Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestelletje koop ik best voor een 11 jarige?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk toestelletje koop ik best voor een 11 jarige?

    Hallo,

    Mijn dochtertje is 11 en doordat ik dus veel met fotografie bezig ben wil ze graag ook een eigen toestelletje ( waar ze zelf voor spaart).
    Mijn vraag is nu, heeft er iemand een idee wat ik kan aankopen voor haar? Ik wil geen rommel kopen en wil toch wel mooie kwaliteitsfoto's maar voorlopig zal ze dus alles automatisch fotograferen waarbij ik haar zoveel mogelijk ga helpen om het met tijd anders te doen maar zover zijn we dus nog niet.

    Alle tips zijn meer dan welkom, ik heb niet echt ervaring met compactcamera's

    bedankt!!

  • #2
    Re: welk toestelletje koop ik best voor een 11 jarige?

    tja...wat mag het kosten?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: welk toestelletje koop ik best voor een 11 jarige?

      Kun je niet voor jezelf een bepaald bedrag er op zetten. En dan samen met haar naar de
      winkel gaan en haar laten kiezen? Je kunt haar daar zoveel mogelijk in bijstaan, en haar
      de weg wijzen en op de voor- en eventuele nadelen. Maar het toestelletje zelf zou ik door
      haar laten kiezen.
      Kinderen van 11 weten meestal al heel goed wat ze willen. Of beter nog: heel goed wat ze
      niet willen. En aangezien zij er mee moet rondlopen...

      Comment


      • #4
        Re: welk toestelletje koop ik best voor een 11 jarige?

        Ik heb hier een in perfecte staat verkerende nikon D3000 , samen met een nikon 18-105 VR + nikon 70-300 VR + 4GB geheugenkaartje liggen , die ik zou willen verkopen .
        Originele verpakkingen en toebehoren zijn er ook bij .
        Heb momenteel 3 nikon body's en lenzen tot en met een nikon 500 mm.
        Vandaar dat ik bovengenoemde wil wegdoen, omdat het niet meer gebruikt word.

        Heb met dat toestel leren fotograferen. Heb er zo'n boek bijgekocht, speciaal om met dat toestel te leren omgaan. Is een nederlandstalig boek, met redelijk wat foto's en voorbeelden, heel duidelijk geschreven voor beginner. Ik heb aan dat boek zeer veel gehad in het begin.

        Had nog graag 550 euro voor alles samen gehad.

        D3000 nikon is een instap reflex toestel met 10 mil pixels.

        Moest je interrese hebben, laat maar iets weten.

        Groeten
        2 body's en wat lenzen ..

        older and wiser ... my arse

        Comment


        • #5
          Re: welk toestelletje koop ik best voor een 11 jarige?

          Wil je een compactje of een brigde?
          Groetjes,
          Tim

          Comment


          • #6
            Re: welk toestelletje koop ik best voor een 11 jarige?

            Ik denk dat een tiener het beste gediend is met een compact.
            Ik stel me zo voor dat je op die leeftijd graag een camera mee wilt nemen zonder gesjouw, zonder een grote tas mee te moeten nemen.
            En daarmee valt dan ook de bridge-camera af. Een spiegelreflex lijkt me voro die leeftijd helemaal niet geschikt, wenselijk, noch door het kind zelf gewenst.

            De tips zijn eigenlijk al gegeven:
            - bepaal een budget
            En neem dan een armslag zodat je wat meer bij kunt liggen en wilt leggen voro een toch betere camera (dus wat ik bedoel: zet je niet vast op 1 bedrag).

            - ga naar een winkel en bekijk daar samen op bedieningsgemak
            De camera moet tenslotte in haar knuistjes "passen", en als ze geen pleziert heeft in het bedienen van de camera, zal ze ook gene plezier gaan krijgen in d ehobby.
            En dat wil je natuurlijk wél, want je wilt het graga overbrengen.

            - ga dan de kwaliteit van de foto's vergelijken.
            Ik gebruik daarvoor altijd - als die de camera's besproken hebben :

            Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

            Die sites zijn in mijn ogen het meest objectief, en geven een maatstaf voor een eigen vergelijking - de besprekingen op andere sites zijn in mijn ogen heel subjectief, en dus niet betrouwbaar - door voorbeeldfoto's met de besproken camnera's te maken van dezelfde objecten in min of meer vergelijkbare omstandigheden.

            Het alternatief kan natuurlijk ook zijn dat je zélf een compact koopt, als je eigen back-up of "makkelijke meeneem"-camera, en haar die laat gebruiken. Mocht het bij haar niet aanslaan, dan heb je geen geld "weggesmeten", en kan zij intussen doorsparen voor als het wél aanslaat en ze een spiegelreflex (of bridge) gaat willen met een paar jaar.
            Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

            Comment


            • #7
              Re: welk toestelletje koop ik best voor een 11 jarige?

              ik kocht voor mijn dochtertje een Mju toen ze negen was.
              Ik liet haar iets leuk en kleurig kiezen zonder te veel te beïnvloeden (ze wilde wel zoals papa niet bang zijn dat het toestel nat werd en het moest tegen een stootje kunnen, dus ik vertelde haar welke toestellen in die categorie vielen)
              Ze neemt hem nog graag mee naar een feestje en gebruikt hem af en toe nog thuis.

              Maar toen het nieuwe eraf was begon ze snel weer te vragen om met mijn toestellen te werken (een Olympus E3 en een Sony DSC R1).
              Ze is nu 10 en Ik laat haar hiermee werken in automatische modus en vertel haar stukje bij beetje waar ze op kan letten.
              Ik moedig haar echter aan om in de eerste plaats te blijven creatief denken (verrassend waar die kinderen mee voor de dag komen) en leer haar dat de foto in je hoofd moet zitten en dat het toestel slechts een hulpmiddel is.

              Als je voor je kind een compactje koopt weet je na enkele maanden wel of ze/hij het blijft gebruiken en vraagt naar meer of niet.

              een basic DSLR van 6 / 10 Mpix (bv een Pentax IstD of K100/200 of een Olympus E400/500) koop je heel goedkoop.

              Comment


              • #8
                Re: welk toestelletje koop ik best voor een 11 jarige?

                Comment


                • #9
                  Re: welk toestelletje koop ik best voor een 11 jarige?

                  Oorspronkelijk geplaatst door frederikdhont Bekijk bericht
                  Die zou ik toch eerder kopen voor mijn zoon van bijna 5 Voor een 11 jarige lijkt me dit toch niet echt meer geschikt....

                  Ik zou haar gewoon een compactje kopen, bij voorkeur een waterdichte waarmee ze zelfs aan het strand en in het water kan fotograferen. tenzij ze écht zeer geïnteresseerd is in fotografie, dan zou ik eerder een instap DSLR of systeemcamera overwegen.
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: welk toestelletje koop ik best voor een 11 jarige?

                    De Pentax optio W90 is een 12Mp compactcamera.
                    Is waterdicht tot op zes meter diepte.
                    Overleeft een val van één meter.
                    Werkt nog bij 10 graden onder 0.
                    Ideaal om in de handen van een tiener te stoppen.
                    Hij neemt bovendien nog mooie foto's met de 5x optische zoom, en ziet er wel cool uit. Kostprijs rond de 250 euro.
                    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

                    Comment


                    • #11
                      Re: welk toestelletje koop ik best voor een 11 jarige?

                      Oorspronkelijk geplaatst door ingedb Bekijk bericht
                      Hallo,

                      Mijn dochtertje is 11 en doordat ik dus veel met fotografie bezig ben wil ze graag ook een eigen toestelletje ( waar ze zelf voor spaart).
                      Mijn vraag is nu, heeft er iemand een idee wat ik kan aankopen voor haar? Ik wil geen rommel kopen en wil toch wel mooie kwaliteitsfoto's maar voorlopig zal ze dus alles automatisch fotograferen waarbij ik haar zoveel mogelijk ga helpen om het met tijd anders te doen maar zover zijn we dus nog niet.

                      Alle tips zijn meer dan welkom, ik heb niet echt ervaring met compactcamera's

                      bedankt!!
                      Dan is de Canon G12 ideaal..
                      Je kan automatisch werken , maar ook volledig manueel zoals een spiegelreflex.
                      Dit is wel een duurder toestel , maar als ze zich interesseert in fotografie toch wel
                      eentje om over na te denken om niet direct tegen een heleboel beperkingen aan te lopen.
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

                      Comment


                      • #12
                        Re: welk toestelletje koop ik best voor een 11 jarige?

                        Oorspronkelijk geplaatst door frederikdhont Bekijk bericht
                        Die heb ik als kleine zelf nog gehad
                        Waar is de tijd...

                        OT: Ik zou zoals reeds gezegd ze zelf wat laten kiezen, maar haar wel richting een categorie camera's sturen die tegen een stootje kan.

                        Yannick.

                        Comment


                        • #13
                          Re: welk toestelletje koop ik best voor een 11 jarige?

                          Als ze het eenmaal gespaard heeft, haar het geld laten houden en het cameratje voor haar kopen. ( ik vind het schattig dat ze dat wilt hebben, mogelijk gedeeltelijk om jou te behagen....)
                          nikon coolpix of sony nex komt gelijk bij me op. Pak wat ze het mooiste vindt ( dat scheelt voor een meisje van 11). Er zijn een paar modellen die wat kleurrijker zijn en dus beter bij haar in de smaak kunnen vallen

                          Toen ik 12 was heb ik gespaard en een rusische zenit camera gekocht en naar fotografie les gegaan maar de lerares wist niet hoe je met die camera om moest gaan en die camera is tot op de dag van vandaag zo goed als nieuw Meeste fotos die ik daarmee maakte waren waardeloos en het werd te duur om ze te laten ontwikkelen. er zit nog een filmpje in van bijna 20 jaar terug in....ik bedenk net dat ik het ga laten ontwikkelen, wie weet.

                          Comment


                          • #14
                            Re: welk toestelletje koop ik best voor een 11 jarige?

                            Ik zit een beetje te kijken
                            nikon coolpix L 110 heb je ook in het rood. nieuw 200 euro en ook op marktplaats ...
                            misschien beter nikon coolpix L120 ook in het rood Ook rond 200 euro en wat kleiner.
                            ( het zou leuk zijn als ze ook filmpjes kan maken)
                            Sony nex3 heb je ook in mooie uitvoeringen maar duurder, canon powershot zijn meestal zwart van kleur.

                            Comment


                            • #15
                              Re: welk toestelletje koop ik best voor een 11 jarige?

                              Bij ons was de Lumix DMC TZ7 net uit en voor een tiener vond ik dat ok het leuke is dat het ook HD kan filmen natuurlijk kan je dat niet vergelijken met een reflex camera maar voor die kinderen is dat een leuk speeltje het nadeel was toen de prijs 399 maar ik denk dat die nu veel goedkoper zijn geworden .Nu wordt mijn zoon 14 en heeft hij mijne vorige Canon Eos 400 D met de Canon EF-S 18-200mm F:3.5-5.6 IS lens maar als hij met zijn vrienden weg gaat bv pretpark neemt hij zijn compactje mee kinderen( tieners ) sleuren niet graag als ze heel de dag weg zijn met hun vrienden .
                              Last edited by maudy; 7 juni 2011, 07:21.

                              Comment

                              Working...
                              X