Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lensbaby scout

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lensbaby scout

    Zijn er mensen die met deze lens ervaring hebben ?
    Het ziet er wel een redelijke lens uit en een goedkoop alternatief voor een fish eye...


  • #2
    Re: Lensbaby scout

    Ik heb de lensbaby muse, ok dat is een andere lens maar het glas van die lensbaby is van behoorlijk lage kwaliteit.
    Ze kost dan wel niet veel, maar het zou mij toch teveel zijn.
    Wat ik vooral gebruik is de samyang 8 mm als fish eye , dat is een super lensje, kost wel meer maar de kwaliteit is ongelofelijk voor die prijs.
    zoek maar op intrnet naar een review, iedereen is er wild van.
    http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...eye-nikon.html

    Comment


    • #3
      Re: Lensbaby scout

      je zou mij de lensbaby dus niet aanbevelen? Alhoewel het er echt wel tof uit ziet om mee te werken...
      Het kriebelt toch een beetje

      Comment


      • #4
        Re: Lensbaby scout

        Ik hou u natuurlijk niet tegen, ziet er inderdaad leuk uit, Ik heb foto"s bekeken die met deze lens zijn genomen ziet er anders goed uit.maar topkwaliteit moet je niet verwachten.
        het wisselen van diafragma is ook niet zo eenvoudig.
        tenslotte is dat de overweging die u moet maken.

        Comment


        • #5
          Re: Lensbaby scout

          Zo'n lensbaby koop je volgens mij niet om hem te gebruiken als gewone fisheye, maar vanwege de speciale effecten die je er mee kan maken. En het is inderdaad ook een volledig manuele lens.
          Maar als je speciale effecten leuk vind moet je het voor de prijs niet laten.
          Zelf gebruik ik de Lensbaby Composer.
          Alvast een voorbeeldje van deze lens:


          Wil je een 'top' fich-eye lens, koop dan iets anders. Wil je een keer iets speciaals, neem dan de Lensbaby. Kijk zeker ook even op de website van Lensbaby, daar staan mooie voorbeelden voor de verschillende lenzen.
          It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

          Comment


          • #6
            Re: Lensbaby scout

            De kwaliteit is dus niet zo super...
            Maar ik zou graag een lens willen kopen waar ik wat creatief mee kan zijn...
            Zijn er dan nog andere alternatieven ipv de lensbaby...

            Comment


            • #7
              Re: Lensbaby scout

              Misschien is de Diana+ 20mm Fisheye iets voor jou?
              Eigenlijk is deze gemaakt voor de Diana camera's van Lomography.com,
              maar er bestaan tussenstukken zodat ze ook op een Nikon of Canon vatting passen.

              http://shop.lomography.com/diana-20mm-fisheye-lens

              Volgens de webshop betaal je 35 euro voor de lens zelf en dan nog eens iets tussen de 10 en de 15 euro voor dat tussenstuk.
              Al verkopen ze dat ook in verschillende fotozaken in België en Nederland.

              Zelf heb ik er geen ervaring mee maar ik veronderstel dat hij niet de kwaliteiten zal hebben van zo'n Russische fish-eye. Maar hij is ieder geval een pak goedkoper, zelfs voor die scout betaal je vier keer zoveel.

              Comment


              • #8
                Re: Lensbaby scout

                gebruik lensbaby composer op 25mp FF toestel en ook APS, is schitterend voor creatieve fotografie, is niet geschikt voor puur technisch hoogstaande beeldjes, voor puur breedhoek zou ik ook de samyang aanraden.
                maar op de website van lensbaby staan verschillende voorbeelden van foto's genomen door gebruikers.
                Ik zou het alleszins opnieuw kopen, allez nu de scout dan ipv composer

                Comment

                Working...
                X