Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron AF SP 70-200mm f/2.8 Di LD IF Macro Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron AF SP 70-200mm f/2.8 Di LD IF Macro Nikon

    Hallo,


    Iemand enige ervaring met deze lens bij gebruik van sportfotografie?
    De lichthoeveelheid in sportzalen is niet altijd optimaal waardoor mijn ogen op deze lens gevallen zijn.
    Is de scherpstelling vlug genoeg om basket te fotograferen?

    Zijn er alternatieven voor deze lens die beter zijn doch rond dezelfde prijsklasse?


    alvast bedankt voor de nodige info.

    mvg
    koen
    __________________________________________________ _________
    Nikon D90 / nikkor 18-105mm / nikkor 70-300mm / nikkor 50mm 1.8

  • #2
    Re: Tamron AF SP 70-200mm f/2.8 Di LD IF Macro Nikon

    De autofocus is van de tamron tamelijk traag. Bij weinig licht gevaar voor hunten.

    Alternatief is de Sigma 70-200mm/2.8 OS.

    Hier een artikel:

    Sigma 70-200/2.8 APO EX DG OS is relatively lightly built and equipped with effective image stabilization. Both the vignetting and the distortion are kept
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Tamron AF SP 70-200mm f/2.8 Di LD IF Macro Nikon

      Inderdaad bij het testen van mijn keuzes (de tamron en sigma 70-200mm f2.8) was de autofocus veel trager en omdat ik ook vaak sportfotografie doe was dit voor mij dus ook een beslisser, de Sigma daarentegen heeft een zeer snele autofocus.
      Dus als je aan sportfotografie wilt doen ga dan voor de sigma met of zonder OS.

      Comment


      • #4
        Re: Tamron AF SP 70-200mm f/2.8 Di LD IF Macro Nikon

        Strict genomen heb je voor sportfotografie geen beeldstabilisatie nodig. De niet-OS versie van Sigma is goedkoper en ook wel gebruikt te koop.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Tamron AF SP 70-200mm f/2.8 Di LD IF Macro Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
          Dus als je aan sportfotografie wilt doen ga dan voor de sigma met of zonder OS.
          als je budget beperkt is, lijkt mij de Nikkor 80-200 f/2.8 2de hands een betere keuze. Nauwelijks prijsverschil met de sigma 2de hands.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Tamron AF SP 70-200mm f/2.8 Di LD IF Macro Nikon

            Ik ben ook aan het twijfelen tussen de Tamron en de Sigma (zonder OS). De Sigma is minder scherp( vooral op F2.8) maar heeft dus zoals gezegd een snellere en stillere autofocus. Ik had ergens gelezen dat het probleem zich voornamelijk bij Canon zou voordoen, weet niet of dat juist is. Bij Sony gebruikt die de autofocus in de body dus misschien dat het probleem zich dan niet voordoet. Bij Nikon zou het probleem ook minder zijn.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Tamron AF SP 70-200mm f/2.8 Di LD IF Macro Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              als je budget beperkt is, lijkt mij de Nikkor 80-200 f/2.8 2de hands een betere keuze. Nauwelijks prijsverschil met de sigma 2de hands.
              Dat is ook geen snelheidswonder, mar met goede focustechnieken(onderwerp blijven volgen) kun je een eind komen. Maar dit is wel een juweel van een lens.

              Denk eens goed na over stabilisatie: je koopt meestal maar één keer zo'n lens en als je dan in een aantal toepassing toch VR nodig zou kunnen hebben, kun je misschien beter een jaartje wachten.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Tamron AF SP 70-200mm f/2.8 Di LD IF Macro Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                als je budget beperkt is, lijkt mij de Nikkor 80-200 f/2.8 2de hands een betere keuze. Nauwelijks prijsverschil met de sigma 2de hands.
                Misschien wel maar een 80-200 2de hands vinden en hopen dat ie nog goed werkt is al heel moeilijk, en dan heb je er nog niet eens garantie bij. De niet OS versie van de Sigma is goedkoop en heeft volgens mij zelfs een snellere af dan de oude nikkor.

                Comment

                Working...
                X