Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

autofocus hapert - objectief of camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • autofocus hapert - objectief of camera?

    Hallo,

    Ik ben in het bezit van een Nikon D200 waar ik een sigma DC 17-70mm 1:8.8-4.5 lens heb opstaan.

    Laatst deed ik een shoot in een showroom van een bepaald automerk. Die avond was er een catwalk. Nu merkte ik dat op momenten dat de modellen dichter bij kwamen, mijn autofocus dikwijls afliet! Misschien was het te donker? Ik drukte op sommige momenten mijn knop in en de lens maakte gewoon geen beweging. We schijnde mijn autofocus "hulp" lampje....

    Zou dit opgelost kunnen worden met een duurdere (nikkor?) lens? Of zou het toch de camera zijn?

    greetz en alvast bedankt,

  • #2
    Re: autofocus hapert - objectief of camera?

    Als er te weinig licht is, dan zal het AF-hulplichtje aangaan (bij Nikon zit dat in de camera, een Canon met ingebouwde flitser begint dan te flitsen tot er scherpgsteld is). Dat is dan al een teken dat het moeilijk wordt om scherp te stellen.
    Sommige lenzen hebben eerder problemen bij weinig licht dan andere.
    Het zou kunnen dat een duurdere lens in die omstandigheden nog had kunnen scherpstellen zonder problemen, maar dat weet je pas als je een vergelijking kan maken in dezelfde omstandigheden.

    Als de modellen donkere kleding droegen, en je was daarop aan het scherpstellen, dan is het vrij normaal dat de AF problemen krijgt als er niet voldoende licht is.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: autofocus hapert - objectief of camera?

      Misschien zat ik niet dicht genoeg voor mijn AF-hulplichtje...
      thanx voor de info...

      Comment

      Working...
      X