Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 24-70 en d700 of de opvolger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon 24-70 en d700 of de opvolger

    hallo,

    al geruime tijd wil ik de 24-70 kopen maar heb het tot heden niet gedaan daar ik nog geen FF body heb. (d300 en d7000)
    ik dacht ik koop hem met de opvolger van de d700 maar dat denk ik nu al 12 maanden en de d800 is er nog belange niet denk ik en ik wacht altijd een tijdje voor een nieuwe dslr te kopen. zodat de kinderziektes eruit zijn.

    maarja zo kan ik de 24-70 nooit kopen he
    ik wil ze inzetten voor huwelijksfotografie, communie,... die dingen
    momenteel gebruik ik daar de 17-55 en 70-200 voor.
    qua mm zit er niet zo'n groot verschil in denk ik he.

    wat zouden jullie doen.
    24-70 nu kopen? de 17-55 blijf ik houden die kan dan later toch nog gebruikt worden op de d300 of d7000 of andere DX camera die ik koop later.
    zo breek ik ook wat de kosten

    of wachten en een pakketje kopen?

    Shoot

  • #2
    Re: nikon 24-70 en d700 of de opvolger

    Er zit een ontzettend groot verschil in de mm van 17-55 en 24-70, 8mm is 50% meer dan 17mm. Ik heb op een D70 een 24-120 gehad en gebruik ook wel eens mijn afs 24-85 op een D2h en dan tik je toch vaak tegen de 24mm aan. Bij een 17-55 heb je vrijwel geen behoefte meer aan nog meer groothoek, maar met 24-70 wel.

    Maar wel nu kopen, je weet niet hoe duur een D800 gaat worden en dan heb je hem tenminste al, maar ik denk dat een D700 ook prima zal voldoen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: nikon 24-70 en d700 of de opvolger

      Hallo,

      ik zou hem nu kopen. En voor de D700 zou ik ook op de opvolger wachten.
      Dat ben ik trouwens ook aan het doen, ik heb de Sigma 24/70 f2.8 HSM en een D300 en wacht ook op die opvolger. Soms kriebelt het om toch een D700 te kopen maar dan denk dat vermits de evolutie in de branche zo snel gaat, die opvolger toch weer een serieuze stap voorwaarts gaat zijn. Wat niet wil zeggen dat de D700 slecht zou zijn ,maar hij is dan nog ferm gestegen in prijs door de tsunami ook...
      Ik kan dus nog perfect fotograferen, iets wat jij ook kan want je hebt tenslotte twee zeer goede toestellen hé.

      mvg Jozef
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: nikon 24-70 en d700 of de opvolger

        Met een 17-55 zou ik op een crop camera geen behoefte hebben aan een 24-70. Ik zou dus wachten en een pakketje kopen. Kan dan ook nog iets voordeliger uitkomen
        Last edited by Rikkie; 8 juni 2011, 09:04. Reden: typevautje
        http://www.myricreaties.be

        Comment


        • #5
          Re: nikon 24-70 en d700 of de opvolger

          24-70 is een prachtobjectief, maar op een crop inderdaad niet de interessantste hoek.

          Als je kan, en je bent van plan op FF over te schakelen, zou ik zeggen kopen, en snel, het ziet er niet naar uit dat we hier in het eerste jaar veel topmateriaal van Nikon moeten verwachten, en zeker geen nieuwe in Japan ontworpen D800, jammergenoeg blijkt hun hele R&D om zeep met de gebeurtenissen in Senday.

          Comment

          Working...
          X