Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vertrek naar Botswana advies gevraagd ivm lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vertrek naar Botswana advies gevraagd ivm lenzen

    Ik vertrek naar Botswana in september.(safari's)
    ik bezit een canon 550d met een lens Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS lens.

    Is dit voldoende ?
    Is een teleconvertor een goed idee?
    Toch nieuwe lens kopen?

    kan iemand mij tips geven of advies . bedankt

  • #2
    Re: vertrek naar Botswana advies gevraagd ivm lenzen

    Ik denk niet dat een teleconvertor een goed idee is voor die lens. Je zal te veel lichtverlies hebben en daardoor kwaliteitverlies.
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

    Comment


    • #3
      Re: vertrek naar Botswana advies gevraagd ivm lenzen

      Misschien toch eens denken aan een 100-400.

      Denk eens aan 2de hands kopen en na de vacantie weer verkopen, zal hoogst waarschijnlijk, gewoon goedkoper zijn dan huren, want dit soort lenzen zijn gwoon waardevast na de eerst prijsdrop van nieuw naar 2de hands en varieren zelfs gewoon me met de nieuwprijs.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: vertrek naar Botswana advies gevraagd ivm lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door alainke Bekijk bericht
        Ik vertrek naar Botswana in september.(safari's)
        ik bezit een canon 550d met een lens Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS lens.

        Is dit voldoende ?
        Is een teleconvertor een goed idee?
        Toch nieuwe lens kopen?

        kan iemand mij tips geven of advies . bedankt
        Vermoed dat een teleconverter niet gaat werken op deze lens.
        AF ben je zeker kwijt en ik denk dat als je hem op je lens kan plaatsen je zeker een heel donker zoeker gaat krijgen.
        MVG. Hugo

        Comment


        • #5
          Ik zou voor zo'n reis ook een type 100-400 kopen en na de reis terug verkopen. Als je een beetje zorg draagt voor die lens terwijl je op reis bent kan je ze zonder verlies weer verkopen...
          Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

          Comment


          • #6
            Re: vertrek naar Botswana advies gevraagd ivm lenzen

            Ik ben zo'n 15 jaar geleden in Botswana geweest (de Okavango-delta) Toen was er veel wild, en mede door het redelijk aanwezige toerisme, niet echt schuw. Toch is er het meeste te zien heel vroeg in de morgen, dus zonder écht veel licht. Die 100-400 is inderdaad niet een slechte keuze, maar ik zou ook durven denken aan de Sigma 50-500 OS...

            Comment


            • #7
              Re: vertrek naar Botswana advies gevraagd ivm lenzen

              ik ben ongeveer een maand terug van botswana -namibie en heb als telelens de sigma 100-300mm f4
              en vond dit lang genoeg op mijn D90, in botswana zie je de dieren meestal van heel dichtbij en die ver staan zijn meestal ook te ver voor een 400mm, mijn meeste foto's zitten rond de 300mm dus neem best een lens die niet veel vervormt op het langste eind,het beste zou een prime zijn minstens een 300mm,veel plezier ik vond het één van mijn beste reizen een tip: neem genoeg geheugen mee,en een visakaart want met een masterkaart kan je bijna nergens geld afhalen.
              groetjes jan.
              Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

              Comment


              • #8
                Re: vertrek naar Botswana advies gevraagd ivm lenzen

                Koop je inderdaad een 100-400L en je zal ze houden na je terugkomst
                Prachtig ding om mee te werken.
                Ik heb er onlangs in Z-A zo'n 3000 foto's mee gemaakt.
                supersnel, prima scherp enzovoort.
                Met 250mm kom je regelmatig te kort voor wildlife, geloof me!
                Dat van dat geheugen klopt als een bus. ik had zo'n 50GB bij, en na anderhalve week heb ik een kaart moeten bijkopen (voor veel meer geld dan hier trouwens).

                Comment


                • #9
                  Re: vertrek naar Botswana advies gevraagd ivm lenzen

                  Vorig jaar naar Botswana geweest, schitterende ongerepte safaribestemming dus dat zit goed. Foto's vindt je als je onderstaande link volgt. Als je galerijen in slide view bekijkt kan je info over foto aanvinken en dan heb je een idee van type foto voor gebruikte mm's/Crop of fullframe



                  100-400 lijkt mij perfecte allround investering
                  We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                  Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: vertrek naar Botswana advies gevraagd ivm lenzen

                    Ik zou dit alles willen tegenspraken met uitzondering van opslagcapaciteit.
                    1. Voorzie genoeg kaartjes of een labtop of image tank of ….
                    2. Vergeet al die “lange” lenzen en investeer in gevoelig glas f2.8. 70-200 f2.8 bvb. Alles wat verderaf zit is ook te ver voor een 400 en f2.8 heb je echt wel nodig.
                    Eens licht genoeg liggen ze allemaal in de schaduw te niksen en moet je al geluk hebben wil je ze opmerken. Aan een waterplas kan je wel redelijk dichtbij dus die 400 heb je ook niet meer nodig.
                    3. Denk eventueel aan een reserve toestel. Je wil het niet voorhebben dat u toestel het dan juist begeeft.
                    4. En dan de Beanbag. Moet je meenemen. Vergeet niet dat de auto best niet uit komt en dan is een beanbag en zegen om mee te werken.
                    5. Een paar plastieken zakken om je materiaal in op te bergen want het kan er zeer zeer zeer stoffig aan toegaan.

                    Veel plezier

                    Comment


                    • #11
                      Re: vertrek naar Botswana advies gevraagd ivm lenzen

                      Iedereen begint hier direkt met 100-400 L's te smijten, de TS geeft aan dat ie 1 lens heeft, namelijk de EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS, op zich een zeer goede lens. Misschien heet TS ook iets onder de 55mm nodig: vergezicht, foto's in stad of dorp, in de auto, busje , kortom iets meer naar groothoek toe. Ik raad hem aan: tamron AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD betaalbaar lichtsterk scherp en met VC bruikbaar uit da hand op 1/30 makkelijk.
                      De 55 - 250 is zeer goed maar komt wat te kort. Ik raad aan 2de hands bigma 50 - 500.
                      Of indien budget , de nieuwe versie.
                      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: vertrek naar Botswana advies gevraagd ivm lenzen

                        Bedankt ,


                        Heb de knoop doorgehakt .
                        En heb de Sigma 120-400 4.5-5.6 APO HSM gekocht.
                        dus dat heb ik al nog dingen die ik weker niet mag vergeten?

                        Comment


                        • #13
                          Re: vertrek naar Botswana advies gevraagd ivm lenzen

                          Ik zou nog kijken voor een breedhoeklens en een mini laptop of storage tank om je foto's op te slaan. De sigma 120-400 ken ik niet.
                          Ik ben wel in 2007 naar Zuid-Afrika geweest met de sigma 100-300 f4 en was daar zeer tevreden over.

                          Ik ben ook naar Namibie & Botswana geweest in 2009 .
                          Welke parken ga je bezoeken? Reis je alleen of in groep?
                          Indien je wil kan je al eens ons reisverslag lezen op mijn site om in stemming te komen:




                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment

                          Working...
                          X