenzen gaan uittesten en dat lijkt me wel goed te komen. Nog wat bijleren en oefenen, maar dan zie ik mezelf deze zomer wel mooie kiekjes trekken...

          Comment


          • #6
            Re: Canon 550D - geschikt voor mijn 'profiel'?

            Heel veel plezier met je nieuwe toestel !!

            Comment


            • #7
              Re: Canon 550D - geschikt voor mijn 'profiel'?

              Oorspronkelijk geplaatst door Miach Bekijk bericht
              Dankjewel voor jullie info!

              .... Nog wat bijleren en oefenen, maar dan zie ik mezelf deze zomer wel mooie kiekjes trekken...
              Mooie aankoop, neem je handleiding maar mee, dan ben je zeker. Ik zit nu aan 2000 opnamen en begin het toestel goed te kennen... (werk bijna altijd op de Manuele stand)
              Natuurlijk kan je ook automatisch mooi werk verrichten.
              mvg Guido
              Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

              Comment


              • #8
                Re: Canon 550D - geschikt voor mijn 'profiel'?

                Wel, gisteren dadelijk het toestel gaan testen en onderweg naar de testplek de handleiding eens grondig doorgenomen. AF zal voornamelijk van pas komen bij mijn partner, zelf ga ik liefst van in het begin voor manuele bediening, dat is net iets fijner. Ik ben alvast content met het beestje!

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 550D - geschikt voor mijn 'profiel'?

                  Manual gebruik ik zelf eigenlijk alleen als de licht omstandigheden ruk zijn of als ik wil spelen met bijvoorbeeld licht. AV word hier het meeste van de tijd gebruikt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 550D - geschikt voor mijn 'profiel'?

                    Ik ben te koppig om een toestel zijn ding te laten doen, vrees ik ;-)

                    Van tijd tot tijd zal dat zeker wel van pas komen, nu speel ik er graag mee...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 550D - geschikt voor mijn 'profiel'?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Miach Bekijk bericht
                      Ik ben te koppig om een toestel zijn ding te laten doen, vrees ik ;-)

                      Van tijd tot tijd zal dat zeker wel van pas komen, nu speel ik er graag mee...
                      koppig zijn is goed! in dit geval toch!
                      * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 550D - geschikt voor mijn 'profiel'?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Miach Bekijk bericht
                        Wel, gisteren dadelijk het toestel gaan testen en onderweg naar de testplek de handleiding eens grondig doorgenomen. AF zal voornamelijk van pas komen bij mijn partner, zelf ga ik liefst van in het begin voor manuele bediening, dat is net iets fijner. Ik ben alvast content met het beestje!
                        Ge moet nu ook ni overdrijven, het is niet omdat je graag in de manuele modus werkt, dat je daarom ook afstand moet doen van je AutoFocus !
                        Uiteindelijk koop je een hedendaagse camera, om der ook van te genieten hé !

                        MVG, Jeff C.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 550D - geschikt voor mijn 'profiel'?

                          Op reis enkel manueel focussen, zal voor frustraties zorgen hoor. En die 550d heeft best een aardige AF, dus ik zou er zeker gebruik van maken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 550D - geschikt voor mijn 'profiel'?

                            mss is er een spraakverwarring tussen automatische stand en automtische focus?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 550D - geschikt voor mijn 'profiel'?

                              AF staat bij mij bijna altijd op auto . Toestel is veel sneller dan ik , in uitzonderlijke gevallen ga ik op manuele focus.

                              Comment

                              Working...
                              X