Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik ben opzoek naar een macro lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ik ben opzoek naar een macro lens

    hallo
    Ik ben opzoek naar een macro lens en mijn oog valt op deze

    Geeft daar iemand ervaring mee?
    en wat is het verschil met deze?

    Welke van de 2 raden jullie mij aan en zijn dat goeie ( scherpe )macro lenzen

    Grts S.

  • #2
    Re: ik ben opzoek naar een macro lens

    DE oude en de nieuwe uitvoering van de lens. De nieuwe met stille AF door AFS en Nano-coating. De AFs kan van belang zijn als je een instapcamera hebt zonder scherpstel motor(D3000/5000/3100/5100).

    Of het een goede lens is voor jouw doel? Hangt er helemaal vanaf wat je wil fotograferen, hoe langer de brandpuntsafstand, hoe groter de scherpstelafstand voor 1:1(en alle andere afbeeldingsmaatstaven). Dus voor bloemen is deze wel geschikt, maar voor beestjes minder.

    Kijk ook gerust naar de Tamrons, Sigma's en Tokina's.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: ik ben opzoek naar een macro lens

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      DE oude en de nieuwe uitvoering van de lens. De nieuwe met stille AF door AFS en Nano-coating. De AFs kan van belang zijn als je een instapcamera hebt zonder scherpstel motor(D3000/5000/3100/5100).

      Of het een goede lens is voor jouw doel? Hangt er helemaal vanaf wat je wil fotograferen, hoe langer de brandpuntsafstand, hoe groter de scherpstelafstand voor 1:1(en alle andere afbeeldingsmaatstaven). Dus voor bloemen is deze wel geschikt, maar voor beestjes minder.

      Kijk ook gerust naar de Tamrons, Sigma's en Tokina's.
      ik werk met een D90
      en het zou meer voor bloemen en insecten zijn zoals soorten wantsen en kevers

      Grts S.

      Comment


      • #4
        Re: ik ben opzoek naar een macro lens

        Zijn beide heel goede en scherpe lenzen. De nieuwe versie heb ik een maand getest (van een vriendin die met een D90 werkt) en dan toch de oude tweedehands op BD gekocht. Je moet inderdaad iets dichter bij de beestjes trachten te komen maar dat is geen onoverkomelijk probleem. Zou mijn lensje niet meer willen missen!
        Jean Pierre.

        Comment


        • #5
          Re: ik ben opzoek naar een macro lens

          Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
          ik werk met een D90
          en het zou meer voor bloemen en insecten zijn zoals soorten wantsen en kevers

          Grts S.
          Een van de meest succesvolle macro objetieven is deze: Sigma 150mm F 2.8 EX DG Macro en nu er een opvolger aankomt van dit mooi objectief is deze gunstig geprijst.
          Is the Sigma 150mm f/2.8 EX DG HSM Macro Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!


          Helaas, dit objectief is zo populair dat de Nikonversie bijna overal uitverkocht is: dat wordt wachten op de veel duurdere opvolger.
          Last edited by Binnenuit; 8 juni 2011, 10:40. Reden: Nikonversie bijna overal uitverkocht

          Comment


          • #6
            Re: ik ben opzoek naar een macro lens

            Persoonlijk zou ik ook gaan voor de Sigma 150. Hoe groter de brandpuntafstand, hoe verder van je onderwerp voor 1/1 vergroting en ook hoe mooier de bokeh of background-blurr.
            Algemeen kan je stellen dat ivm scherpte alle macro-objectieven heel goed scoren, en dat er relatief weinig onderscheid is. Je zal voor jezelf moeten uitmaken welke brandpuntsafstand het meest geschikt is. Insecten zijn vaak erg schichtig en blijven niet mooi zitten eens je dichter bijkomt en daarom schakelen veel mensen over op langere brandpuntsafstanden. 60mm is naar mijn gevoel toch wat beperkt. Enkel geschikt voor bloemen en minder voor insecten.
            Mvg, Tin_tin
            Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

            Comment


            • #7
              Re: ik ben opzoek naar een macro lens

              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Een van de meest succesvolle macro objetieven is deze: Sigma 150mm F 2.8 EX DG Macro en nu er een opvolger aankomt van dit mooi objectief is deze gunstig geprijst.
              Is the Sigma 150mm f/2.8 EX DG HSM Macro Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!


              Helaas, dit objectief is zo populair dat de Nikonversie bijna overal uitverkocht is: dat wordt wachten op de veel duurdere opvolger.
              bij konijnenberg en art en craft hebben ze niet meer, weet er iemand waar ze wel nog verkrijgbaar zijn de sigma 150mm 2.8 voor nikon?

              Grts S.

              Comment


              • #8
                Re: ik ben opzoek naar een macro lens

                Ik denk dat ze niet meer verkrijgbaar zijn.
                Sigma heeft de OS versie ervan in huis,
                maar wanneer ze in de winkel gaat liggen weet ik niet.

                De prijs zal wel fors de hoogte in gaan, denk zoiets rond de 1000 euro.
                OS maakt een lens serieus duur.
                Ben al even aan het kijken naar een betaalbare 2dehands, maar ze zijn zeldzaam.
                Nikon D7000 en wat lenzen.
                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                Comment


                • #9
                  Re: ik ben opzoek naar een macro lens

                  De Sigma 150 mm/2.8 OS zou in mei 2011 in de winkels liggen.

                  Sigma geeft aan dat dat vertraagd is, Tsunami wordt als reden opgegeven. Onbekend is de datum wanneer dit objectief in de winkels ligt.
                  Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: ik ben opzoek naar een macro lens

                    bij konijnenberg hebben ze hem al


                    grts S

                    Comment


                    • #11
                      Re: ik ben opzoek naar een macro lens

                      Let wel even op de winkelvoorraad. Hij is er dus nog steeds niet en de prijs dan
                      hopelijk zakt die nog richting 800 euro of lager. Maar vrees er voor.
                      Nikon D7000 en wat lenzen.
                      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                      Comment


                      • #12
                        Re: ik ben opzoek naar een macro lens

                        Waarom niet voor de 105mm AF-s Nano van Nikon gaan ?
                        kortste werkafstand 31 cm, en ook uitstekend als portretlens bruikbaar. Klik

                        Comment


                        • #13
                          Re: ik ben opzoek naar een macro lens

                          Kan nog goedkoper en deze maand geen verzendingskosten.
                          Is momenteel wel niet op voorraad.

                          KLIK
                          Nikon D7000 en wat lenzen.
                          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                          Comment

                          Working...
                          X