Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de studio flitser gaat niet af, wel met testknop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2de studio flitser gaat niet af, wel met testknop

    Ik heb een Falcon Eyes SS 300T set gekocht.
    ik doe mijn naam eer aan
    1 flitser reageert niet op mijn IR zender (misschien stuk?), de andere wel.
    Als ik op de testknop vd laatste druk, gaat de 1e ook af, maar als ik dit probeer via de IR zender, dan gaat er maar 1 af.
    Ik heb geprobeerd met een kabeltje tussen beide en dat helpt niet.
    Ik zie geen schakelaar slave, wel om de IR uit te zetten.
    Kan iemand helpen, een manual zou handig zijn, maar vind ik niet.

  • #2
    Re: 2de studio flitser gaat niet af, wel met testknop

    De beide flitsers moeten aan staan als je dat gaat doen.

    Ik neem aan dat je een zender op je camera hebt en een ontvanger op één van de twee flitsen?
    Dan zou de andere flitskop moeten reageren als de eerste afgaat.
    De slave flits moet ook de flits van je master flits kunnen 'zien', anders gaat die niet mee af.
    500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

    Comment


    • #3
      Re: 2de studio flitser gaat niet af, wel met testknop

      Beide staan aan.
      De ontvanger zit in de lampen ingebouwd. Beide zijn gelijk, dus ik vermoed dat 1 ontvanger stuk is.
      Het vreemde is dat de 2de meeflitst als ik de ene bedien met het testknopje, maar niet als ik die stuur met de zender.

      Comment


      • #4
        Re: 2de studio flitser gaat niet af, wel met testknop

        Die éné flits ziet uw IR-trigger waarschijnlijk niet.

        Comment


        • #5
          Re: 2de studio flitser gaat niet af, wel met testknop

          Oorspronkelijk geplaatst door aqw0 Bekijk bericht
          Die éné flits ziet uw IR-trigger waarschijnlijk niet.
          Maar dan zou die toch gewoon af moeten gaan met de andere flits, zoals bij de test.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: 2de studio flitser gaat niet af, wel met testknop

            Straffe toebak...

            Dus, je hebt je zender op je camera
            ontvanger op één flits
            en de andere flits staat onbelemmerd in het bereik van de master flits (die met ontvanger)?

            EN hij flits wel als je test?

            Als je dit opgelost krijgt, laat zeker weten wat het was, dit is intrigerend
            500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

            Comment


            • #7
              Re: 2de studio flitser gaat niet af, wel met testknop

              ik weet niet of het iets helpt, want ik snap de bovenstaande opstelling niet helemaal.
              Ik heb daarstraks getest met mijn FE GN-300AD : die mag voor of achter de master-flits staan, die gaat als slave telkens af als de hoofdflitser gaat. MAAR ik moet de IR-trigger er wel tussenuit halen bij de slave-flitser, anders werkt de slave-functie niet. Je moet het maar weten he
              Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

              Comment


              • #8
                Re: 2de studio flitser gaat niet af, wel met testknop

                Even de opstelling schetsen.
                1 IR zender
                2x flitser SS 300T, elk met IR ontvanger ingebouwd en mogelijkheid om uit te schakelen.

                Als beide IR ontvangers aan staan, dan flitst er maar 1, stel flitser A.
                Als ik de IR van B uit doe, dan blijft het gelijk.
                Als ik de IR van A uit doe, dan ook gelijk. Zelfs met de zender op 1cm vd ontvanger B, dus mogelijk is de ontvanger stuk.

                Dan getest met kabel tussen A en B.
                Als ik dan op de testknop van A druk, dan flitsen beide.
                Als ik met de IR zender een signaal geef, dan flitst enkel A, of de ontvanger van B dan aan of uit is, maakt geen verschil

                Comment


                • #9
                  Re: 2de studio flitser gaat niet af, wel met testknop

                  Maar dan zou die toch gewoon af moeten gaan met de andere flits, zoals bij de test.
                  Logisch gezien wel, maar denk toch dat er iets tussen de IR-ogen staat bij normaal flitsen dat er niet staat als je op de test knop drukt. Ik heb het ook al voor gehad dat één flits niet wou werken als hij de trigger niet zag. De andere reageerde wel normaal. Waarom?? Softbox belemmerde de communicatie, ik stond ertussen .
                  Beste oplossing hiervoor is dan radiogestuurde trigger on ontvangers.
                  Als je wil weten of de IR ontvangt, ga dan even met je trigger erbij staan en zie of hij dan reageert. Als hij werkt, ga dan even na tot welke afstand de flits getriggerd word. Verdraai je flitskoppen in je opstelling wat tov. elkaar.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2de studio flitser gaat niet af, wel met testknop

                    Was blijkbaar aan't tijpen tijdens je vorige post

                    Als hij op 1cm niet reageert, dan zal hij wel stuk zijn. Of het schakelaartje IR on/off

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2de studio flitser gaat niet af, wel met testknop

                      Ik vrees er ook voor, maar kan iemand verklaren waarom het met een kabeltje ook niet lukt als ik met IR stuur, maar wel met de testknop van de flitser die wel IR ontvangt?

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2de studio flitser gaat niet af, wel met testknop

                        Kabel tussen 2 flitskoppen gaat niet werken.
                        Flitskop zelf kan geen triggerpuls geven aan een ander flits via kabel.

                        Kabel tussen camera en flitskop wel.
                        Camera geeft stroompuls door aan flitskop welke dan ontsteekt.
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment

                        Working...
                        X