Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta 200mm/F2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta 200mm/F2.8

    Iemand ervaring met deze lens ? Denk niet dat ik veel reactie ga krijgen wegens heel zeldzaam maar wie weet. Kan die voor 680€ tweedehands verkrijgen. Naar het schijnt is dit de beste lens ooit van Minolta, dan moet die toch wel echt goed zijn denk ik zo.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

  • #2
    Re: Minolta 200mm/F2.8

    Euh...KOPEN!

    Heb er zelf geen ervaring mee, maar 680 is eeeeeeeeecht niet overdreven...hopelijk in goede staat en je zowat een "perfecte" lens...

    Comment


    • #3
      Re: Minolta 200mm/F2.8

      Is toch de G variant? Kun je ook de matched 2 x tc krijgen? Dan al zeker doen als je het geld kunt missen!
      https://www.naturephotoportal.com/

      Comment


      • #4
        Re: Minolta 200mm/F2.8

        Is inderdaad de G variant. Er is geen teleconverter bij.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Minolta 200mm/F2.8

          Er is geen "niet-G" variant...(strikt gesproken wel natuurlijk... )

          De eerste versie van de lens is optisch dezelfde, de marketing G is er pas later aan toegevoegd (en de gearing verhoogd). Dus eigenlijk maakt het niet uit...het blijft dezelfde lens

          Op 2dehands staat een 2x teleconverter voor deze lens!!

          Comment


          • #6
            Re: Minolta 200mm/F2.8

            Er is geen "niet-G" variant...

            De eerste versie van de lens is optisch dezelfde, de marketing G is er pas later aan toegevoegd. Dus eigenlijk maakt het niet uit...het blijft dezelfde lens

            Op 2dehands staat een 2x teleconverter voor deze lens!!
            Last edited by Portmixus; 10 juni 2011, 19:58.

            Comment


            • #7
              Re: Minolta 200mm/F2.8

              Iemand ervaring met lenzen op leeftijd ? Waar moet ik op letten en wat kan er stuk gaan of niet goed werken ? Ik schat dat die lens meer als 10 jaar oud is, weet niet precies tot wanneer die lens nog gemaakt werd, vanaf 1986 dat weet ik wel.

              Op 2dehands staat een 2x teleconverter voor deze lens!!
              Denk niet dat ik daar een teleconverter op ga zetten, ik heb mijn 500mm voor de echte tele.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Minolta 200mm/F2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Iemand ervaring met lenzen op leeftijd ? Waar moet ik op letten en wat kan er stuk gaan of niet goed werken ? Ik schat dat die lens meer als 10 jaar oud is, weet niet precies tot wanneer die lens nog gemaakt werd, vanaf 1986 dat weet ik wel.



                Denk niet dat ik daar een teleconverter op ga zetten, ik heb mijn 500mm voor de echte tele.
                Dat heb ik even gemist

                Comment


                • #9
                  Re: Minolta 200mm/F2.8

                  Ik denk toch dat ik ga passen, de biedingen beginnen belachelijk hoog op te lopen, voor zo een oude lens.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Minolta 200mm/F2.8

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Denk niet dat ik daar een teleconverter op ga zetten, ik heb mijn 500mm voor de echte tele.
                    500/8 of 400/5.6 zijn absoluut niet te vergelijken hoor.
                    Die 200/2.8 is subliem, zelfs met 1.4x of 2x TC.
                    Hoewel ik de 500/8 ook heel goed vind, ga je met de 200/2.8 + TC een andere scherpte, contrast en bokeh krijgen, en ook scherpstelling op andere dan enkel het centrale AF-punt natuurlijk.

                    Je kan ze tegenwoordig wel af en toe vinden voor een €650 à 750. Goed Ebay en Markplaats in het oog houden.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Minolta 200mm/F2.8

                      500/8 of 400/5.6 zijn absoluut niet te vergelijken hoor
                      Dus jij denkt dat de beeldwaliteit vd Minolta 200mm/F2.8 met 2x TC beter is als de Sony 500mm Reflex? Ik heb toch scherpe foto's kunnen nemen met die 500mm en nog beter presteren .. ik weet het toch niet.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Minolta 200mm/F2.8

                        De enige prime die nog beter presteert dan de 200G is de CZ135/1.8 volgens mij, of misschien ook de 300/2.8G.

                        Dat zijn lenzen waar je rustig een 2x TC op kan plaatsen zonder noemenswaardig verlies van beeldkwaliteit. Trouwens, ook mijn 400G + 1.4TC (- en waarschijnlijk ook zelfs met 2x, maar weet dat niet meer zeker -) deed het beter dan mijn 500/8, ook wat scherpte betreft.

                        Dat betekent echter niet dat die 500mm geen goede lens is hé. Ik vind het een prima lens. Er is geen enkele 500mm AF-lens die zo licht en compact is. Voor de meeste prenten ruim scherp genoeg, kleuren ook OK. Je moet enkel met haar beperkingen rekening houden, en dat zijn wat mij betreft vooral de beperking tot het middelste AF-punt, het feit dat je moet uitkijken wat je op de achtergrond hebt (vanwege eventuele donuts), en (tov een f/2.8 of f/5.6) de vaste f/8. Op zich allemaal geen probleem, maar wel minpuntjes tov een 200/2.8 vind ik.

                        Nu, als je graag tele hebt, kan je ook naar een tweedehands 70-400G uitkijken. Dan blijft het flexibeler dan met een prime, maar je krijgt er wel extra gewicht, omvang en kosten bij ;-).
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Minolta 200mm/F2.8

                          Trouwens, ook mijn 400G + 1.4TC (- en waarschijnlijk ook zelfs met 2x, maar weet dat niet meer zeker -) deed het beter dan mijn 500/8, ook wat scherpte betreft.
                          En heb je dan nog altijd autofocus ?
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Minolta 200mm/F2.8

                            Met 1.4x wel, en de 200/2.8 heeft ook met 2x TC nog AF.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment

                            Working...
                            X