Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Krassen op sensor filter canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Krassen op sensor filter canon

    Hallo,

    Ik heb mijn Canon 5D binnengebracht voor een sensor reiniging omdat er precies toch wat stofvlekjes waren (niet storend - kon weggewerkt worden, maar om dat nu bij iedere foto te doen begon het wel wat m'n kl*ten uit te hangen).

    Nu kreeg ik het nieuws dat er blijkbaar ook krassen op de sensor filter zouden zijn .
    Ik heb het zelf nooit gereinigd, maar de 5D is wel tweede hands.. Het is toch enkel door de reiniging dat die krassen er kunnen zijn hé, dus door de vorige eigenaar en niet door mij??

    Wat zouden jullie doen? Gewoon vragen om een reiniging of de sensor filter laten vernieuwen (met een redelijk hoge kost van 300 euro )?


    Groetjes

  • #2
    Re: Krassen op sensor filter Canon 5D

    Oorspronkelijk geplaatst door Trixy Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik heb mijn Canon 5D binnengebracht voor een sensor reiniging omdat er precies toch wat stofvlekjes waren (niet storend - kon weggewerkt worden, maar om dat nu bij iedere foto te doen begon het wel wat m'n kl*ten uit te hangen).

    Nu kreeg ik het nieuws dat er blijkbaar ook krassen op de sensor filter zouden zijn .
    Ik heb het zelf nooit gereinigd, maar de 5D is wel tweede hands.. Het is toch enkel door de reiniging dat die krassen er kunnen zijn hé, dus door de vorige eigenaar en niet door mij??

    Wat zouden jullie doen? Gewoon vragen om een reiniging of de sensor filter laten vernieuwen (met een redelijk hoge kost van 300 euro )?


    Groetjes
    Als je van die krassen niks terugziet op de fotos, gewoon zo laten. Anderzijds, als ze de filter kunnen vervangen voor slechts 300 Euro, is dat een koopje. Ik heb ooit de filter van mijn 1Ds moeten laten vervangen wegens een barst erin, en dat heeft me toen 600 Euro gekost.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Krassen op sensor filter Canon 5D

      Bedankt voor je reactie David.
      En ja, da zeiden ze toch.. Natuurlijk is het een richtprijs en kunnen de kosten nog oplopen.. Hoe is die barst erin gekomen als ik vragen mag? Door een val dan ofzo?
      Der is wel één kras die wat opvalt . K vraag mij echt af hoe die er komt ((.

      Comment


      • #4
        Re: Krassen op sensor filter Canon 5D

        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
        Als je van die krassen niks terugziet op de fotos, gewoon zo laten. Anderzijds, als ze de filter kunnen vervangen voor slechts 300 Euro, is dat een koopje. Ik heb ooit de filter van mijn 1Ds moeten laten vervangen wegens een barst erin, en dat heeft me toen 600 Euro gekost.
        Nog een vraagje: weet iemand hoe die krassen zijn kunnen ontstaan?? Toch enkel en alleen maar door een verkeerde reiniging ofzo??

        Comment


        • #5
          Re: Krassen op sensor filter Canon 5D

          Oorspronkelijk geplaatst door Trixy Bekijk bericht
          Der is wel één kras die wat opvalt . K vraag mij echt af hoe die er komt ((.
          ... door verkeerd poetsen, niks anders ... altijd een sensortest doen tijdens het afhalen ... bij verzenden dient de koper garant te staan dat alles conform de beschrijving van de zoekertjestekst is ... staat daar volledig in orde , dan dient dit zo te zien ... hij moet natuurlijk ook garant staan bij afhalen daar niemand een volledige check kan doen ... verborgen gebreken kunnen er altijd zijn en die kunnen pas na enkele weken opduiken ... dus een goede verkoper geeft altijd een ruime soepele garantie en ik bedoel hiermee de particuliere verkoper ( een pro moet wettelijk garantie geven) ... doet ie dat niet dan is hij of het item niet in orde en blijf je er gewoon af ... koop bijna alle dingen voor de verzameling via verzenden ... ook bij bedragen van 3-400 Euro en meestal is het beter dan verwacht ... weer opvallend beter de laatste aanwinsten , nl. een Nikon D100, Canon D30 en een Eos 10 Commemorative Kit http://www.mir.com.my/rb/photography...eos10titan.jpg ... de meeste mensen zijn nog eerlijk ... tot nu toe alleen gen..id geweest door een collega verzamelaar (en het was geen klein bier he ... de lamellen van het diafragma slingerden rond in de lens (electrisch diafragma Canon EF lens ) ... er was zelfs een lamel verdwenen , vastgesteld bij terug assembleren van de diafragma module ... de frontring van de zoomring was gewoon weg ... de tubus van de focusgroep door de daardoor niet meer op zijn plaats gehouden centreerring diep verkrast ) ... en een tweede keer door iemand die een Minolta 7000 set verkocht aan een correcte prijs ... alleen zat het enige van waarde niet in de doos ... je kan het al raden, de fameuze beercan 70-210... stond nochtans duidelijk in het zoekertje ... ben daar nog eens langsgeweest een tijd later - toen ik toch in de geburen moest zijn - om de hele handel terug te brengen ... MADAM aan de voordeur ... en ze gaf geen krimp ... je moet maar lef hebben ... had een bord moeten meegenomen hebben met in het groot " hier woont een bedrieger " ...en op de stoep gaan bivakeren tot ik mijn geld terug kreeg ... zal dat toch nog eens moeten doen ... gewoon om te zien hoe ze daarop zouden reageren ... naam en adres van deze gangsters op aanvraag verkrijgbaar

          Comment


          • #6
            Re: Krassen op sensor filter Canon 5D

            Oorspronkelijk geplaatst door Trixy Bekijk bericht
            Bedankt voor je reactie David.
            En ja, da zeiden ze toch.. Natuurlijk is het een richtprijs en kunnen de kosten nog oplopen.. Hoe is die barst erin gekomen als ik vragen mag?
            Ik veronderstel dat ik beetje te hard geduwd heb bij sensorreiniging. Ik had het pas gemerkt toen ik daarna op de fotos opeens overal dezelfde streep zag .
            Sensor gechecked, en ja, daar was hij, een duidelijke barst in dat glazen plaatje Ik had nochtans al 10-tallen keren sensors gereinigd zonder probleem, maar ja, **** happens.

            Door een val dan ofzo?
            Der is wel één kras die wat opvalt . K vraag mij echt af hoe die er komt ((.
            Waarschijnlijk ook door sensorreiniging ?
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment

            Working...
            X