Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NEX C3 en A35 krijgen vernieuwde 16mp sensor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NEX C3 en A35 krijgen vernieuwde 16mp sensor

    Sony heeft vandaag 2 nieuwe low-end toestellen voorgesteld de NEX C3 en de A35 (SLT). Volgende maand is het meer dan waarschijnlijk de beurt aan de high end toestellen. Opmerkelijk is dat zowel de C3 als de a35 een verbeterde versie van de 16,2mp sensor meekrijgen met. lager verbruik en nog betere ruisprestaties dan zijn voorganger welke terug te vinden is in de sony a55, a580, pentax k-5, nikon d5100 en d7000.

    highlights c3
    Revised 16.2MP CMOS sensor
    ISO 100-12800
    Creative Control results-orientated user interface
    Picture Effects processing options
    720p30 HD movies in MPEG-4 format

    The NEX-C3 is the first of Sony's second generation of mirrorless cameras, following the introduction of the 14MP NEX-3 and NEX-5 in mid-2010. If these first two models showed how committed Sony is to offering APS-C capabilities in a compact form factor, the point is underlined by the arrival of the still-smaller C3.


    highlights a35
    Revised 16.2MP CMOS sensor
    ISO 100-12800
    ISO 100-25600 in multi-frame NR mode
    15-point AF sensor (3 cross-type)
    SLT design offering full-time live view with phase-detection autofocus
    1080i60 HD video in AVCHD format (from 30fps sensor output)
    Auto+ mode giving easy access to the appropriate multi-shot shooting modes
    Picture Effects processing options

    The Sony SLT-A35 marks the second wave of Sony's radical SLT design, and does so in a way that offers to put the technology into more people's hands. This entry-level model incorporates almost all the features of the original A33 and A55, but includes what Sony promises is an improved 16MP sensor and handful of extra processing options. The only real losses are the articulated rear screen and $50 from the MSRP of the 18-55mm lens kit, compared to the A33, taking it down to $699.

  • #2
    Re: NEX C3 en A35 krijgen vernieuwde 16mp sensor

    Heel interessante ontwikkeling.
    De ruisprestaties van de gebruikte sensor zijn goed maar bij de A55 zag je dat dit ten koste ging aan weergave van details. Ik ben benieuwd of dat verbeterd is.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: NEX C3 en A35 krijgen vernieuwde 16mp sensor

      't Zou naar het schijnt ook zijn om minder energie te verbruiken en minder hitte af te geven. Lees: betere batterijduur en langer filmen als je dat wil . Van de A33/A55 had ik al gehoord dat wel eens durfden te gaan oververhitten, zelfs bij gewoon fotograferen ...
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: NEX C3 en A35 krijgen vernieuwde 16mp sensor

        Dat staat wel op dpreview inderdaad..

        Nu nog de 'high end' toestellen. Ben heel benieuwd wat daar nu daadwerkelijk van uit gaat komen.
        WillemClassensDesign: Mijn website
        Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
        Flitsers:HVL-F42AM;

        Comment


        • #5
          Re: NEX C3 en A35 krijgen vernieuwde 16mp sensor

          Even vermelden dat beide toestellen (C3 en A35) in Shoot 13 besproken worden. Erik heeft vandaag de officiële prijzen hier op het forum vermeld:
          Voor vragen, opmerkingen, commentaar, suggesties... in kader van het tijdschrift Shoot
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: NEX C3 en A35 krijgen vernieuwde 16mp sensor

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Even vermelden dat beide toestellen (C3 en A35) in Shoot 13 besproken worden.
            Allez, nu nog hopen dat het iets is dat we nog niet weten .

            Als ik 'm tegenkom in de winkel zal ik kijken of het een deftig (lees: voldoende uitgebreid, met betrouwbare informatie) artikel is en 'm misschien kopen.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: NEX C3 en A35 krijgen vernieuwde 16mp sensor

              Moet het nog gezegd ... the new kid on the block is goe bezig ... nu nog sluiter en fasedectie integeren in de sensor en ondertussen de EVF verder verfijnen en we zijn legacy free ( de eerste Nikon en Canon pro bodys , dus de D1 en de 1D, hadden een ccd met geintegreerde sluiter ... en ook enkele consumer Nikons ... met de komst van CMOS volledig verdwenen ... de mechanische sluiter was er inderdaad nog ... maar alleen om de chip af te dekken )

              Comment


              • #8
                Re: NEX C3 en A35 krijgen vernieuwde 16mp sensor

                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Allez, nu nog hopen dat het iets is dat we nog niet weten .

                Als ik 'm tegenkom in de winkel zal ik kijken of het een deftig (lees: voldoende uitgebreid, met betrouwbare informatie) artikel is en 'm misschien kopen.
                Ik moet je hierin gelijk geven...heb het "artikel" eens gelezen in de shoot...

                Klagen over de menustructuur, ok fair enough. Maar over de instelbare shortkeys, daar reppen ze geen woord over.
                Het is zoals je zegt, de info is minimaal en weinig relevant, en elk artikel gaat steeds over hetzelfde. Ofwel moeten ze uitbreiden over de kitlens, ofwel zwijgen. Maar spreken in de laatste zin over tonvervormig? Komaaaaaaan...zeg dat ook iets nuttigs zoals dat de lens geruisloos is, beschikt over een efficiënte beeldstabilisatie, etc...
                De meegeleverd flits is niet krachtig genoeg...klopt, maar daarom is er nu ook een nieuwe betaalbare opzetflits voorgesteld. Daar kon toch ook vermeld worden zou ik denk?

                Belachelijk wordt het pas als je de specificaties bekijkt op p89, copy paste van de vorige nex?
                burstmodus 7fps? (zelfs hun eigen artikel zegt 5,5)

                Ach ja, 't lag al langer op mijn maag, maar je gaf mij een zetje Joris
                Ze kunnen mij beter de volgende nex of alpha laten bespreken
                Last edited by Portmixus; 10 juni 2011, 23:06.

                Comment


                • #9
                  Re: NEX C3 en A35 krijgen vernieuwde 16mp sensor

                  Wij zijn geeky genoeg om die dingen wél te kennen hé Portmixus .
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #10
                    Re: NEX C3 en A35 krijgen vernieuwde 16mp sensor

                    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Wij zijn geeky genoeg om die dingen wél te kennen hé Portmixus .
                    Yeeeeeeps

                    Comment


                    • #11
                      Re: NEX C3 en A35 krijgen vernieuwde 16mp sensor

                      nieuwe firmware voor de NEX 3 en 5 en ook voor de SLT's
                      Sony has given more details of the forthcoming firmware updates for A33, A55 Nex-3 and NEX-5 owners. The updates, which will be available from June 20th, include many of the features built into the newly-announced SLT-A35 and NEX-C3. These include the Picture Effects processing modes and many of the small handling improvements incorporated into the newer models.


                      upgrade voor de nexen is hier al op het forum beschreven geweest, voor de SLT is een deel nieuwe functionaliteit overgenomen van de a35.

                      SLT- a33/ a55
                      Addition of the Picture Effect function (7 Effects, 11 Variations)
                      Programmability of the D-RANGE button (on the top panel) to access 14 functions (Drive Mode, Flash Mode, Auto Focus Mode, AF area, Face Detection, Smile Shutter, ISO, Metering Mode, Flash EV Comp, White Balance, DRO/Auto HDR, Creative Style, SCN/Picture Effect, Sweep Shooting)
                      Addition of a new mode to turn off display parameters
                      Improved operability of the Menu (the ability to return to last selected item instead of menu top)
                      Enable High-Speed Sync when using compatible external flash wirelessly (only α55 – α33 already has this feature)
                      Addition of Digital level gauge display (on the HDMI output) when using the optional external monitor (like CLM-V55 LCD Monitor)

                      NEX-3/5
                      Addition of the Picture Effects function (7 Effects, 11 Variations)
                      Addition of the Manual Focus Peaking function
                      Very minor – when turning off the camera, the “α” logo will be displayed on the LCD

                      Comment

                      Working...
                      X