Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18/55,55/200mm toereikend voor beginnend sport(ski)fotograaf?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 18/55,55/200mm toereikend voor beginnend sport(ski)fotograaf?

    Dag Iedereen,

    dit is mijn tweede topic dat ik start op dit forum, en wel om de volgende reden:

    Ik overweeg de aankoop van een DSLR om foto's te maken van skiën (in de bergen, in de koude, heel snelle beweging, soms dichtbij, soms veraf)

    in een ander topic hebben ze mij al aangeraden om de Sony A580Y aan te schaffen (zie hier)

    nu, in het pak dat ik wil kopen, zitten 2 lenzen mee in begrepen:
    De Sony 18/55mm f/3.5
    De Sony 55/200mm f/4.0

    de vereisten voor de lenzen zijn niet zo groot:
    Ik moet soms dichtbij (1m tot 5m) een foto trekken, soms een pak verder weg
    de lichtinval moet niet te groot zijn, omdat we op sneeuw zitten en omdat er dan sowieso al meer licht is dat gereflecteerd wordt. Om van lenzen te wisselen maak ik niet zo'n punt

    Is dit dan oké voor mij of niet ??


    Mvg,

    Sander

  • #2
    Re: 18/55,55/200mm toereikend voor beginnend sport(ski)fotograaf?

    Oorspronkelijk geplaatst door eskape1994 Bekijk bericht


    de vereisten voor de lenzen zijn niet zo groot:
    Ik moet soms dichtbij (1m tot 5m) een foto trekken, soms een pak verder weg
    de lichtinval moet niet te groot zijn, omdat we op sneeuw zitten en omdat er dan sowieso al meer licht is dat gereflecteerd wordt


    Mvg,

    Sander
    Laat nu iedere lens een systeem hebben om lichtinval te beperken......mooi toch?

    Comment


    • #3
      Re: 18/55,55/200mm toereikend voor beginnend sport(ski)fotograaf?

      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
      Laat nu iedere lens een systeem hebben om lichtinval te beperken......mooi toch?
      ja maar, ik bedoel enkel dat lenzen met f/2.8 en dergelijke niet per sé nodig zijn

      Comment


      • #4
        Re: 18/55,55/200mm toereikend voor beginnend sport(ski)fotograaf?

        Prima setje, niks mis mee.

        Probeer in de fotowinkel wel uit of de camera lekker in je handen past.

        Indien je handschoenen aanhoudt, probeer e.e.a. uit met handschoenen aan.
        Sommige knoppen op sommige camera's zijn onhandig klein!
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: 18/55,55/200mm toereikend voor beginnend sport(ski)fotograaf?

          Op deze site klik kun je gebruikerservaringen lezen over alle lenzen die op Sony camera's passen, dus ook Tamron/Sigma ed . Iedereen is heel positief over de Sony 55-200, volgens sommigen zelfs vergelijkbaar met de veel duurder Sony 70-300g. De 18-55mm kitlens is heel goed klik, ik heb hem ook en scherp is die wel.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: 18/55,55/200mm toereikend voor beginnend sport(ski)fotograaf?

            Ik heb die 55-200 zelf gehad (nu verkocht) en dat was voor het geld een heel goede lens . Voor starters kan ik 'm zeker aanraden.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment

            Working...
            X