Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB-900 & D700 flitsen/trekken 2x

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SB-900 & D700 flitsen/trekken 2x

    Brakketing staat off (en het is maar 2x) en dit gebeurt in alle modussen behalve M.
    Iemand een idee waarom en waar af te zetten, ik ben ten einde raad!
    Handleidingen geven geen antwoord.
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

  • #2
    Re: SB-900 & D700 flitsen/trekken 2x

    Wat bedoel je eigenlijk ? dat hij 2 fotos trekt?.

    mvg Yves
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: SB-900 & D700 flitsen/trekken 2x

      Staat je rode ogenfunctie niet op?
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: SB-900 & D700 flitsen/trekken 2x

        Of de flits staat op rear ( tweede gordijn )
        1e flits is de meet-flits en de tweede is de eigenlijke flits, maar die flitst pas als het tweede gordijn dicht gaat.
        Af te zetten door gelijktijdig de flitsknop in te drukken en aan het stelwieltje te draaien.
        ps. je zet die 2e flits hier niet mee af, je gaat het alleen niet meer zien, en in de rear stand zie je het alleen maar bij een lange sluiter-tijd.

        PJW
        Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

        Comment


        • #5
          Re: SB-900 & D700 flitsen/trekken 2x

          Oorspronkelijk geplaatst door pjw Bekijk bericht
          Of de flits staat op rear ( tweede gordijn )
          1e flits is de meet-flits en de tweede is de eigenlijke flits, maar die flitst pas als het tweede gordijn dicht gaat.
          Af te zetten door gelijktijdig de flitsknop in te drukken en aan het stelwieltje te draaien.
          ps. je zet die 2e flits hier niet mee af, je gaat het alleen niet meer zien, en in de rear stand zie je het alleen maar bij een lange sluiter-tijd.

          PJW
          Rode ogen correctie dus... Pppffff DAAR ben ik het niet gaan zoeken.
          Maar dat ging zo: pre pre pre pre FLITS (foto); pre pre pre FLITS (nog een foto
          Das toch nie normaal? Het zijn toch die preflitsen die uw pupillen laten dichtgaan?

          EN rear = maar 1x de sequensie

          Thxs voor de replies!
          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
          BE-Wommelgem
          .: 20D & D700 :.

          Comment


          • #6
            Re: SB-900 & D700 flitsen/trekken 2x

            Door reaktie op het rare flitsgedrag de knop te lang vastgehouden of voor een tweede keer ingedrukt.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: SB-900 & D700 flitsen/trekken 2x

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Door reaktie op het rare flitsgedrag de knop te lang vastgehouden of voor een tweede keer ingedrukt.
              Nope, 1x kort indrukken en 2 sequenties, daarom wou ik het eerder bij bracketing ofzo gaan zoeken en eigenlijk heb ik da dubbel flitsen altijd al gehad op TTL; maar meestal flits ik manueel.
              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
              BE-Wommelgem
              .: 20D & D700 :.

              Comment


              • #8
                Re: SB-900 & D700 flitsen/trekken 2x

                Alleen Raw? Want in jpeg en Raw+ jpeg kan je meervoudig belichten van een reeks van 2tot 10, en opslaan als één foto.Kijk in het opnamemenu > meervoudige belichting. Het zal dat wel zijn. mvg Guido
                https://ggpics.be/

                Comment


                • #9
                  Re: SB-900 & D700 flitsen/trekken 2x

                  Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                  Alleen Raw? Want in jpeg en Raw+ jpeg kan je meervoudig belichten van een reeks van 2tot 10, en opslaan als één foto.Kijk in het opnamemenu > meervoudige belichting. Het zal dat wel zijn. mvg Guido
                  Neen, das bracketing hé? Stond af. DAAR ben ik zelf gaan achter zoeken.
                  Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                  BE-Wommelgem
                  .: 20D & D700 :.

                  Comment


                  • #10
                    Re: SB-900 & D700 flitsen/trekken 2x

                    Ik weet het niet,maar meervoudige belichting veranderd niets aan de belichting,bij bracketing wel.Bij mijn 300s toch, maar ik denk dat het bij de 700 ong. hetzelfde moet zijn. De uitleg volgens de handleiding is dat bij een meervoudige belichting delen uit Raw worden genomen om betere kleuren te verkrijgen.Zie ook Blz 198 van uw handleiding van de D700. Ik hoop dat het kan helpen,mvg guido
                    https://ggpics.be/

                    Comment

                    Working...
                    X