Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dringend: EOS 400D werkt niet meer, enige body tijdens fotografie vakantie Lofoten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dringend: EOS 400D werkt niet meer, enige body tijdens fotografie vakantie Lofoten

    Hey Belgium Digital,

    Ik ben voor 16 dagen met de auto op mijn eentje naar de Lofoten vertrokken (Noorwegen) voor landscape fotografie.

    De laatste 3 dagen heb ik vooral gescout naar goeie spots, aangezien het weer vrij slecht was. Het weer voor de komende 4 (en laatste) dagen ziet er perfect uit.

    Maar sinds gisteren wilt mijn Canon EOS 400D gewoon niet meer opstarten.
    - Ik ben vrij zeker dat de batterij volledig opgeladen is (had nog 2 streepjes en heb hem dan een uur op geladen, de lader geeft full battery aan).
    - Het aan lichtje van de Canon werkt niet meer, ik krijg er niets meer uit.

    Ik zit momenteel in Ramberg, Flaskstad, in het onderste eiland. De enige echte fotografie shop in de buurt is 100 km hiervandaan in Svolvaer (Hasselblad fotografie), de rest zijn kleine shops die vooral foto prints aanleveren en niet eens een body op stock hebben.

    Wat zijn mijn opties denken jullie om toch nog foto's te kunnen trekken voor donderdag, mijn uiterste vertrek datum ?

    Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn met de EOS 400D ?

    Een nieuwe body kopen zit er niet in, eventueel een body huren is een optie, mijn body laten repareren is een optie indien ik heb ten laatste woensdag ochtend terug heb.

    Elke tip is van nut, als ik geen body meer werkende krijg, zal ik deze vakantie moeten vroegtijd stoppen :/

    mvg, Fré

  • #2
    Re: Dringend: EOS 400D werkt niet meer, enige body tijdens fotografie vakantie Lofote

    Na al die Noorwegen foto's en links ineens een registratie vandaag en een post?
    TROL?? Ik heb een 40D en een 5DII en ik zie me nog niet op reis gaan naar Noorwegen om effe een shoot te gaan doen. laat staan dat ik dan één body, een 400D, zou meenemen.
    Student? Moeten die niet blokken nu?

    En dan terzake: 100 km bollen zeker, en mss. je toestel achterlaten en ééntje lenen/huren. Daar zou ik mijn reis niet voor afbreken. Of ineens een body kopen. In die categorie is dat de kost niet, en tegenover terugkeren zonder foto's van een shoot-reis... met als mogelijkheid dat je toch een andere body zal moeten kopen.
    Zo,

    just my two cents.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

    Comment


    • #3
      Re: Dringend: EOS 400D werkt niet meer, enige body tijdens fotografie vakantie Lofote

      Misschien toch eens proberen met een andere batterij, hier vond ik een gelijkaardig probleem, waar de oorzaak (gelukkig) maar de batterij was.

      Anders eens geheugenkaart & batterij uitnemen, en terugplaatsen en opstarten zonder lens (tot zo verre je dit natuurlijk nog niet geprobeerd hebt).

      Als dit het probleem niet verhelpt, kan ik momenteel niets anders bedenken behalve tijdelijk daar zoeken om een body te huren vrees ik...
      ,maar...wie weet heeft iemand hier nog andere waardevolle tips
      Last edited by Jonathan Spruytte; 5 juni 2011, 20:48.
      Groeten Jonathan

      Comment


      • #4
        Re: Dringend: EOS 400D werkt niet meer, enige body tijdens fotografie vakantie Lofote

        Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
        Na al die Noorwegen foto's en links ineens een registratie vandaag en een post?
        TROL?? Ik heb een 40D en een 5DII en ik zie me nog niet op reis gaan naar Noorwegen om effe een shoot te gaan doen. laat staan dat ik dan één body, een 400D, zou meenemen.
        Student? Moeten die niet blokken nu?

        En dan terzake: 100 km bollen zeker, en mss. je toestel achterlaten en ééntje lenen/huren. Daar zou ik mijn reis niet voor afbreken. Of ineens een body kopen. In die categorie is dat de kost niet, en tegenover terugkeren zonder foto's van een shoot-reis... met als mogelijkheid dat je toch een andere body zal moeten kopen.
        Zo,

        just my two cents.
        ik snap de negatieve reactie niet goed. Ik jeb hier trouwens nog nooit een foto gepost.

        De vakantie stond 100% in het teken van landscape fotografie. Ik zit hier op het mooiste stukje Noorwegen, en dit tijdens de beste en meest productieve periode, nl midnight sun. aka perfect laag zonlicht van 20 tot 8 uur s' ochtends.

        En ik ben geen student, werk al 5 jaar als zelfstandige user experience designer, deze trip was mijn eerste echte fotografie trip, op zoek naar rust na een periode van 5 +80 uur werkweken. Al mijn foto budget is gegaan naar de aankoop van deftige lenzen. Een nieuwe body ... pas als de opvolger vd 7d er is.

        100km is peanuts. Ik heb er de laatste 10 dagen ondertussen al 4976 op de teller staan. en het zullen er + 7000 worden.

        Comment


        • #5
          Re: Dringend: EOS 400D werkt niet meer, enige body tijdens fotografie vakantie Lofote

          @Jonathan. Bedankt voor de tips. Maar spijtig genoeg is er nog steeds geen leven in mijn Eos te krijgen.

          Comment


          • #6
            Re: Dringend: EOS 400D werkt niet meer, enige body tijdens fotografie vakantie Lofote

            Oorspronkelijk geplaatst door Fre_Entity Bekijk bericht
            @Jonathan. Bedankt voor de tips. Maar spijtig genoeg is er nog steeds geen leven in mijn Eos te krijgen.
            Vreesde ik al voor, had nog es verder gezocht ondertussen hierwordt nog zo'n probleem besproken,
            maar merendeel van de oplossingen had ik reeds gezegd en is wordt ook
            vermeld dat de kans reëel is dat het om een klein zekering is die gesprongen zou zijn
            (voorbeeld @ link)

            Dus, denk dat je best die zal binnendoen voor herstelling (maar dan wel in België) en eventueel gewoon kijkt voor een tijdelijke oplossing dat je de rest van je reis toch kan verder zetten!
            Groeten Jonathan

            Comment


            • #7
              Re: Dringend: EOS 400D werkt niet meer, enige body tijdens fotografie vakantie Lofote

              Negatieve reactie... nu ja... reactie onder voorbehoud. Als je wat forums bezoekt en volgt, weet je wel waar dat vandaan komt: nieuwe gebruiker die registreert en eerste post plaatst, vanuit Noorwegen dan nog blijkbaar en een beetje raar. Maar toch heb ik gepost wat ik zou doen: ten eerste zo niet vertrekken en als het dan toch zo uitdraaide zou ik snel die 100 km rijden en afwegen om een body te huren / kopen.
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

              Comment


              • #8
                Re: Dringend: EOS 400D werkt niet meer, enige body tijdens fotografie vakantie Lofote

                @Jonathan, thnx for the links !!

                Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                Negatieve reactie... nu ja... reactie onder voorbehoud. Als je wat forums bezoekt en volgt, weet je wel waar dat vandaan komt: nieuwe gebruiker die registreert en eerste post plaatst, vanuit Noorwegen dan nog blijkbaar en een beetje raar. Maar toch heb ik gepost wat ik zou doen: ten eerste zo niet vertrekken en als het dan toch zo uitdraaide zou ik snel die 100 km rijden en afwegen om een body te huren / kopen.
                Ik denk wel dat ik genoeg fora kennis heb. User experience designer : van psychologie en antropologie tot informatie architectuur en usability op websites.

                Je zou nooit op fotoreis vertrekken met 1 body? of met de Canon 400D ?.
                Ik had 2500 budget en heb die IMO besteed aan de zaken die het meeste verbetering zouden geven aan mijn fotos, nl: 26 boeken over landschapfotografie (landschap lezen, filters, compositie, stijl, ...) en licht en weer (lichtkwaliteit en types, weervoorspelling, wolken lezen etc ...), en een Canon 10-22 & 70-200 f4 + b&w MRC polarizers en 3stop ND filter Momenteel ben ik nog geen enkele situatie tegengekomen dat mijn oude Canon me beperkte in kwaliteits landschap foto's te nemen.

                (buiten nu. nu dat hij niet meer opstart)

                Comment


                • #9
                  Re: Dringend: EOS 400D werkt niet meer, enige body tijdens fotografie vakantie Lofote

                  Eens die kleine knoopcell batterij er uit nemen?

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dringend: EOS 400D werkt niet meer, enige body tijdens fotografie vakantie Lofote

                    Simpel toch. Als je geen hotels hebt besproken, je reis wat inkorten, en van de besparing die dat oplevert hetzij de body laten repareren, hetzij een nieuwe kopen.
                    En anders, ja, noodtelefoontje naar iemand, of gewoon rood gaan staan
                    Afwegen wat je wilt.
                    Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dringend: EOS 400D werkt niet meer, enige body tijdens fotografie vakantie Lofote

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fre_Entity Bekijk bericht
                      zouden geven aan mijn fotos, nl: 26 boeken over landschapfotografie (landschap lezen, filters, compositie, stijl, ...) en licht en weer (lichtkwaliteit en types, weervoorspelling, wolken lezen etc ...),
                      26 boeken ? No offence, maar met het geld dat je aan die boeken verspild hebt, had je beter een 2de body gekocht. Dan had je nu niet in de problemen gezeten.
                      Last edited by dleemans; 6 juni 2011, 00:36.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dringend: EOS 400D werkt niet meer, enige body tijdens fotografie vakantie Lofote

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fre_Entity Bekijk bericht
                        @Jonathan, thnx for the links !!



                        Ik denk wel dat ik genoeg fora kennis heb. User experience designer : van psychologie en antropologie tot informatie architectuur en usability op websites.

                        Je zou nooit op fotoreis vertrekken met 1 body? of met de Canon 400D ?.
                        Ik had 2500 budget en heb die IMO besteed aan de zaken die het meeste verbetering zouden geven aan mijn fotos, nl: 26 boeken over landschapfotografie (landschap lezen, filters, compositie, stijl, ...) en licht en weer (lichtkwaliteit en types, weervoorspelling, wolken lezen etc ...), en een Canon 10-22 & 70-200 f4 + b&w MRC polarizers en 3stop ND filter Momenteel ben ik nog geen enkele situatie tegengekomen dat mijn oude Canon me beperkte in kwaliteits landschap foto's te nemen.

                        (buiten nu. nu dat hij niet meer opstart)
                        Ja ik zou begot niet weten welke beperkingen een 400D heeft met de genoemde lenzen erop....ach tegenwoordig moet je steeds het nieuwste hebben voor sommige om goede foto's te maken,wat dus zeker niet het geval is hé....spijtige gebeurtenis maar ik zou dan toch die 100 km rijden en je probleem voorleggen en eventueel een body lenen-kopen want anders is het een dure reis hé...

                        Succes

                        Grtz

                        Templar
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dringend: EOS 400D werkt niet meer, enige body tijdens fotografie vakantie Lofote

                          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          Eens die kleine knoopcell batterij er uit nemen?
                          mir
                          da's zeker nog te proberen, maar ik dacht dat die enkel diende om de user settings + tijd enzo bij te houden?

                          Ik vind het hier persoonlijk niet nodig om te beginnen zagen over de keuzes die Fré heeft gemaakt, hij verkiest kennis boven extra materiaal, dat is zijn keuze.

                          Veel succes bij het snel vinden van een tijdelijk body, misschien is het eens het moment om te experimenteren met de huidige 7D in plaats van wachten op de nieuwe versie
                          Groeten Jonathan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dringend: EOS 400D werkt niet meer, enige body tijdens fotografie vakantie Lofote

                            Ik had vandaag alles al ingepakt om naar huis te gaan, aangezien mijn zoektocht online naar camera rentals op niets uitdraaide.

                            Onderweg eerst nog even gestopt bij de camera shop, ik doe mijn verhaal en zet mijn kodak aan ... en opeens werkt die weer.

                            No clue waarom die niet ging ervoor, ze hebben alles nagekeken maar konden me ook geen verklaring geven.

                            ivm. kennis vs body. Ik ben er van overtuigd dat die opgedane kennis me veel betere foto's zal opleveren dan foto's te nemen met een 7D ipv een 400D, alsook mijn tijd beter te spenderen. Met de kennis van bv. het weer die ik nu heb, zit ik niet meer hopeloos uren te wachten op licht dat er niet meer zal komen. Het is nog steeds guesswork, maar al veer geanticipeerder. De weersvoorspellingen hier in de Lofoten trekken echt op niets, het weer verschilt van eiland tot eiland, en van berg tot berg.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dringend: EOS 400D werkt niet meer, enige body tijdens fotografie vakantie Lofote

                              Wel, goed te horen datie dan terug denkt, wet van Murphy is altijd aanwezig, tijdje geleden gelijkaardig topic geweest, iemand met problemen, tot de dag datie de camera zou opsturen,dan werkte die plots terug...
                              Dat van die 7D was alsje de 400D niet werkende zou krijgen he, ik heb dan ook nergens ook maar iets gezegd dat je het body niet zou kennen ofzo, was gewoon een tip meer niet.

                              Maar best dat alles terug in orde is! Nog veel succes met het weer en veel plezier in Noorwegen!
                              Groeten Jonathan

                              Comment

                              Working...
                              X