Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanschaf camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aanschaf camera

    Beste,
    ik ben op zoek naar een leuk fototoestel. Ik heb al jaren een compacte fotocamera, en meestal is de kwaliteit teleurstellend van vele foto's. Veelal neem ik foto's van dieren in beweging. Ik hou van de effecten van een spiegelreflex, maar dit kan ik mij niet veroorloven aangezien ik het enkel recreatief wil gebruiken. Graag ook een camera die met gemak 'donkere' foto's kan nemen.

    Zijn er mensen die tips hebben voor een fijne camera die in mijn budget ligt (max 200!), met een maximum aan kwaliteiten... Ik hoef geen al te speciale functies, enkel goede kwaliteitsfoto's die snel getrokken kunnen worden :-).

    Groetjes, Ines

  • #2
    Re: aanschaf camera

    Compactjes houden nu eenmaal van veel licht en zon. Bovendien zijn ze best wel lui. Dus
    niet al te veel beweging en andere sores. Een beetje het tegenovergestelde van wat jij
    vraagt en verlangt. Zelfs met een DSLR zul je een goede lens moeten hebben om aan je
    eisen te voldoen, ook al lijken ze simpel.
    Door sparen zou ik zeggen, de tweedehands markt opzoeken, en niet recreatief bezig zijn
    maar creatief.

    Comment


    • #3
      Re: aanschaf camera

      Ik ben inderdaad eerder de 2e hands markt aan het overlopen, maar het spijtige is dat ik er eigenlijk niet zo heel veel van ken en ook niet weet welk model mij ligt en of het dan wel aan mijn eisen zal voldoen

      Comment


      • #4
        Re: aanschaf camera

        Ik denk dat je niet snel iets gaat vinden voor 200 euro dat aan je verwachtingen voldoet. Doe dat bedrag al maar minstens maal 5.

        Sorry voor de ontgoocheling.
        Fotografie is leren kijken.
        http://johanluyckx.weebly.com

        Comment


        • #5
          Re: aanschaf camera

          die dieren , zijn die ver weg ? is dat een vogeltje in een boom 60m verder of de hond die aant spelen is in de tuin ?

          Comment


          • #6
            Re: aanschaf camera

            Oorspronkelijk geplaatst door Inesje18 Bekijk bericht
            Ik ben inderdaad eerder de 2e hands markt aan het overlopen, maar het spijtige is dat ik er eigenlijk niet zo heel veel van ken en ook niet weet welk model mij ligt en of het dan wel aan mijn eisen zal voldoen
            je kan best een tweedehandse nikon D50 vinden voor 150€ en dan nog een kitlensje 18-55mm voor 50€ of veel beter... een 18-70mm lensje voor pakweg 90€...

            en een D50 maakt best nog mooie foto's
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: aanschaf camera

              De canon G12 al eens bekeken?
              (kost wel 490 €)

              Comment


              • #8
                Re: aanschaf camera

                Oorspronkelijk geplaatst door Kendo Bekijk bericht
                die dieren , zijn die ver weg ? is dat een vogeltje in een boom 60m verder of de hond die aant spelen is in de tuin ?
                Ik ga eerder voor de hond in de tuin of het paard in de weide

                Comment


                • #9
                  Re: aanschaf camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  je kan best een tweedehandse nikon D50 vinden voor 150€ en dan nog een kitlensje 18-55mm voor 50€ of veel beter... een 18-70mm lensje voor pakweg 90€...

                  en een D50 maakt best nog mooie foto's

                  Dit zijn inderdaad allemaal knappe foto's!
                  Dankjewel voor de tip :-) kun je mij eens heel kort uitleggen waar je moet op letten bij die lenzen dan? (is dat scherpte, afstand, breedte of nog iets anders?)

                  Groetjes, Ines

                  Comment


                  • #10
                    Re: aanschaf camera

                    Heb hier nog een reflex toestel met lenzen liggen, dat niet meer gebruikt word.
                    Reden : heb er drie en nog veel meer lenzen .
                    Dus ben van plan om dit toestel weg te doen , samen met twee lenzen.
                    Het is een nikon D 3000 reflex toestel , samen met lenzen : een nikon 18 - 105 VR en een nikon 70 - 300 VR.
                    Alles is in nieuwstaat, met bij behorende verpakkingen .
                    Dit is een idiale beginnersset , in mijn ogen dan toch .
                    Vraag maar eens rond hier op het forum of elders , wat je hier nog aan mag geven en indien interrese doe maar een bod , dat mag hier gewoon in dit topic , ik heb niets te verbergen . Of via pm als je dat zelf wil . Je ziet maar.

                    Grtjs
                    2 body's en wat lenzen ..

                    older and wiser ... my arse

                    Comment


                    • #11
                      Re: aanschaf camera

                      Hey, ik weet niet waar te beginnen bieden ;-). Heb er totaal geen clue van hoe duur zo'n lenzen zijn! En aangezien ik het enorme budget niet heb, denk ik niet dat ik 2 lenzen kan betalen ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: aanschaf camera

                        Heb je eigenlijk al eens wat geëxperimenteerd met de programma's op je compactje? Ik ben nu een fotografiecursus aan het volgen, en heb ook een compact. Ik heb al geregeld gevloekt op de beperkingen van het dingetje, vooral omdat ik sluitertijd en diafragma niet met de hand kan instellen, maar met wat creatief zijn en proberen geraakt ik toch wel ergens, vind ik. Bv. met een sportprogramma krijg je korte sluitertijden, en zo kan je wel bewegende objecten vrij scherp krijgen. Ik ben ook wel van plan om me binnen niet al te lange tijd een DSLR aan te schaffen, net vanwege die beperkingen met diafragma en sluitertijd, en de gevoeligheden voor het licht. Maar door net met beperkte middelen te oefenen, heb ik wel al veel geleerd.
                        Deze zijn allemaal met dat compactje gemaakt: http://s1122.photobucket.com/albums/l522/Mietooms/
                        oefenen = leren
                        Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

                        Comment


                        • #13
                          Re: aanschaf camera

                          Voor 'donkere' foto's heb je hoge ISO's nodig, maar de meeste spiegelreflexen hebben die wel. Lichtsterke lenzen zijn nog beter, maar die zijn (heel) duur. Voor beweging heb je korte sluitertijden nodig, maar dat is voor de meeste DSLR'en ook geen probleem. Snuffelen op de tweedehands markt, dus. En eens naar een fotowinkel gaan en een paar toestellen in de hand nemen.
                          oefenen = leren
                          Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

                          Comment


                          • #14
                            Re: aanschaf camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door laatbloeier Bekijk bericht
                            Lichtsterke lenzen zijn nog beter, maar die zijn (heel) duur.


                            voor 100€ heb je er al een

                            Comment


                            • #15
                              Re: aanschaf camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door Inesje18 Bekijk bericht
                              Dit zijn inderdaad allemaal knappe foto's!
                              Dankjewel voor de tip :-) kun je mij eens heel kort uitleggen waar je moet op letten bij die lenzen dan? (is dat scherpte, afstand, breedte of nog iets anders?)

                              Groetjes, Ines
                              scherpte kan je moeilijk beoordelen op de camera, dat moet je op een PC zien, wat je wel kan vaststellen is heeft de lens of het toestel schade? valschade? valschade is niet gezond... dat uit zich in duidelijk deukjes, niet zomaar wat verf af...
                              kijk als de lens correct scherpstelt...
                              glas zonder schade, binnen ook helder... vlot draaien...

                              eventueel bij aankoop spreek af met de verkoper dat indien deze niet zou voldoen dat je hem binnen de twee weken of zo nog kan terug brengen...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X