Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschillende lenzen (samengevoegde topic's)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschillende lenzen (samengevoegde topic's)

    beste

    Ik ben een beginnend fotograaf die zojuist een Nikon D3000 heeft gekocht (beginnerstoestel) met een 18-55VR kitlens die erbij zat.
    ik zou graag een lens heb met meer bereik en mogelijkheden.
    mijn grootste doel is om modelfotografie en landschappen te fotograferen en soms macro (maar dit zelden).
    mijn budget is redelijk klein.
    ikzelf had al eens zoekwerk verricht en gekomen op een lens van 18-200 mm of 70-300
    maar zoals ik al zei, ik ben een begginend en moet nog veel leren en opzoekkingswerk verrichten en oefenen, vooral oefenen.
    ik hoop op een paar ideetjes van kwaliteits lenzen voor een redelijke prijs voor mijn doelstellingen. en zou ik qua lens bij nikon blijven of een sigma of tamron lens nemen.

    Alvast bedankt voor jullie hulp.
    Steve Van Maele
    Last edited by Red Falcon; 8 juni 2011, 06:41.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Verschillende lenzen

    Het grotre voordeel van een 18-200 is het enrome zoombereik.
    De lichtsterkte is matig en de beeldkwaliteit idem.
    Echt dichtbij instellen lukt niet.



    Met een Nikkor 85 mm/3.5 heb je een mooie aanvulling op je kitlens, een prima beeldhoek voor portret en een macro lens ineen!

    Vor landschap zou ik adviseren supergroothoekzoom, bv Tokina 12-24 o.i.d.

    maar, er zijn fotografen die heel mooie landschapsfoto's maken met een telelens.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Verschillende lenzen

      beste

      bedankt voor het snelle antwoord.