Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica Digilux II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leica Digilux II

    Ik overweeg om me een tweedehands leica Digilux II DC vario-summicron 1:2,0-2,4 /28-90 mm ASPH aan te schaffen.
    Een "gedateerd" toestel met "slechts" 5 megapixels.

    Is dit de moeite waard, heeft iemand er enige ervaring mee en zijn eventuele accesoires nog te verkrijgen? De pro's en de contra's dus...

    De prijs die ik ervoor moet ophoesten is rond de 500 euro.

    Met vriendelijke groeten,

    Filip
    www.fluidr.com/photos/fotofilip3

  • #2
    Re: Leica Digilux II

    Eerst en vooral, ik ben verre van een kenner dus iemand mag me verbeteren als ik het mis heb, maar voor 500 euro kan je tegenwoordig véél beter krijgen dan dat. Technisch gezien is hij meer dan een beetje gedateerd én je kan niet van lens wisselen.

    Als je enkel voor de sentimentele waarde en de retro looks gaat ben je mss beter af met een echte analoge jaren 70 camera.

    Comment


    • #3
      Re: Leica Digilux II

      hoe groot wil je je foto's afdrukken...?

      voor net en gewone prints is 5mpix ruim voldoende...
      en het is leica dus ,gaat eeuwig mee en kwaliteit is super
      www.aeri-photography.be

      Comment


      • #4
        Re: Leica Digilux II

        Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
        en het is leica dus ,gaat eeuwig mee en kwaliteit is super
        In het digitale tijdperk gaat niets eeuwig mee. Ook Leica niet. Dat mag voor mijn part
        best: ook helaas Leica niet, zijn. Maar het is helaas zo.

        Comment


        • #5
          Re: Leica Digilux II

          In het digitale verliest ook een Leica veel van zijn waarde, ik zou het dus nooit kopen. je kan voor 500 euro heel wat ander materiaal kopen nieuw of recent tweedehands.
          De evolutie in 5 jaar is enorm.
          Hou je van compact met veel mogelijkheden moet je is naar de Nex 5 kijken.

          MVG, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Leica Digilux II

            Inderdaad, in 5 jaar is er al een enorme evolutie geweest en voor een budget van 500 euro kan ik al meer kopen.

            Dus aankoop uit mijn hoofd gezet ...

            Filip
            www.fluidr.com/photos/fotofilip3

            Comment

            Working...
            X