Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpte dichtbij en veraf in 1 foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherpte dichtbij en veraf in 1 foto

    Ik ben een beginned fotograaf en heb mezelf een Canon SX20 IS aangeschaft. Graag zou ik een foto maken die voldoet aan de volgende omschrijving:
    Op de voorgrond een klein (speelgoed) autotje. Op de achtergrond een persoon. Deze persoon staat zover weg dat het lijkt alsof hij op de zelfde schaal is als het autotje.
    Als ik scherpstel op het autotje is de persoon onscherp, als ik scherp stel op de persoon, is de auto onscherp. Ik wil dit graag doen zonder fotobewerkingsprogramma.

    HOE krijg ik dit voor elkaar? Graag uw reactie.


    MIchel
    Explore Michel Schuur’s 285 photos on Flickr!
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

  • #2
    Re: Scherpte dichtbij en veraf in 1 foto

    Diafragma verkleinen en ergens in het midden scherpstellen tussen het autootje en de persoon, maar dat gaat slechts beperkt helpen. Ik vrees dat je hier toch niet echt zonder photoshop gaat kunnen als de afstand te groot wordt. Je kan proberen met een groter automodel, zodat die verder van de camera en dichter bij de persoon kan staan.

    Comment


    • #3
      Re: Scherpte dichtbij en veraf in 1 foto

      2 foto's maken en die doorknippen en de scherpe delen aan elkaar plakken.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Scherpte dichtbij en veraf in 1 foto

        Er zit ook nog verschil in of je bijv een 70-400 of een 10-20 gebruikt volgens mij tenminsten.
        Greetz Twan

        http://500px.com/TwanGroenen

        Comment


        • #5
          Re: Scherpte dichtbij en veraf in 1 foto