Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60D + 70-200 (welke?) + tamron SP 90mm F/2.8 voor canon EF of beter alternatief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 60D + 70-200 (welke?) + tamron SP 90mm F/2.8 voor canon EF of beter alternatief

    Titel zegt het al, vorige week mijn 350 gezelschap gegeven van een 60D en mijn glasdoos is ook wel aan wat uitbreiding toe. Ik wil me binnen hier en een week of twee/drie wat glaswerk bijkopen, ik heb al langer mijn zinnen staan op de 70-200 van de L serie, alleen welke??? 4 of 2.8, IS is een must als ik het zo lees ... Is de meerprijs van de 2.8 te verantwoorden kwalitatief?

    Ernaast ga ik voor een macro-lensje, ik dacht zelf aan het tamronneke maar misschien presteerd een ander macro-lensje beter samen met de 60D? Graag meningen en advies (en wie toevallig moest weten waar ze scherp geprijsd staan)

    Ik heb een tamronneke in de smiezen op ebay.uk maar daar staat bij dat het EF mount is, maar nergens dat het DI is ... zal wel de zelfde zijn neem ik aan?

    Of presteren de Sigma Macro'tjes beter samen met de 60D?

    Mijn intresseveld zit 'm in macro, portret en natuurfotografie en ben nogal een pietleut, een "huis-tuin-keuken"beeld is voor mij niet goed genoeg, ik streef naar perfectie en beter worden Denk dat ik maar 's een statiefke moet aanschaffen ook ondanks dat ik over een erg stabiele hand geschik dus ook hier moet ik me nog effe goed in verdiepen, ik wil het meteen goed en degelijk doen en een tweede battrij, bij mijn 350 (waar ik veel van geleerd heb ) heb ik een "off-merk" back-up battrij die beter is dan de originele, is er zoeentje bekend voor de 60D ook?

    Thanx alvast voor adviezen of meningen!
    Last edited by Sonjabelgium; 7 juni 2011, 11:41. Reden: Omdat het kan ;)
    Webstek in opbouw

  • #2
    Re: Canon 60D + 70-200 (welke?) + tamron SP 90mm F/2.8 voor canon EF of beter alterna

    Sprekende van veel vragen in eens

    **Over de 70-200 zou ik zeggen, ga al eens kijken in dit topic daarin worden al verschillende punten aangehaald van de 70-200, waarom je welke keuze zou maken.

    **Over de portretten, naar gelang hoeveel je wil gaan uitgeven kan je ook eens denken aan de 50mm f/1.8, die is spotgoedkoop, maar je zal er van z'n optische kwaliteit geen slecht woord vinden (wel van de bouwkwaliteit), tenzij je natuurlijk ook daar al wil gaan zien voor duurdere lenzen

    **Qua statieven, als je onmiddellijk goed wil gaan is de Manfrotto 055 hier sterk geliefd, maar het heeft ook wel al een mooie prijs, anders zeker eens rondkijken is er een mega aanbod aan statieven, dus voor elk wat wils
    Groeten Jonathan

    Comment


    • #3
      Re: Canon 60D + 70-200 (welke?) + tamron SP 90mm F/2.8 voor canon EF of beter alterna

      Bedankt voor de statief-tip, je koopt zo'n ding maar één keer normaal dus wil het meteen goed doen! Het 50 mm prime-lensje las ik vroeger altijd erg lovende kritieken over, da's echter verminderd, er loopt hier een topic zelfs waar de lovende woorden over dit fantastic plastic nogal lauw'tjes zijn geworden ... Of de modale fotofiel is veeleisender geworden Ik lees even het linkje na dat U postte over de 70-200 Ja, veel vragen, maar liever vragen en wijzer worden dan zelf doen alsof je wijs bent en een flater slaan Ik doe liever grondig mijn "huiswerk" dan maar blindelings in een put te springen en te hopen dat het die van het zwembad is!
      Webstek in opbouw

      Comment


      • #4
        Re: Canon 60D + 70-200 (welke?) + tamron SP 90mm F/2.8 voor canon EF of beter alterna

        Ochja, zo is het quasi met alles he, goed is nooit lang goed genoeg, men wil altijd beter, ik heb de 50mm f1.8 gekocht, hij doet het echt goed voor een HEEL lage prijs, natuurlijk met zo'n prijs zijn er betere op de markt, maar soms moetje gewoon zelf keuzes maken

        Enja, er is zeker niets verkeerd met vragen stellen hoor, daarvoor is het een forum, maar ik probeer vaak te linken naar andere topics, soms lees je zaken/vragen dat je zelf nooit aan gedacht zou hebben Ik heb zelf ook al HEEL VAAK de 70-200's vergeleken, maar ik kan ook maar niet beslissen.
        Sowieso, als de 70-200 f2.8 IS binnen je budget ligt, waarom niet, MAAR en ja een hele sterke maar zelfs, het gewicht is voor veel mensen een afknapper, 1.3kg om constant/veel vast te houden is al serieus wat.
        Verder moet je ook eens denken, heb je die extra stop nodig of niet? Ik zie dat je vooral spreekt van portretten en natuur (dus niet concerten/indoor sporten enzo) dan denk ik persoonlijk datje die extra stop niet gaat missen en beter kunt opteren voor de f/4 IS (kostprijs ligt lager, gewicht (dus gebruiksgemak) en als je die extra stop toch niet nodig zal hebben,...)

        Nog kort van het statief, anders kun je ook eens kijken op de site van Manfrotto zelf, daar is er een product choser, kan je aanklikken welk materiaal je gebruikt en welke doeleinden, kan je ook al heel stuk verder helpen waar je best op let.
        Groeten Jonathan

        Comment


        • #5
          Re: Canon 60D + 70-200 (welke?) + tamron SP 90mm F/2.8 voor canon EF of beter alterna

          Sigma 70-200/2.8 APO EX DG OS is relatively lightly built and equipped with effective image stabilization. Both the vignetting and the distortion are kept


          Klinkt als alternatief die het overwegen waard is deze ...
          Webstek in opbouw

          Comment


          • #6
            Re: Canon 60D + 70-200 (welke?) + tamron SP 90mm F/2.8 voor canon EF of beter alterna

            Is heel zeker een waardige tegenstander
            link 1 en link 2
            hier kun je ze anders naast elkaar plaatsen en vergelijken (de f4 IS vn canon en f2.8 OS van Sigma).

            Het is een keuze die je moet maken natuurlijk, het voordeel is natuurlijk dat je bij de Sigma en de stabilisatie en de extra stop hebt ;-) Naar scherpte isie misschien een heel klein beetje minder (volgens de tests, maar zwaar onderdoen moetie zeker niet) Wel is het zo geloof ik dat de focussnelheid van die Sigma toch wel lager ligt dan de Canon-varianten.
            Gelijkaardige twijfeling tussen Sigma & Canon (en zo zijn er wel meer te vinden ophet net)

            (voor mij persoonlijk: zelf kan ik nog niet kiezen, maar bij mij is budget ook wel van groter belang)
            Groeten Jonathan

            Comment


            • #7
              Re: Canon 60D + 70-200 (welke?) + tamron SP 90mm F/2.8 voor canon EF of beter alterna

              Jeetje zeg, waarom moeten "ze" dat altijd zo moeilijk maken met keuzes en opties en mogelijkheden!?! Pfffff ... Die dingen kosten dan nog een godsvermogen ook, dus ik wil goed kiezen maar welke is "de goeie"? Ik vind het echt moeilijk beslissen hoor! Focussnelheid is niet onbelangerijk, het kan verschil tussen hit of misser van een beeld betekenen. Andere kant hoe groot is dat verschil dan effectief, zelfde over scherpte? Enkel iemand die de hele resem aan den lijve heeft getest in gelijkende omstandigheden kan het zeggen. Zijn er hier van die geluksvogels die de alternatieven hebben getest en uit ervaring kunnen spreken of het echt een wezenlijk verschil uitmaakt?

              Ziet een "gewoon" mens nog het verschil of moet je al van fijn glas gesneden zijn om de verschillen te merken? Kwalteit versus prijs speelt zeker mee in de keuze al zal ik geen brol kopen omdat het 'goedkoop' is, maar ik wil ook geen honderden euro's bij betalen voor een banaal "tikkie beter" als je snapt wat ik bedoel.
              Webstek in opbouw

              Comment


              • #8
                Re: Canon 60D + 70-200 (welke?) + tamron SP 90mm F/2.8 voor canon EF of beter alterna

                Dan kom je op het punt dat ik nu zit (beetje geërgerd en niet meer weten wat je precies kiezen moet)
                Veel lezen en luisteren wat de pro's zeggen (ik ben maar een klein amateurtje), hierbij trek ik me ffe terug, er zal hopelijk wel iemand bijspringen die persoonlijk ervaring heeft die het hier kan overnemen
                Last edited by Jonathan Spruytte; 7 juni 2011, 15:36.
                Groeten Jonathan

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 60D + 70-200 (welke?) + tamron SP 90mm F/2.8 voor canon EF of beter alterna

                  Kunnen we samen gezellig ons ergeren dan aan de maalstroom van info die voor een amateurtje niet altijd even duidelijk is tot je je gaat verdiepen of het in amateurtaal vertaald ziet worden Net daarmee is BD zo goed, zit "van alle slag wat" en je kan er schatten aan info vinden maar er zitten ook gedreven pro's in die voor totale perfectie gaan. Het is de weg middenin dus vinden waarin je met je spul nog kan groeien en kan verwezenlijken wat je wil en liefst geen miskoop gaat doen of stomiteiten begaat. Zaak van goed opletten en veel luisteren en info halen dus ... Dus glaswijzen, brand maar los en tutor us!
                  Webstek in opbouw

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 60D + 70-200 (welke?) + tamron SP 90mm F/2.8 voor canon EF of beter alterna

                    Voor een back up batteij zou ik gaan voor Jupio, heb er zo 2 extra samen met mijn orginele batteij van mijn 60D.
                    Zeer tevreden over deze batterij, 2 weken geleden in Sevilla geweest, de hele tijd mijn 60 D aan mij hangend zonder uit te schakelen en dat batterijke was pas op de 4de dag aan zijn einde. En heb een 600 à 700 foto's gemaakt.
                    Canon 60D, Tamron SP 17-50 mm F/2.8 XR Di II LD VC, Tamron 60mm F2.0 Di II Macro 1:1, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM , Tamron 18-270mm F3.5-6.3 Di VC PZD, Canon Speedlite 600EX-RT, Canon Speedlite 320EX, Meike Remote MK-RC6

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 60D + 70-200 (welke?) + tamron SP 90mm F/2.8 voor canon EF of beter alterna

                      Vraag 1 : 70-200L 2.8 II is superlens maar ook superduur

                      Als je ze kan betalen zeker die kopen.

                      Of de 70-200L 4.0 is : Pak goedkoper vlijmscherp op f4

                      De keuze tss F2.8 en F4.0 = Fotografeer je veel indoor??? dan moet je 2.8 nemen.

                      Succes en proficiat met de aankoop van de 60D
                      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 60D + 70-200 (welke?) + tamron SP 90mm F/2.8 voor canon EF of beter alterna

                        Dank je! Tot dusver bevalt mijn nieuw speeltje me geweldig goed

                        70-200 zou hoofdzakelijk voor buiten zijn, kan een verdwaalde keer wel's binnen zijn zoals vorige week met de doop van de kleine van mijn zus, maar de pastoor vond het prima dat ik me op zijn podium begaf, volgens mij had ik zelfs op 't altaar mogen staan om foto's te nemen En voor die keer per jaar een schoolfeesje kan ik zo'n meerprijs moeilijk verantwoorden samen met het hoger gewicht welke ik hoor wat me doet twijfelen. Neemt niet weg dat ik ze graag 's beiden wil "voelen" ook voor een defintieve keuze te maken als vooraf goed geinformeerde vrouw. Logica zegt beste keuze is nooit fout, wijsheid zegt dat ik het niet echt nodig heb maar je het soms wel's kan missen dat net dat beetje meer ... Vandaar ook dat ik graag even verhaal haal bij de "kenners". IS is goeie keuze, USM een must? De II-versie is zo te lezen flink verbeterd nog ook gezien er mensen hun vorige versie inruilen voor de nieuwe ... De 4 is een juweeltje, 2.8 nog beter of niet in verhouding met de meerkost? Vraag is eerder is het voor mij wel een most en blijft het hanteerbaar gewichtsgewijs om uit de hand te werken (ik ben geen spiermassa-vrouw)... Lastig zoveel keuze hebben

                        Thanx voor de battrij-tip, alvast eentje die ik kan invullen samen met een statiefke
                        Last edited by Sonjabelgium; 8 juni 2011, 15:15. Reden: thanx bijgevoegd
                        Webstek in opbouw

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 60D + 70-200 (welke?) + tamron SP 90mm F/2.8 voor canon EF of beter alterna

                          de 70-200 f4 zou ik voorstellen. ik werk ook met die combo, maar zou wel de IS nemen, ik heb die zonder IS en ik kan je zeggen dat ik beter nog wat langer had gespaard voor de versie met IS, anders wel een prachtobjectief
                          "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 60D + 70-200 (welke?) + tamron SP 90mm F/2.8 voor canon EF of beter alterna

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                            Dank je! Tot dusver bevalt mijn nieuw speeltje me geweldig goed

                            70-200 zou hoofdzakelijk voor buiten zijn, kan een verdwaalde keer wel's binnen zijn zoals vorige week met de doop van de kleine van mijn zus, maar de pastoor vond het prima dat ik me op zijn podium begaf, volgens mij had ik zelfs op 't altaar mogen staan om foto's te nemen En voor die keer per jaar een schoolfeesje kan ik zo'n meerprijs moeilijk verantwoorden samen met het hoger gewicht welke ik hoor wat me doet twijfelen. Neemt niet weg dat ik ze graag 's beiden wil "voelen" ook voor een defintieve keuze te maken als vooraf goed geinformeerde vrouw. Logica zegt beste keuze is nooit fout, wijsheid zegt dat ik het niet echt nodig heb maar je het soms wel's kan missen dat net dat beetje meer ... Vandaar ook dat ik graag even verhaal haal bij de "kenners". IS is goeie keuze, USM een must? De II-versie is zo te lezen flink verbeterd nog ook gezien er mensen hun vorige versie inruilen voor de nieuwe ... De 4 is een juweeltje, 2.8 nog beter of niet in verhouding met de meerkost? Vraag is eerder is het voor mij wel een most en blijft het hanteerbaar gewichtsgewijs om uit de hand te werken (ik ben geen spiermassa-vrouw)... Lastig zoveel keuze hebben

                            Thanx voor de battrij-tip, alvast eentje die ik kan invullen samen met een statiefke
                            als je die toch buiten gebruikt, kun je de non-IS versie zeker ook overwegen,
                            en vermits een beetje ondersteunig te zoeken of statief voor die langere sluitertijden
                            het gewicht is wennen maar de resultaten zijn de moeite hoor
                            Last edited by Mightycat; 8 juni 2011, 19:09.
                            smile ! ...it confuses people ...

                            Comment

                            Working...
                            X