Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 70-200 f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 70-200 f2.8

    Ik sta wat te twijfelen of ik nu een sigma 70-200 f2.8 koop met of zonder stabilisator.
    Dit zou weer 4 stops schelen lees ik.
    Ik werk met nikon d7000 en wil de lens gebruiken voor concertfotografie.
    Heeft iemand voorbeeldfotos van concerten met deze lens zonder stabilisator.
    Wat zijn de ervaringen met deze lens ?
    popol

    http://www.fotopopol.be

  • #2
    Re: sigma 70-200 f2.8

    Ik heb die zonder stabilisator, voorbeeldfoto's in beginnershoek, bijna alles wat niet met de macro genomen is. Ik ben wel nog een beginner dus houd daar rekening mee :-)
    Hondensport in slecht verlichte manege met de zelfde nikon als jij geen probleem, ik zet de iso dan wel flink omhoog omdat ik echt hele korte sluitertijden nodig heb.
    Ook voor macro's gebruik ik hem graag.
    Concertfotogafie heb ik nog nooit gedaan dus ik kan je helaas daar geen voorbeeldfoto's van laten zien.

    Comment


    • #3
      Re: sigma 70-200 f2.8

      Bij concerten bewegen mensen nog wel eens. Daar doet beeldstabilisatie niets tegen. Ik heb met een Canon 70-200mm/2.8 IS MK 2 een paar keer concertfotografie gedaan en was blij met de IS. Heel scherpe foto's met soms 1/60 uit de hand.

      Mijn ervaringen met deSigma in OS versie staan hier:

      Sigma 70-200/2.8 APO EX DG OS is relatively lightly built and equipped with effective image stabilization. Both the vignetting and the distortion are kept
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: sigma 70-200 f2.8

        Gisteren heb ik de Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM besteld.
        Na veel wikken en wegen, reviews te lezen en informatie te hebben opgevraagd leek mij dit de meest logische en verstandige beslissing.
        Lens is bedoeld voor concert, modellen en automotive fotografie, ik werk met een Pentax K10D (max. 1600ISO).

        Misschien had ik beter de nieuwe versie met OS gekocht maar helaas, deze past niet binnen mijn budget.

        Kijk alvast een op: www.pixel-peeper.com waar je veel foto's vindt met deze lens gemaakt.
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • #5
          Re: sigma 70-200 f2.8

          Ik heb ook de versie zonder OS . Ben er zeer tevreden over.

          mvg Yves.
          What you see is what you get

          Comment


          • #6
            Re: sigma 70-200 f2.8

            Toen ik overschakelde van een 80-200 naar een 70-200 VR ging het aantal scherpe foto's flink omhoog van 30% naar 90%.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment

            Working...
            X