Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat vragen mbt canon 60d en 430ex ii flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat vragen mbt canon 60d en 430ex ii flitser

    Hallo allemaal!

    Ik wil graag wat meer doen met strobist-fotografie en heb een aantal vragen:

    Ik fotografeer met een Canon 60D en heb op dit moment 1 flitser namelijk de 430ex ii, ik wil hier graag een (of meerdere) flitsers aan toevoegen. Nou twijfel ik of ik een tweede 430ex ii moet kopen, dit omdat ik niet voor elkaar krijg om in HighSync te flitsen wanneer ik de master-functie van de 60D gebruik.

    Is het mogelijk om HighSync te gebruiken wanneer je de master van de 60D gebruikt en de 430 dus als slave? Als dit niet zo is ben ik veel goedkoper uit wanneer ik een paar simpele manuele flitsertjes koop en wat cactus triggertjes...

    En hoeveel flitsers kan ik los instellen? Dit omdat de optie in de canon om meerdere flitsers te gebruiken A+B heet, dit impliceert dat ik slechts 2 flitsers gebruiken kan. Klopt dit?

    En wanneer ik besluit bijvoorbeeld deze flitser te nemen :http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...versie-ii.html

    moet ik dan losse cactus zendertjes erbij kopen of reageren deze ook op het signaal van de 60d?
    Last edited by bart1986; 5 juni 2011, 18:29.

  • #2
    Re: Wat vragen mbt canon 60d en 430ex ii flitser

    indien je de aansturing van canon wenst te gebruiken, dan zal je die manuele strobist flitser (nog) niet kunnen gebruiken, is trouwens ook veel goedkoper te vinden via ebay

    als je deze manuele flitser wilt gebruiken, moet je idd gebruik maken van radio triggers maar laat cactus maar achterwege => zie in het strobist-subforum maar eens naar topics van d_oracle omtrent RF-602 e.d.
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Wat vragen mbt canon 60d en 430ex ii flitser

      Wel vreemd, volgens mij moet HSS wel werken met de 60D als master (zeker weten doe ik dat niet) Ik gebruik zelf de Yongnuo ST-E2 als ik remote TTL wil flitsen en heb nu naast mijn Canon flitsers ook de Nissin DI866 MKII (heb een test op mijn website staan van deze producten).
      Groeten Michael

      Comment

      Working...
      X