Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Persier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Persier

    Met Hemelvaart heb ik een duiktrip gemaakt naar Plymouth in Engeland. Hoewel er hier geen tientallen meters zicht waren, er geen tropische vissen zijn en ik voor hetzelfde geld ook in Egypte had kunnen duiken heb ik geen spijt van deze trip.

    De foto is gemaakt op het cargo-schip de ''Persier''. Dit schip is 's nachts aangevallen met een topedo door de U1017 op 11 februari 1945. Er zijn een of twee reddingsboten in de draaiende schroef van de ''Persier'' terecht gekomen. Er zijn 20 mensen van de bemanning verdronken.

    Onder water is het behoorlijk indrukwekkend om hier rond te kijken. Hopelijk geeft deze foto een indruk van wat er nu te zien is op de bodem van de zee. De vissen zijn steenbolken en de witte begroeiing is dodemansduim (koudwaterkoraal). Voor de duidelijkheid, dit is een klein stukje van het wrak wat je hier op de foto ziet.

    Last edited by zwarteduiker; 11 juni 2011, 09:08.
    nikon D90 & ikelite D70 housing

  • #2
    Re: Persier

    Ik kan mij het gevoel daar onderwater heel goed voorstellen !

    Dit beeld is geen vergelijk met die van Egypte, maar de situatie zal hier dan ook totaal anders zijn.

    Vissen staan er mooi scherp op In de hoeken is er nogal veel onscherpte te zien.

    Toch een heel mooi beeld, dat zeker jouw verhaal als ondersteuning nodig heeft
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment

    Working...
    X