Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550D of 600D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 550D of 600D?

    Binnenkort ga ik me eindelijk eens een redelijk toestel aanschaffen en uiteindelijk gaat het tussen deze 2.
    Op het eerste zicht is het enige echte verschil het uitklapbare scherm van de 600D voor 70 eurootjes extra.
    Is iemand hier trotse bezitter van de 600D en is het uitklapscherm handig (zo ja, in welke situaties?) of is het het soort handigheidje waar je de eerste week wat mee speelt om het daarna voorgoed te vergeten?

  • #2
    Re: Canon 550D of 600D?

    De ruiseigenschappen van de 600D zijn beter dan van de 550D.

    Als je met hoge ISO waarden werkt is dat alleen al die 70 Euri waard!

    Overigens, klapscherm is handig o.a. bij macro fotografie.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Canon 550D of 600D?

      zit er maar 60 euro verschil tussen de beide modellen? da's niet veel. eerst was het een stuk duurder.
      600d heeft een paar leuke extra's en als je het nieuw gaat kopen is dat het dan waard.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 550D of 600D?

        Vooral bij het filmen lijkt me zo'n uitklapbaar scherm voordelen te bieden. En als je werkt
        op statief met live view, al dan niet macro.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 550D of 600D?

          Het zal de 600 worden dan, bedank voor de reacties!

          Comment


          • #6
            Re: Canon 550D of 600D?

            Wat betreft ISO waarde zitten er geen grootte verschillen tussen beide, aangezien ze beide de zelfde sensor gebruiken. Zelf vind ik het geld niet waard om te kiezen voor een 600D als het gaat om ISO. Dan zou ik eerder het geld uitgeven aan een objectief.

            Tenzij je een klapscherm belangrijk vind en remote flitser besturing dan is de 600D het overwegen waard.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 550D of 600D?

              Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
              De ruiseigenschappen van de 600D zijn beter dan van de 550D.
              Waar is dat aan te danken, ik vind nergens terug dat er verschillen zouden zijn?

              Comment


              • #8
                Re: Canon 550D of 600D?

                Indien ik vandaag de keus moest maken wordt het de 600, ik mis het klapscherm dat ik mijn hybride Canon heb. Je hebt al een keuze gemaakt op de 600D, het zal je niet spijten.
                mvg Guido
                Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                Comment

                Working...
                X