Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoekend naar de voor mij beste camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoekend naar de voor mij beste camera

    Beste mensen,

    Graag jullie hulp
    Jaren fotograferen wij al met een compactcamera
    Laatst een nieuwe panasonic tz-20 aangeschaft maar helaas kunnen we hier geen mooie foto mee schieten van onze kinderen spelend in het schemer altijd maar weer een vaag en bewogen beeld

    Zit nu al een tijdje te denken aan een slr maar het formaat schrikt een beetje af neem je de camera net zo snel mee als een compact met vakantie's en uitjes ?

    Zit er in mijn hoofd met de Sony nex 5 of de slt a55 met een degelijke lens

    wat is de beste oplossing betreft mooie kiekjes van onze kroost zeker bij weinig licht

    ben een beginner op het gebied van slr camera's maar begrijp voor het maken van actie foto's je er niet buiten kan

  • #2
    Re: Zoekend naar de voor mij beste camera

    Wanneer je vaak fotografeert bij weinig licht dan zijn de 'ruiseigenschappen' voor jou van belang.
    In het algemeen, hoe groter de sensor hoe minder ruis je hebt.

    Canon was altijd koploper wat betreft (afwezigheid) van ruis maar is min of meer ingehaald door Nikon. Sony is op dit moment geen koploper op dat gebied.

    Een dslr lijkt wat ingewikkelder te zijn dan een compactje o.i.d. Wil je alles uit je camera halen dan zou ik adviseren om een cursus te volgen.

    Minstens zo belangrijk is de keuze van de lens. Heb je daar al over nagedacht?

    Een manier om er achter te komen of je iets met een dslr kunt is er eentje lenen van een kennis en een weekende 'spelevaren'.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Zoekend naar de voor mij beste camera

      Een cursus wil ik zeer zeker gaan volgen lijkt mij zeeeeer nuttig

      betreft de lens zit ik te denken aan de Sony 16-80mm F3.5-4.5 Carl Zeiss Vario-S

      Dus als ik het goed begrijp moet ik de sony's laten varen en me meer focussen op bv een nikon 5100 ik dacht dat de sony a55 hier ook goed mee om kon gaan

      tevens de filmpjes die geschoten worden met de a55 zien er zeer goed uit en dan hebben we meteen een vervanger voor de filmcamera erbij 2 vliegen in 1 klap zullen we maar zeggen

      zit er over te denken een dslr te gaan huren aangezien in mijn kennissen kring alleen maar compact camera's aanwezig zijn

      Comment


      • #4
        Re: Zoekend naar de voor mij beste camera

        Canon was altijd koploper wat betreft (afwezigheid) van ruis maar is min of meer ingehaald door Nikon. Sony is op dit moment geen koploper op dat gebied.
        Eventjes corrigeren, de Sony A580 is wel degelijk een koploper in zijn segment samen met de Nikon D7000/D5100, klik.
        En qua snelheid zit het ook goed met 7fps.
        De A55 presteert iets minder op hoge ISO, ongeveer op het niveau vd A550 die ik heb. Op ISO800 maak ik nog altijd mooie vogelfoto's waar ik nog flink moet croppen. Voordeel vd A55 is de snelle en continue autofocus omwille vd doorzichtige spiegel. En filmen zal zowiezo beter gaan dan eender welke camera omwille van fasedetectie autofocus.
        Die Sony 16-80mm F3.5-4.5 Carl Zeiss Vario-S is heel goed maar wel duur. Ik raad je een lichtsterke lens aan. Een Tamron 70-200/F2.8 bv. voor de actie. Een 50mm/F1.8 voor portretten, met F1.8 kan je de achtergrond mooi wazig krijgen, ik vind dat heel mooi, heb die lens ook net gekocht, en scherp.
        Een tamron 17-50/F2.8 is ook een goede lens.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Zoekend naar de voor mij beste camera

          Ik had ongeveer dezelfde vragen als jij: graag hoger iso vermogen en toch niet teveel gewicht. Ik kwam van de canon bridge (powershot pro 1, reuze toestel maar achterhaald ondertussen).
          Er bleven omwille van het gewicht, uitklapbaar scherm, evenals de mogelijkheden, twee toestellen over voor mij:
          de panasonic GH2 met 14-140 mm lens, kon ik echter nergens vinden, dus niet gekocht. (Is ook nogal prijzig)
          en de sony A55 met de kitlenzen.
          Het enige dat ik nu anders zou doen is voor min soort van fotografie, de kitlenzen vervangen door de nieuwe tamron 18-270 pzd.
          Verder ben ik zeer tevreden van de fotokwalileit uit het toestel, en de gebruiksvriendelijkheid.

          Comment


          • #6
            Re: Zoekend naar de voor mij beste camera

            Hoe denken jullie over de nex 5 incl. 18-200 lens

            in de winkel hier zeggen ze dat deze camera voor mij gemaakt is

            ze hadden hem al bijna ingepakt zo snel zijn ze hier

            ik wil mezelf graag eerst onafhankelijk laten voorlichten

            Comment


            • #7
              Re: Zoekend naar de voor mij beste camera

              Persoonlijk ben ik zeer tevreden van de Sony NEX5. De kwliteit van de beelden is zeer goed en het toestel is eenvoudig te gebruiken, ok voor de mensen die og geen cursus gevolgd hebben (maar het is altijd nuttig om je er wat meer in te verdiepen).
              Met deze lens heb ik wel geen ervaring, enkel met de 18-55, maar ik vermoed dat de kwaliteit hiervan ook goed is, maar niet heel lichtgevoelig.
              Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

              Comment


              • #8
                Re: Zoekend naar de voor mij beste camera

                heb nex 5 met de 55mm en bevalt zeer goed
                Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                Comment


                • #9
                  Re: Zoekend naar de voor mij beste camera

                  Maar is de nex5 ook voor ons geschikt
                  vooral wat de tekort komen is betreft een compact

                  foto's van spelende kinderen en dan vooral bij schemer of donker met flits
                  met diverse compacts krijg ik bewogen foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zoekend naar de voor mij beste camera

                    De autofocus vd Nex gebruikt contrastdetectie AF wat minder snel is als fasedetectie AF, dus in principe niet echt geschikt voor actie/bewegende onderwerpen.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zoekend naar de voor mij beste camera

                      de nex is goed bruikbaar tot iso 1600 en in raw met 1 stop overbelicht zelfs nog
                      vrij goed in iso 3200 dus dat zit wel goed .
                      De 18/200 (heb ik ook ) is een goede lens maar niet lichtsterk genoeg voor wat
                      jij wil gaan doen .
                      Een 50 mm1,7 of zo er bij zou fantastisch zijn maar bestaat nog niet (voor zo ver ik weet) .

                      Als het iets groter mag zijn is de a55 de beste keuze volgens mij met een 18/250 en een
                      50 mm 1,8 en je bent vertrokken .
                      De a55 is ook het best om mee te filmen .

                      Of toch de nex en een 50 mm bijkopen als die uitkomt ?
                      Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zoekend naar de voor mij beste camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Olof Bekijk bericht
                        Hoe denken jullie over de nex 5 incl. 18-200 lens

                        in de winkel hier zeggen ze dat deze camera voor mij gemaakt is

                        ze hadden hem al bijna ingepakt zo snel zijn ze hier

                        ik wil mezelf graag eerst onafhankelijk laten voorlichten
                        Daarom eerst voldoende inlichten via internet en dergelijke, naar een winkel als Media Markt gaan waar je een toestel kan vast nemen om te weten hoe het voelt in je handen, etc. En dan ga je naar de winkel en zeg je wat je wil.
                        Want hoe je 't ook draait of keert, in veel winkels zal het toestel war ze 't meest aan verdienen, als het ware voor jou gemaakt zijn...
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zoekend naar de voor mij beste camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door JR. Bekijk bericht
                          de nex is goed bruikbaar tot iso 1600 en in raw met 1 stop overbelicht zelfs nog vrij goed in iso 3200 dus dat zit wel goed .
                          1 stop overbelichten op 3200 iso wat levert dat op kwa sluitertijd of diafragma tov 1600 iso? Niets, dus wat heb je daaraan?
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zoekend naar de voor mij beste camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            1 stop overbelichten op 3200 iso wat levert dat op kwa sluitertijd of diafragma tov 1600 iso? Niets, dus wat heb je daaraan?
                            omdat je bij hoge iso best lichtjes overbelicht om betere resultaten te halen
                            vb. op iso 1600 en normaal belicht geeft meer ruis dan op iso 3200 en 1stop overbelicht
                            Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zoekend naar de voor mij beste camera

                              Lijkt mij dus duidelijk het wijste om voor de A55 te gaan
                              Nu nog een allround lens voor onze situatie
                              Zodat we steeds niet de lens moeten wisselen

                              Waar op moeten we dan letten

                              Comment

                              Working...
                              X