Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoshoot lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoshoot lens

    Hej,

    Ben opzoek naar een lens waarmee ik een fotoshoot van personen zou kunnen doen..
    Dus niet alleen een portret (hoofd/schouders) maar ook de persoon in het geheel.
    Kwaliteit moet redelijk goed zijn en zou ook de persoon scherp moeten zijn met eventueel nog wat landschap erbij of als er in een oud huis wat foto's moeten gemaakt worden moet er ook nog wat anders opstaan..
    Heb een Canon EOS 550D en enkel de 18-55IS kitlens..

    Grtz!

  • #2
    Re: Fotoshoot lens

    waarom niet met de kitlens die je hebt?
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Fotoshoot lens

      Dacht dat hiervoor ander/beter lenzen waren..
      De Canon 85mm f/1.8 misschien??

      Comment


      • #4
        Re: Fotoshoot lens

        er bestaat altijd beter dan je kitlens maar ik kan je verzekeren dat deze ook zal voldoen

        de 85mm f1.8 is meer echt voor portret, zeker als je in een krappere studio gaat werken

        wat ook kan, is de 50mm f1.8, deze leent zich al iets meer voor full body

        het hangt er vooral vanaf waar je werkt en welk effect je wenst te bekomen
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Fotoshoot lens

          Scherpte heb je vooral zelf in de hand, en je kitlens is zeker en vast geen slechte lens.
          Ik denk dat je daar zeker en vast iets mee kan doen

          De 85mm die je voorstelt is een prettige lens (die op mijn verlanglijstje staat en er binnenkort aankomt) maar daarmee zal je er niet in slagen om nog wat van de omgeving in beeld te brengen (zeker niet op een niet fulframe camera) zonder dat je daarvoor een halve kilometer van je model moet gaan staan.
          De 85mm is vooral een portretlens.

          Als je binnen in een huis gaat shoten dan kan een lichtsterke lens natuurlijk wel handig zijn (tenzij je van plan bent om met flits te werken). Misschien is een 50mm f1.8 ook nog een mogelijk idee. Is zeer lichtsterk en ook zeer scherp en daar kan je bovendien een mooie wazige achtergrond mee creëren. Lens voelt (en is) wel wat plastiekerig, maar dat is op zich geen probleem. Is ook een zeer betaalbaar objectief (rond de 100 euro kun je deze al op de kop tikken)
          Deze kan ook goed als portretlens gebruikt worden, maar dan heb je toch wat meer ruimte over.

          Maar infeite zou je kitlens moeten volstaan als je de omgeving nog wat in beeld wil brengen.
          Staar je niet blind op materiaal! Een goeie fotograaf trekt ook met een digitaaltje knappe foto's

          Veel succes in ieder geval

          Grts
          Tim

          Mijn foto's: http://www.flickr.com/photos/timdeceuninck/

          Comment


          • #6
            Re: Fotoshoot lens

            Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
            er bestaat altijd beter dan je kitlens maar ik kan je verzekeren dat deze ook zal voldoen

            de 85mm f1.8 is meer echt voor portret, zeker als je in een krappere studio gaat werken

            wat ook kan, is de 50mm f1.8, deze leent zich al iets meer voor full body

            het hangt er vooral vanaf waar je werkt en welk effect je wenst te bekomen
            Lees uw reactie pas nadat ik de mijne gepost had.
            Vandaar de gelijkenissen

            Grts
            Tim

            Mijn foto's: http://www.flickr.com/photos/timdeceuninck/

            Comment


            • #7
              Re: Fotoshoot lens

              Zou de EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM een goede lens zijn om mijn verwachtingen te vervullen op mijn 550D?
              Dan heb ik ook nog wat zoom?
              Of is dit niet zo een goeie lens?

              Grtz!

              Comment


              • #8
                Re: Fotoshoot lens

                Oorspronkelijk geplaatst door Cruizerke_ Bekijk bericht
                Zou de EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM een goede lens zijn om mijn verwachtingen te vervullen op mijn 550D?
                Dan heb ik ook nog wat zoom?
                Of is dit niet zo een goeie lens?

                Grtz!
                ik gebruik uitsluitend een 85mm (50mm voor jou), 135mm (85mm voor jou) en 70-200mm op 200mm voor portret en full body op locatie...
                enkel als het echt niet anders kan (lees "ik sta met m'n rug tegen de muur"), dan ga ik breder en gebruik een 24-70mm

                ik gebruik portret lenzen: 85mm f1.4 en 135mm f2.0 omwille van de kleine dieptescherpte en vooral omwille van de mooie bokeh

                de lens die je daar vernoemt, ken ik niet, doch is vermoedelijk geen portretlens... dus typisch zal een eerder drukke bokeh vertonen...

                in jou plaats zou ik in een 85mm f1.8 en een 50mm f1.8 investeren... dan ben je al goed op weg... de 85 zoveel mogelijk en als 't niet anders kan de 50mm gebruiken...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Fotoshoot lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cruizerke_ Bekijk bericht
                  Zou de EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM een goede lens zijn om mijn verwachtingen te vervullen op mijn 550D?
                  Dan heb ik ook nog wat zoom?
                  Of is dit niet zo een goeie lens?

                  Grtz!
                  Toen ik nog mijn 500d had, was ik niet zo tevreden over die 18-55 kitlens. De EF28-135 lens was de eerste die ik me bijkocht. Hier was/ben ik zeer tevreden over, want zelfs nu gebruik ik deze nog dikwijls als wandellens. Je mag wel niet vergeten dat je wat aan groothoek moet inboeten.

                  Hier vind je foto's genomen met de 28-135 en de 500d :
                  Fotografie is leren kijken.
                  http://johanluyckx.weebly.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotoshoot lens

                    Omdat velen de 70-200 aanraden ben ik gaan rondkijken bij alle merken en kwam uiteindelijk op deze..
                    De Tamron SP AF 70-200mm F:2.8 Di LD IF Macro Canon.
                    deze heeft wel geen VC (IS) maar is dit belangrijk?
                    Ik zou er meestal overdag mee foto's maken, maar ga ik hierdoor geen 'bewogen' foto's krijgen zonder de VC? en dan vooral op 200mm?
                    En wat zijn de andere reacties op deze lens?

                    Ik hoop snel antwoord te krijgen want ik ben vandaag in de buurt van een fotowinkel en zou hem dan eventueel aanschaffen..

                    Grtz!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotoshoot lens

                      De Canon 28-135 is een zeer goede aanvulling op je kitlens.
                      Ik heb er jaren mee gewerkt. De lens heeft weinig opvallende minpunten.
                      De lens is echter niet zo lichtsterk en de beeldstabilisator is van een oude generatie.
                      Marc Doigny | Portretfotografie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotoshoot lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Cruizerke_ Bekijk bericht
                        Omdat velen de 70-200 aanraden ben ik gaan rondkijken bij alle merken en kwam uiteindelijk op deze..
                        De Tamron SP AF 70-200mm F:2.8 Di LD IF Macro Canon.
                        deze heeft wel geen VC (IS) maar is dit belangrijk?
                        Ik zou er meestal overdag mee foto's maken, maar ga ik hierdoor geen 'bewogen' foto's krijgen zonder de VC? en dan vooral op 200mm?
                        En wat zijn de andere reacties op deze lens?

                        Ik hoop snel antwoord te krijgen want ik ben vandaag in de buurt van een fotowinkel en zou hem dan eventueel aanschaffen..

                        Grtz!
                        nooit gebruikt, maar hoor er hier op t forum tevreden commentaar over van mensen die de allersnelste AF niet nodig hebben. AF-snelheid zou een minpunt zijn.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotoshoot lens

                          Ik heb de 85mm f1.8 en de 70 -200 f4 en ik vind de 85 veel beter voor personen dan de 70-200. Scherp en een heel mooie dof.

                          Nie twijfelen neem de 85 mm maar en koop de 50 mm bij voor plaatsen waar je te weinig ruimte hebt.
                          Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                          Comment

                          Working...
                          X