Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blauwe moskee : binnenhof

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blauwe moskee : binnenhof




    UPDATE : vierkante crop zonder voorgrond


    Last edited by Dama; 24 juli 2011, 14:02.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Blauwe moskee : binnenhof

    Aangezien dit een klassieke benadering is, vind ik mevrouw wel een toegevoegde waarde.
    Mooie foto, belichting onder controle, goed van kleur en contrast, maar m'n twijfels of de voorgrond nu wel of niet bijdraagt aan het geheel. Vooral als ik 'vierkant' denk.
    Ik zal dus nog eens terug komen kijken en ben ondertussen benieuwd naar de andere reactie's

    Comment


    • #3
      Re: Blauwe moskee : binnenhof

      Heel mooi vanuit dit gezichtspunt. Het was allicht nóg beter geweest indien de gesluierde figuur zich meer naar rechts (gulden snede?) zou bevinden...

      Palladio
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

      Comment


      • #4
        Re: Blauwe moskee : binnenhof

        Bedankt voor de reacties en suggesties
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Re: Blauwe moskee : binnenhof

          Knape plaat Danny...
          De betere uit je reeks...
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: Blauwe moskee : binnenhof

            Voor mij mag de voorgrond, geeft een goede dieptewerking. De vrouw geeft zeker een toegevoegde waarde, ze legt de link met de moskee en lijdt je zo in de foto. Enkel jammer dat de lucht (links) niet meezat, maar dat heb je niet altijd te kiezen natuurlijk.
            Jochenvde Photography
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Blauwe moskee : binnenhof

              Heel mooi, Danny. En omdat ik weet dat je een hekel hebt aan knip en plakwerk zou ik er
              meteen een aantal centimeter van onder weghalen. Nu is me de vrouw net iets te ver. Ik
              zie je nu al groen worden. Dus zou ik in die linkerlucht nog wat clonen ook. Fijne prent
              trouwens.

              Comment


              • #8
                Re: Blauwe moskee : binnenhof

                Bedankt voor de reacties !

                De voorgrond was een bewuste keuze.

                Vond de patronen op de voorgrond goed combineren met de patronen van de moskee (de vele koepels).

                De vrouw heb ik erbij genomen om de symmetrie te breken. Ik kon niet wachten tot ze dichter kwam, of ze liep tegen het kader.
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #9
                  Re: Blauwe moskee : binnenhof

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                  Bedankt voor de reacties !

                  De voorgrond was een bewuste keuze.

                  Vond de patronen op de voorgrond goed combineren met de patronen van de moskee (de vele koepels).

                  De vrouw heb ik erbij genomen om de symmetrie te breken. Ik kon niet wachten tot ze dichter kwam, of ze liep tegen het kader.
                  Goede beslissing Danny

                  Comment


                  • #10
                    Re: Blauwe moskee : binnenhof

                    Toch vind ik hem nog beter met een paar cm minder voorgrondpatronen, zo tot juist de kapotte voeg wegcroppen.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Blauwe moskee : binnenhof

                      mooie plaat, mede dankzij die vrouw die erbij staat
                      "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Blauwe moskee : binnenhof

                        ik zou de voorgrond er ook af snijden... 't is mooi, maar te veel onderwerpen... daardoor wordt het druk...
                        een vierkante foto...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Blauwe moskee : binnenhof

                          Prachtig hoor!
                          die paar cm... ja, waarschijnlijk zou dat beter zijn om te kroppen, alhoewel ik wel inzie dat dat zonde is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Blauwe moskee : binnenhof

                            Bedankt voor de reacties en suggesties !

                            Heb toch eens een vierkante crop als update geplaatst
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              Re: Blauwe moskee : binnenhof

                              De update vind ik niet zo goed. Ik vind dat de foto een beetje "portret" vraagt. Ik vind hem iets te veel gecropt vooraan.
                              Komt nu wat dreigend over.
                              Als ik hem via scrollen "crop" op mijn scherm tot juist na de kapotte voeg vind ik hem best. Uiteraard is dat allemaal persoonlijke voorkeur.

                              Dit bedoel ik (als je deze weg wil, geef een seintje)
                              Last edited by nete; 26 juli 2011, 10:48.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X