Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filter voor mijn lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • filter voor mijn lens

    Ik wil voor mijn canon 17-55 is een filter aanschaffen en na wat zoeken kom ik niet veel verder. Ik dacht als ik jullie vraag, ik me een paar dagen lezen en zoeken kan besparen.
    Voornaamste reden om een filter te willen is het beschermen van mijn lens.
    Kortom welke filter raden jullie mij aan ( merk, soort )

    Alvast dank

  • #2
    Re: filter voor mijn lens

    Zelf gebruik ik geen filter omdat ik het frontelement van de lens bescherm met mijn
    zonnekap. Dat is afdoende, zeker als je niet in extreme omstandigheden moet gaan
    fotograferen.
    Als je het dan toch per se wilt, dan maar meteen een goede. B&W slimline of zo met
    filtermaat 77, dacht ik.

    Comment


    • #3
      Re: filter voor mijn lens

      Ik heb zelf wat proefjes gedaan met het fotograferen met en zonder filter voor het objectief. Het filtermerk was een A merk.
      Ik schrok ervan hoeveel meer overstraling er kwam als gevolg van het filter bij een beetje tegenlicht.

      Ik gebruik geen filters meer.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: filter voor mijn lens

        bedankt heren, dan volg ik jullie hierin. Ik weet niet veel van die filters. Ik wil wel een polarisatiefilter uitproberen en ik verwacht dat jullie deze niet een goede keuze zullen vinden of vergis ik me?http://www.videocamerashop.nl/produc...ricecomparison
        Ik neem dan gelijk de B+W slim polarisatiefilter en kijken of ik daarmee iets leuk kan doen.

        Belachelijk, maar deze hobby begint meer en meer een obsessie te worden, en ik bak er nog altijd niet veel van lol
        Last edited by aras; 8 juni 2011, 03:01.

        Comment


        • #5
          Re: filter voor mijn lens

          Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
          Ik heb zelf wat proefjes gedaan met het fotograferen met en zonder filter voor het objectief. Het filtermerk was een A merk.
          Ik schrok ervan hoeveel meer overstraling er kwam als gevolg van het filter bij een beetje tegenlicht.

          Ik gebruik geen filters meer.


          Ik kan dit alleen maar bevestigen.
          Ik heb dezelfde vaststellingen gedaan met de 17-55 2.8.
          Met een filter voor de lens is er vééééél meer overstraling en reflekties in de lens.
          De zonnekap geeft meer dan voldoende bescherming.
          ik zou een beschermfilter enkel overwegen als je in extreme omstandigheden moet opnames maken, zoals regen, sneeuw...... en dan nog

          Ik heb momenteel geen enkel filter voor mijn lenzen staan. (zou me oeverigens een klein fortuin kosten moest ik al mijn lenzen voorzien van zo een filter)

          Comment

          Working...
          X