Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18-50 - 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 18-50 - 2.8

    Beste,
    Ik zoek een korte zoom met vaste opening en zie dat Tamron twee zo'n lenzen heeft, een met en een zonder stabilisator, verschil 175 euro, wat zou je me aanraden ? de nikon lens lijkt me nogal duur

  • #2
    Re: Tamron 18-50 - 2.8

    Bedoel je niet de 17-50/F2.8 ? Volgens Photozone zou de non-VC optisch beter presteren. Lijkt me niet logisch en weet dus niet of dat wel zo is.
    Last edited by alex606; 8 juni 2011, 20:58.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 18-50 - 2.8

      ik heb de 17-50 2.8 van Tamron zonder de VC en ben er zeer tevreden over
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 18-50 - 2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
        ik heb de 17-50 2.8 van Tamron zonder de VC en ben er zeer tevreden over
        En hier is nummer 2.

        Over de VC versie heb ik gelezen dat je even geduld moet hebben vooraleer de VC zijn werk heeft gedaan.
        Cheers, Ben

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 18-50 - 2.8

          Ik ken de niet-VC versie niet.

          Hier mijn ervaringen met de VC versie. Het objectief is aardig gevoelig voor tegenlicht.

          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 18-50 - 2.8

            De Tamron 17-50mm2.8f Zonder VC is wel degelijk beter dan die met VC...heb gelezen dat die soms durft rateren maar dit zal waarschijnlijk weer met sommige lenzen zijn en anderen zullen daar geen last van hebben. Maar als je van plan bent er één aan te schaffen gewoon kopen..zeer scherp lensje met mooi contrast en voor zo weinig centjes....

            grtz

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 18-50 - 2.8

              en hier nr 3
              Ik had die lens gekocht voor op mijn vrouw haar D70s maar tegenwoordig zit die meer op mijn D90
              Heb ook de non-vc versie, mis stabilisatie niet.
              Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 18-50 - 2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Bedoel je niet de 17-50/F2.8 ? Volgens Photozone zou de non-VC optisch beter presteren. Lijkt me niet logisch en weet dus niet of dat wel zo is.
                lijkt mij heel logisch dat een eenvoudiger ontwerp beter presteert dan eentje met meer snufjes in.

                Ik heb die zonder VC, ben daar heel tevreden van, maar gebruik ze nauwelijks.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 18-50 - 2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koenny Bekijk bericht
                  Beste,
                  Ik zoek een korte zoom met vaste opening en zie dat Tamron twee zo'n lenzen heeft, een met en een zonder stabilisator, verschil 175 euro, wat zou je me aanraden ? de nikon lens lijkt me nogal duur
                  Aangezien de Nikon te duur is gaat het dus om centen.
                  Koop dan de goedkoopste of zoek een 2de hands.
                  Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 18-50 - 2.8

                    Hier ook de versie zonder VC. Extreem tevreden erover, zeker qua sterkte.
                    Twee kleine nadelen: scherpstellen gaat nogal traag (maar dit is vitterij) en oppassen bij tegenlicht. Voorbeeld

                    Groeten,
                    Geert

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 18-50 - 2.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                      Twee kleine nadelen: scherpstellen gaat nogal traag (maar dit is vitterij)
                      Hangt helemaal van de camera af. De mijne met schroevendraaier AF is razend snel op een D2h.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron 18-50 - 2.8

                        Ik heb ook de versie zonder vc (wel canon) maar tevreden over. Mis de vc niet en optisch zou deze slechter zijn.
                        Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron 18-50 - 2.8

                          Jullie zij zeer bedankt voor de reactie's,
                          de verkoopster had gelijk, zonder stabilisatie is beter, nu weet ik dat mijn vaderdag een mooie dag wordt
                          Beste Heylo, het wordt mijn eerste niet nikon lens, maar een tweede hands vertrouw ik minder, dus waag ik het erop
                          nogmaals bedankt

                          Comment

                          Working...
                          X