Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opvolger na pentax k-m

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opvolger na pentax k-m

    hey allemaal, kheb nu mijn pentax k-m 2 jaar, en ik zou die eventueel voor een prijsje aan m'n broer kunnen verkopen. Maar dan komt de vraag, wat koop ik in de plaats.
    Grootste punt is een tamron lens van 400-500 euro die ik eigelijk nog wel zou willen gebruiken.

    budget van de body met een standaard lens ( want die verkoop ik mee) , tot 800 euro ofzo.

    wat ik zoek: toestel dat wat beter is dan de k-m vooral in donkere omgeving ( concerten e.d.)

    dus mijn vraag aan jullie, stel eens een toestel voor, indien mogelijk pentax of indien geen pentax iets dat opweegt om die tamronlens op te geven...

  • #2
    Re: opvolger na pentax k-m

    Zelfde soort camera als de K-m vind je tegenwoordig in Pentax's gamma in de vorm van de K-r. De sensor is, zoals alle sensoren van de laatste generatie overigens, weer een stukje beter in de hogere ISOs.

    Als je echter het maximum uit de camera wil halen, dan moet je voor de K-5 gaan. Da's Pentax's huidige topcamera in het APS-C-gamma, en die haalt hoge ISO resultaten die van de beste zijn op de huidige markt. Deze zit natuurlijk wel ietsje boven je budget.

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: opvolger na pentax k-m

      de pentax k-r is beter in donkere omgevingen qua ruis dus zeker eens bekijken
      Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

      Comment


      • #4
        Re: opvolger na pentax k-m

        Als je reeds aan 800 € geraakt, kan je misschien toch nog doorsparen om je budget te verhogen met zo'n 200 a 300 €. Dan koop je meteen een K-5 (met kitlens) waar je ongetwijfeld heel veel jaren plezier van zult hebben.
        Deze DxOMark vergelijking toont de klasseverschillen.
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

        Comment


        • #5
          Re: opvolger na pentax k-m

          heb net eens rondgekeken en met 1 standaardlens kom ik op 1350 euro voor de k-5...

          dat is dan weer ineens VEEL meer dan 800 euro

          Comment


          • #6
            Re: opvolger na pentax k-m

            Oorspronkelijk geplaatst door sennevh Bekijk bericht
            heb net eens rondgekeken en met 1 standaardlens kom ik op 1350 euro voor de k-5...
            dat is dan weer ineens VEEL meer dan 800 euro
            Hangt ervan af waar je hem zou kopen.
            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

            Comment


            • #7
              Re: opvolger na pentax k-m

              dat is inderdaad al redelijk...

              bedankt voor de tips!

              Comment


              • #8
                Re: opvolger na pentax k-m

                Of de K-x. Is heel vergelijkbaar met de K-m (je ziet bv. geen focuspunten :-( ) maar is veel beter op hoge ISO. Kost 499 EUR, incl. kitlens. Je kan foto's maken van concerten e.d. bij 3200 ISO (incl. een klein beetje ruisonderdrukking).
                De K-r is een verbeterde versie van de K-x en zeker de opleg waard, maar dit toestel heeft naar verluidt problemen met het scherpstellen bij kunstlicht (FF).

                Oorspronkelijk geplaatst door sennevh Bekijk bericht
                hey allemaal, kheb nu mijn pentax k-m 2 jaar, en ik zou die eventueel voor een prijsje aan m'n broer kunnen verkopen. Maar dan komt de vraag, wat koop ik in de plaats.
                Grootste punt is een tamron lens van 400-500 euro die ik eigelijk nog wel zou willen gebruiken.

                budget van de body met een standaard lens ( want die verkoop ik mee) , tot 800 euro ofzo.

                wat ik zoek: toestel dat wat beter is dan de k-m vooral in donkere omgeving ( concerten e.d.)

                dus mijn vraag aan jullie, stel eens een toestel voor, indien mogelijk pentax of indien geen pentax iets dat opweegt om die tamronlens op te geven...

                Comment


                • #9
                  Re: opvolger na pentax k-m

                  Oorspronkelijk geplaatst door Joris Elvenboom Bekijk bericht
                  Of de K-x.
                  Kost 499 EUR, incl. kitlens.
                  Wie zoekt vindt hem ook goedkoper.
                  Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                  Comment


                  • #10
                    Re: opvolger na pentax k-m

                    als ik met m'n k-m op 3200 iso trek schiet er niets van over, eigenlijk wordt die al slecht op iso 4OO...
                    k-5 lijkt wel leuk en is zonder twijfel beter, maar voor die prijs dient hij gewoon te weinig, het moet verantwoord blijven :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: opvolger na pentax k-m

                      het verhaal is net weer wat complexer geworden...
                      de enige reden waarom ik bij pentax zou blijven is omdat ik een ( naar mijn normen) dure tamron les gebruik voor mijn pentax (400-500 euro). Nu heb ik weer gelezen dat je daarvoor adaptors hebt... Is dit aan te raden.
                      want in dat geval wordt de keuze weer groter en lijken de canons mij wel wat ( de D600 bv)

                      iemand goeie tips?

                      Comment


                      • #12
                        Re: opvolger na pentax k-m

                        Oorspronkelijk geplaatst door sennevh Bekijk bericht
                        het verhaal is net weer wat complexer geworden...
                        de enige reden waarom ik bij pentax zou blijven is omdat ik een ( naar mijn normen) dure tamron les gebruik voor mijn pentax (400-500 euro). Nu heb ik weer gelezen dat je daarvoor adaptors hebt... Is dit aan te raden.
                        Alles wat op jouw K-m past, past zonder adapter op alle andere Pentax (D)SLR's.
                        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                        Comment

                        Working...
                        X