Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MAS anders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MAS anders

    .
    .
    .

    Het voorbije weeking met vrienden door het zonnige Antwerpen gaan wandelen en ook eens het MAS bezocht. Toen zag ik dit en rap mijn bridge toestel genomen.


    .
    .
    .
    Last edited by Red Falcon; 8 juni 2011, 12:13.
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

  • #2
    Re: MAS anders

    In mijn ogen niet echt anders dan de andere MAS-plaatjes...
    Wat je toont lijkt me een rommeltje met potentieel. Ik zie niet echt waar je naartoe wil met je beeld. Het gekozen standpunt en de daarbij horende compositie geven me geen guiding line. Je hebt de zig-zag en repetitie van het golvende glas en dito balustrade, maar deze krijgen door het lage standpunt en de krappe cadrage geen waarde. Je hebt de skyline van Antwerpen, maar die is niet prominent genoeg aanwezig om te overtuigen. Bovendien komt die skyline op ongeveer dezelfde hoogte als de borstwering: het één verstopt het ander. Je hebt de gevels van de beginnende stad - rechts onderaan in beeld - die net zoals het golfpatroon te krap gekaderd zijn om iets te betekenen.
    Het enige wat ik uit je foto kan puren is de kathedraal die tussen twee golven door boven water komt. Toch verdrinkt ze in betekenisloze omgeving.
    Geen geslaagde prent voor mij.

    Palladio
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

    Comment


    • #3
      Re: MAS anders

      Na het strenge oordeel van Palladio, moet ik zeggen dat ik ze wel mooi vind. Alsof de
      architect met zijn golven en herhalingen een lied in gedachte had voor het stad. En dat
      vind ik mooi.

      Comment


      • #4
        Re: MAS anders

        Er is duidelijk nagedacht over compositie en standpunt, dus dat vind ik een positief punt. En alles staat mooi recht wat ook belangrijk is bij dit beeld.
        Het lijnenspel is echter erg klassiek waardoor het beeld mij niet echt raakt.
        Geen idee hoe ik het zelf zou doen, want ik ben er nog niet geweest. Het oordeel van Palladio komt misschien wat streng over, maar hij raakt wel de kern.

        Comment


        • #5
          Re: MAS anders

          Jawel deze is anders, normaal zien we foto's frontaal genomen en deze is in de langsrichting genomen.
          Mooi compo, kleur en scherpte.


          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: MAS anders

            ik ben al enkele keren in het MAS geweest, en vind dit een foto die zeer goed de sfeer ervan weergeeft.

            Comment

            Working...
            X