Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ideale lens dslr om te filmen voor 60d of 5d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ideale lens dslr om te filmen voor 60d of 5d

    Hallo,

    Ik ben van plan om deze zomer een nieuwe camera aan te schaffen met de intentie om vooral te filmen.
    Nu twijfel ik nog tussen de 60D en de 5D ze hebben beide hun voor en nadelen.
    Maar mijn grootste vraag blijft eigenlijk wel objectief eigenlijk ideaal is om te filmen?
    Ik heb al vernomen dat de
    canon 17-55 f2.8
    canon 24-77 f2.8
    Zeer geschikt zouden zijn.
    Maar dan anderzijds zou de tamron's met ongeveer dezelfde brandspunt afstanden een backfocus hebben klopt dit ?
    en Sigma heb ik ook al kwaliteit zien leveren..

    Dillema wie weet hier iets meer over ? of heeft hier iemand ervaring mee ?

  • #2
    Re: Ideale lens dslr om te filmen voor 60d of 5d

    Oorspronkelijk geplaatst door kevin b Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik ben van plan om deze zomer een nieuwe camera aan te schaffen met de intentie om vooral te filmen.
    dan kan je beter een filmtoestel nemen waarmee je ook foto,s kan maken.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Ideale lens dslr om te filmen voor 60d of 5d

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      dan kan je beter een filmtoestel nemen waarmee je ook foto,s kan maken.
      grt,bouk.
      nee dat denk ik niet
      als je een goede film camera wil dan kost je dat min. 15000 euro
      En de 60D en 5D hebben een zeer goede film sensor. voor heel lage prijs.

      Deze camera's zijn dezer dagen de film wereld aan het overnemen voor video clips en Films enzovoort.
      En aangezien ik een film student ben kan ik mij die 15000 euro + niet veroorloven.

      Comment


      • #4
        Re: Ideale lens dslr om te filmen voor 60d of 5d

        De 17-55 2.8 heeft IS en is een perfecte lens voor video.
        Ik zou dan ook gaan voor de 60D met 17-55 2.8 IS.

        Comment


        • #5
          Re: Ideale lens dslr om te filmen voor 60d of 5d

          Oorspronkelijk geplaatst door MilM Bekijk bericht
          De 17-55 2.8 heeft IS en is een perfecte lens voor video.
          Ik zou dan ook gaan voor de 60D met 17-55 2.8 IS.

          en Zou u voor de canon gaan ?
          Want ik heb gehoord dat de tamrons ook wel zeer goede film lenzen zijn..

          Comment


          • #6
            Re: Ideale lens dslr om te filmen voor 60d of 5d

            Oorspronkelijk geplaatst door kevin b Bekijk bericht
            nee dat denk ik niet
            als je een goede film camera wil dan kost je dat min. 15000 euro
            En de 60D en 5D hebben een zeer goede film sensor. voor heel lage prijs.

            Deze camera's zijn dezer dagen de film wereld aan het overnemen voor video clips en Films enzovoort.
            En aangezien ik een film student ben kan ik mij die 15000 euro + niet veroorloven.
            kijk es naar dees: klikkie kost ook iste, maar geen 15.000€

            dslr om te filmen kan teleurstellend zijn als je er veel van verwacht!
            rolling shutter, minder aF tijdens filmen, ...

            bezin eer je begint
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Ideale lens dslr om te filmen voor 60d of 5d

              mijn eerste reactie is ook neem een filmcamera waarmee je ook foto's kan nemen en 15000 euro lijkt me zwaar overdreven als je geen appelen met citroenen wil vergelijken (of stond er een 0 teveel)

              wil je toch liever een dsrl let dan toch op de beperkingen van je toestel (ik ken die toestellen niet hoor enkel ervaring mer pentax K5 prachtig fototoestel maar moviemode....)

              wat kan je dsrl in moviemode dat is meestal niet hetzelfde als in fotomode
              werkt de AF
              werkt de autozoom
              wat kan je manueel instellen en wat niet

              let op voor verrassingen

              Comment


              • #8
                Re: Ideale lens dslr om te filmen voor 60d of 5d

                Ik ben het eens met Bouk.
                Er zijn wezenlijke verschillen tussen fotograferen en filmen.
                Zoals ook tussen een tractor en een auto.
                Ze rijden beiden maar doen het niet op dezelfde manier en zijn toegespitst voor een bepaald doel.

                Zo is de auto focus bij een fototoestel dat filmt ver te zoeken...
                Het diafragma bij een foto lens gaat met stappen dat van een filmcamera lens is een continue regeling van max. open tot max. dicht...
                Zo zou ik nog verder kunnen gaan.

                ik fotografeer met een fototoestel en doe ook gereglegd filmwerk maar dan met een filmcamera en moet toch zeggen, het is echt niet hetzelfde.

                Natuurlijk heb ik ook al gefilmd met m'n 5DMkII, prachtige beelden en als ik pan of tilt en als het onderwerp beweegt een mooie rolling shutter!!! Soms gebruik ik dan deze als tweede camera.

                Als je eens naar de prijzen van een Canon XF100 of zelfs een XF 300 kijkt dan staan die echt niet aan
                € 15.000.
                "You don't take a photograph, you create it"
                5DmkIII|5DmkII|CZ Distagon 2.8/21|CZ Planar 1.4/50|EF 24-70/2.8 L II|EF 85/1.8|EF 200/2.8 L II|EF 70-200/2.8 L IS II

                Comment


                • #9
                  Re: Ideale lens dslr om te filmen voor 60d of 5d

                  Oorspronkelijk geplaatst door kevin b Bekijk bericht
                  en Zou u voor de canon gaan ?
                  Want ik heb gehoord dat de tamrons ook wel zeer goede film lenzen zijn..
                  Ik zou inderdaad voor de Canon gaan, zeker voor video.
                  De 17-55 heeft een 3 stop IS.

                  Let wel, in de discussie over SLR vs video camera moei ik mij niet, aangezien ik weinig ervaring heb met video camera's.

                  Dus ik zeg niet dat je die combinatie moet verkiezen boven een videocamera.
                  Maar indien de beslissing zou vallen op een SLR, dan is de 60D met de 17-55 IS een zeer goeie combinatie voor zowel foto's als video.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ideale lens dslr om te filmen voor 60d of 5d

                    Dit inderdaad de veel gezegde reactie het blijft maar een foto toestel.

                    Maar je hebt bij alles een oplossing bv stabiliteit moet je image stabilizer lens hebben met een schoulder rig.
                    Voor deftig geluid moet je een juiced link op monteren met phantom power voor shotgun mics.
                    Autofocus gebruik je niet bij film dan ben je een amateur alles gebeurd manueel. en monteert een follow focus op de rig.

                    Je moet de shutter min. op 60 zetten. Diaf gaat dan uiteraard voor u scherpte diepte zorgen..

                    de sony en de xf100 van canon blijven maar handycam's en vind ik totaal niet professioneel. en als je hierbij een andere lens wilt koop je er bij de 60D 2 verschillende voor..

                    Ik sprak eerder over redcam en xdcam (dan voor broadcast) enzovoort.
                    De 5D word bv gebruikt in series als HOUSE MD, Vermist enzovoort..
                    Dus het heeft echter wel zijn film functies bewezen.


                    hier is een voorbeeld (voor de geïnteresseerden)
                    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                    dit is uiteraard al extreem uitgebouwd en zeer duur matriaal. Maar er zijn goede alternatieven op de markt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ideale lens dslr om te filmen voor 60d of 5d

                      Oorspronkelijk geplaatst door Thermograph Bekijk bericht
                      Ik ben het eens met Bouk.
                      Er zijn wezenlijke verschillen tussen fotograferen en filmen.
                      Zoals ook tussen een tractor en een auto.
                      Ze rijden beiden maar doen het niet op dezelfde manier en zijn toegespitst voor een bepaald doel.

                      Zo is de auto focus bij een fototoestel dat filmt ver te zoeken...
                      Het diafragma bij een foto lens gaat met stappen dat van een filmcamera lens is een continue regeling van max. open tot max. dicht...
                      Zo zou ik nog verder kunnen gaan.

                      ik fotografeer met een fototoestel en doe ook gereglegd filmwerk maar dan met een filmcamera en moet toch zeggen, het is echt niet hetzelfde.

                      Natuurlijk heb ik ook al gefilmd met m'n 5DMkII, prachtige beelden en als ik pan of tilt en als het onderwerp beweegt een mooie rolling shutter!!! Soms gebruik ik dan deze als tweede camera.

                      Als je eens naar de prijzen van een Canon XF100 of zelfs een XF 300 kijkt dan staan die echt niet aan
                      € 15.000.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Freddy56 Bekijk bericht
                      mijn eerste reactie is ook neem een filmcamera waarmee je ook foto's kan nemen en 15000 euro lijkt me zwaar overdreven als je geen appelen met citroenen wil vergelijken (of stond er een 0 teveel)

                      wil je toch liever een dsrl let dan toch op de beperkingen van je toestel (ik ken die toestellen niet hoor enkel ervaring mer pentax K5 prachtig fototoestel maar moviemode....)

                      wat kan je dsrl in moviemode dat is meestal niet hetzelfde als in fotomode
                      werkt de AF
                      werkt de autozoom
                      wat kan je manueel instellen en wat niet

                      let op voor verrassingen
                      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                      kijk es naar dees: klikkie kost ook iste, maar geen 15.000€

                      dslr om te filmen kan teleurstellend zijn als je er veel van verwacht!
                      rolling shutter, minder aF tijdens filmen, ...

                      bezin eer je begint
                      Oorspronkelijk geplaatst door kevin b Bekijk bericht
                      Dit inderdaad de veel gezegde reactie het blijft maar een foto toestel.

                      Maar je hebt bij alles een oplossing bv stabiliteit moet je image stabilizer lens hebben met een schoulder rig.
                      Voor deftig geluid moet je een juiced link op monteren met phantom power voor shotgun mics.
                      Autofocus gebruik je niet bij film dan ben je een amateur alles gebeurd manueel. en monteert een follow focus op de rig.

                      Je moet de shutter min. op 60 zetten. Diaf gaat dan uiteraard voor u scherpte diepte zorgen..

                      de sony en de xf100 van canon blijven maar handycam's en vind ik totaal niet professioneel. en als je hierbij een andere lens wilt koop je er bij de 60D 2 verschillende voor..

                      Ik sprak eerder over redcam en xdcam (dan voor broadcast) enzovoort.
                      De 5D word bv gebruikt in series als HOUSE MD, Vermist enzovoort..
                      Dus het heeft echter wel zijn film functies bewezen.


                      hier is een voorbeeld (voor de geïnteresseerden)
                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                      dit is uiteraard al extreem uitgebouwd en zeer duur matriaal. Maar er zijn goede alternatieven op de markt

                      Dit inderdaad de veel gezegde reactie het blijft maar een foto toestel.

                      Maar je hebt bij alles een oplossing bv stabiliteit moet je image stabilizer lens hebben met een schoulder rig.
                      Voor deftig geluid moet je een juiced link op monteren met phantom power voor shotgun mics.
                      Autofocus gebruik je niet bij film dan ben je een amateur alles gebeurd manueel. en monteert een follow focus op de rig.

                      Je moet de shutter min. op 60 zetten. Diaf gaat dan uiteraard voor u scherpte diepte zorgen..

                      de sony en de xf100 van canon blijven maar handycam's en vind ik totaal niet professioneel. en als je hierbij een andere lens wilt koop je er bij de 60D 2 verschillende voor..

                      Ik sprak eerder over redcam en xdcam (dan voor broadcast) enzovoort.
                      De 5D word bv gebruikt in series als HOUSE MD, Vermist enzovoort..
                      Dus het heeft echter wel zijn film functies bewezen.


                      hier is een voorbeeld (voor de geïnteresseerden)
                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                      dit is uiteraard al extreem uitgebouwd en zeer duur matriaal. Maar er zijn goede alternatieven op de markt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ideale lens dslr om te filmen voor 60d of 5d

                        wat denk je dat je kwijt bent aan wat je in de link laat zien ?

                        kijk hier eens ff naar, is gemaakt met een canon cam van rond de 1000 euro.
                        is van een vriend van mij , die in amerika was toen hij dit gefilmd had en thuis inelkaar stoken met Fcp .
                        muziek heeft hij er zelf bijgeschreven .
                        profesioneel materiaal of niet , geef toe ....


                        en ja, weet ook dat je met een cam moeilijker of niet scherpte diepte kan bepalen .
                        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                        2 body's en wat lenzen ..

                        older and wiser ... my arse

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ideale lens dslr om te filmen voor 60d of 5d

                          Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                          wat denk je dat je kwijt bent aan wat je in de link laat zien ?

                          kijk hier eens ff naar, is gemaakt met een canon cam van rond de 1000 euro.
                          is van een vriend van mij , die in amerika was toen hij dit gefilmd had en thuis inelkaar stoken met Fcp .
                          muziek heeft hij er zelf bijgeschreven .
                          profesioneel materiaal of niet , geef toe ....


                          en ja, weet ook dat je met een cam moeilijker of niet scherpte diepte kan bepalen .
                          http://www.youtube.com/watch?v=034te..._order&list=UL
                          Mooie beelden. maar niet een super referentie vind ik aangezien 80 procent establishing shots zijn.
                          Ik denk dat ik ongeveer een kleine 4000 euro zou kwijt zijn aan een uitgebouwde dslr

                          hier is een random filmpje dat ik vond op het net met een dslr. persoonlijk vind ik het veel mooiere beelden met mooiere dieptescherpte ..
                          Last edited by kevin b; 3 juni 2011, 12:21.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ideale lens dslr om te filmen voor 60d of 5d

                            lees je opening post nog eens goed!
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ideale lens dslr om te filmen voor 60d of 5d

                              Ik heb een 5D mkII en heb deze gekocht om ... ja om foto's te nemen. Nu niet daarom dat ik de filmfunctie niet eens getest heb natuurlijk.

                              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                              Hier voor de fun eens getest met een 24-105 F/4.0 L IS ( in mijn ogen de beste lens op de 5D om te filmen ) Maar zoals je kan zien, het vergt enorm veel training om alles goed scherp te krijgen en toch ook een mooie DOF te krijgen, en dit ligt hem vooral omdat het scherm te klein is voor deze doeleinden. Ook de stabilisator is niet echt ideaal om te filmen het schokt nogal wat, en toch heb ik een hele vaste hand. Ook het zoomen is ingewikkeld om te doen zonder dat heel je beeld meebeweegt, maar het is wel mogelijk hoor om uit de hand degelijk te filmen, ik hoop dan alleen dat je niet teleurgesteld zult zijn met de eerste resultaten.Nu dit was enkel om te testen, anders hebben mijn ouders vandaag deze hier gekocht om te filmen:



                              Ik kijk ernaar uit om eens een film te maken met een paar wagens van mijn vrienden en zien wat dat beestje zoal kan. Vooral geluidsprestatie want de interne micro van de 5D mkII registreerd het geluid van de stabilisator en ook het zoomen, heel lastig dus je moet dus al een seinheiser draadloos systeem aanschaffen ( dat ook een pakje kost ) om degelijk geluid te hebben.

                              Nuja ik blijf erbij, de 5D mkII is echt iets prachtigs zowel voor foto's als om te filmen, maar het blijft een DSLR, anders moet je wachten op de 5D mkIII, er zijn geruchten ( ja ik weet het het zijn geruchten ... niet zagen ) dat er twee versies uit zouden komen, eentje om te filmen en een andere om foto's te nemen. Dit om mensen die een dslr willen gebruiken om te filmen ook een plezier te gunnen.

                              Ik wens je alvast heel veel succes in je zoektocht en hopelijk zien we binnenkort iets van jou op het grote scherm
                              UnicornPictures on Facebook & Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X