Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 20D of bvb 400D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 20D of bvb 400D?

    Mijn vriendin wil graag ook een body kopen om te beginnen met fotografie, dit echter met een beperkt budget om eerst te zien in hoeverre ze het volhoud en frequent genoeg doet. Lenzen kan ze van mij gebruiken, nu is mijn vraag eigenlijk:

    Is het kwalitatief beter om een ouder model als de canon 20D, of is de kwaliteit van de nieuwere maar iets 'mindere' reeksen als de 400D evengoed als de 20D? (als dus de prijs 2dehands gelijk is, waar het best voor gaan?)

  • #2
    Re: canon 20D of bvb 400D?

    De 20D heeft al voldoende pixeltjes voor A4 of A3 afdruk.

    Het scherm is, naar huidige maatstaven, wat klein. Verder wat meer ruis en geen stofverwijdering.

    Vanaf de 40D heb je groot scherm en stofverwijdering.
    Volgens mij vanaf de 400D idem.

    Belangrijkste verschil tussen 40D en 400D is de handligging en degelijkheid. De XXD serie heeft 2 instelwielen, de XXXD slechts 1. De XXD is groter en zwaarder dan de XXXD.

    Als je voor weinig geld een 40D kan kopen dan zou ik dat doen. De 30D heeft namelijk geen stofverwijdering.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: canon 20D of bvb 400D?

      Bij mijn vriendin was het dezelfde situatie. Ik heb uiteindelijk een 400D voor haar gescoord op ebay voor een hele mooie prijs. Ik denk dat dit de beste keuze was. Een XXD is ook wel een pak zwaarder in vergelijking met een XXD.
      Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

      Comment


      • #4
        Re: canon 20D of bvb 400D?

        Probeer een 40D te vinden, die doet het op hoge iso wat beter dan de 20D, en de AF is ook iets sneller.

        Maar als een 20D/40D te zwaar is, dan is een 400D ook zeker geen slechte keuze. Voor actiefotografie is de 20D of 40D de betere keuze.
        De zoeker van een 20D/40D is heel wat groter dan die van een 400D, dat kan ook een reden zijn om voor een "grotere" camera te kiezen.
        Het schermpje achteraan op de 20D is inderdaad heel klein in vergelijking met de meer recente camera's.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: canon 20D of bvb 400D?

          Die zoeker van de 400D is inderdaad heel klein. Maar ik vergelijk het nu natuurlijk met m'n 7D. Niet echt een faire vergelijking maar zo zie je wel dat de technologie niet stilstaat...
          Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

          Comment


          • #6
            Re: canon 20D of bvb 400D?

            Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
            Is het kwalitatief beter om een ouder model als de canon 20D, of is de kwaliteit van de nieuwere maar iets 'mindere' reeksen als de 400D evengoed als de 20D? (als dus de prijs 2dehands gelijk is, waar het best voor gaan?)
            Ik heb ze allebei gehad. De 20D presteert beter op hoge iso dan een 400D. De zoeker is ook een stuk groter. De batterij gaat ook langer mee.
            De 400D heeft dan weer een substantieel groter LCD scherm, en 2MP meer. Je zal met geen van beiden een slechte koop doen, maar als je dan toch 2de hands zoekt, kan je beter naar een 30D/40D/1000D/450D uitkijken.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment

            Working...
            X