Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 450 D, welke lenzen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 450 D, welke lenzen.

    Heb al een 2tal jaren de Canon EOS 450 D en heb daarbij de kitlens en een 50-250 mm lens.
    Van de resultaten was ik in het begin wel tevreden (ben een leek haha) maar zou nu toch wat scherpere foto's willen maken. Vooral in actie valt de scherpheid tegen.

    Ik fotografeer veel honden en dan onze kinderen.
    Aangezien de honden en kinderen niet altijd pal voor de camera staan (soms wel ) wil ik daarbij ook een telelens.

    Welke lenzen kunnen jullie me aanraden.
    Laat jullie een paar foto's zien die ik gemaakt heb met de huidige lenzen.

    bewerkte foto's, scherper gemaakt en contrasten vergroot.



    onbewerkte foto's




    Te veel foto's (max 3) waarvan de drie laatste foto's bovendien te groot waren. Eén van deze drie mag je zichtbaar plaatsen, als je deze hebt aangepast.

    RF
    Last edited by Red Falcon; 3 juni 2011, 15:54.

  • #2
    Re: Canon EOS 450 D, welke lenzen.

    Advies geef een budget op.

    Budget van ongeveer 200 euro de 55-250
    Budget van ongeveer 500 euro de 70-200 f/4 (Non IS)
    Budget van ongeveer 900 euro de 70-200 f/4 IS

    Tweede hand is ook een optie voor de 70-200 ;-)

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 450 D, welke lenzen.

      Je geeft aan dat bewegende voorwerpen onvoldoende scherp weergegeven worden. Maar, ligt dat aan het objectief?? Hoe stel je de AF modus in? Is de AF bij een andere lens van je camera snel genoeg?
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 450 D, welke lenzen.

        Hallo Kaszi Ik heb een paar jaar geleden ook een canon 450D gehad en mijn broer neemt daar nu nog foto's mee en goede
        Ik had toen de 18-55IS en de 55-250IS en was daar zeer tevreden van ook van de scherpte trouwens,zeker van de 55-250IS. Daarna heb ik een 17-55mm2.8f USM gekocht en dat was toch wel een wereld van verschil....zeer goede scherpte en mooi contrast....als je echt je foto's wat scherper wil dan kun je opteren ook voor de Tamron 17-50mm2.8f (zonder VC) een goed alternatief voor de canon USM. Of eens uitkijken naar een goede primelens,de 85mm1.8f en de 35mm 1.8f zijn 2 zeer gewilde lenzen en superscherp....ik zou trouwens je foto's niet te veel verscherpen zoals ge nu doet wat zo komen de randen te hard over....vind het trouwens geen slechte foto's oké de scherpte kan mischien iets beter maar moet in mijn ogen niet veel meer.....en zoals ze hierboven aangeven kijk ook eens hoe je AF staat ingesteld?

        Grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 450 D, welke lenzen.

          De 70-200 mm f 2.8 IS is beter voor aktiefoto's dan de 55-250 mm.

          Leuke hondjes, welk ras ? Schapendoes ?
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 450 D, welke lenzen.

            Afhankelijk van uw budget, één van de 5 70-200 lenzen:
            1. 70-200 F4
            2. 70-200 F4 IS
            3. 70-200 2.8
            4. 70-200 2.8 IS (enkel tweedehands)
            5. 70-200 2.8 IS II


            Indien je vaak nu al op 250mm schiet en merkt dat je soms zelf nog iets te kort komt, kun je gaan voor de 70-300 L (indien je bereik belangrijker vindt dan 2.8)

            Daarnaast heb je de primes natuurlijk, maar ik veronderstel dat je voor uw hondjes graag de zoom behoudt? (anders moet je al meer beginnen croppen)

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 450 D, welke lenzen.

              Dank jullie wel voor de reacties.
              De hondjes op de foto's zijn Polski Owczarek Nizinny', de Poolse broertjes van de Schapendoes.

              En waarschijnlijk lachen jullie je nu dood, maar ik trek meestal foto's in de automatische functies

              Daar ga ik dus ook verandering inbrengen en ben me al aan het bijscholen.
              Maar toch zou ik voor betere lenzen willen gaan en zou opteren voor volgende lenzen.

              TAMRON SP 17-50mm F2.8 DI II VC CANON
              CANON EF-S 17-55/2.8 IS USM (aardig prijskaartje)

              Tot 200 zoombereik, vind ik maar kantje boordje, daarom een grotere zoom.
              CANON EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM
              CANON EF 70-300/4.5-5.6 DO IS (vrij prijzig)

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 450 D, welke lenzen.

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaszi Bekijk bericht
                Dank jullie wel voor de reacties.
                De hondjes op de foto's zijn Polski Owczarek Nizinny', de Poolse broertjes van de Schapendoes.

                En waarschijnlijk lachen jullie je nu dood, maar ik trek meestal foto's in de automatische functies

                )
                Ik lach niet , maar dan investeren in nieuwe hardware omdat de foto's niet naar je zin zijn heeft heeft geen zin.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 450 D, welke lenzen.

                  De Canon 17-55mm2.8f USM zeker weten

                  Grtz templar
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 450 D, welke lenzen.

                    Mocht je denken dat het toch aan je lens ligt, in het rijtje van geschikte lenzen mis ik de Sigma 70-200mm/2.8 OS.

                    Hier een test:'

                    Sigma 70-200/2.8 APO EX DG OS is relatively lightly built and equipped with effective image stabilization. Both the vignetting and the distortion are kept
                    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 450 D, welke lenzen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaszi Bekijk bericht

                      En waarschijnlijk lachen jullie je nu dood, maar ik trek meestal foto's in de automatische functies

                      Daar ga ik dus ook verandering inbrengen en ben me al aan het bijscholen.
                      Dat is helemaal niet gek, maar ik zou me toch eerst gaan verdiepen in de mogelijkheden van je huidige spullen. Bijvoorbeeld scherpstellen, diafragma, sluitertijden iso belichting etc. Als je hiervan de basis beheerst zul je ook al nodige progressie merken.

                      Op moment dat je de basis meer beheerst word het maken van een keuze voor een lens gemakkelijker

                      Ik zeg niks kopen, maar oefenen !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 450 D, welke lenzen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaszi Bekijk bericht
                        Dank jullie wel voor de reacties.
                        De hondjes op de foto's zijn Polski Owczarek Nizinny', de Poolse broertjes van de Schapendoes.

                        En waarschijnlijk lachen jullie je nu dood, maar ik trek meestal foto's in de automatische functies

                        Daar ga ik dus ook verandering inbrengen en ben me al aan het bijscholen.
                        Maar toch zou ik voor betere lenzen willen gaan en zou opteren voor volgende lenzen.

                        TAMRON SP 17-50mm F2.8 DI II VC CANON
                        CANON EF-S 17-55/2.8 IS USM (aardig prijskaartje)

                        Tot 200 zoombereik, vind ik maar kantje boordje, daarom een grotere zoom.
                        CANON EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM
                        CANON EF 70-300/4.5-5.6 DO IS (vrij prijzig)
                        De CANON EF 70-300/4.5-5.6 DO IS moet je zeker niet aankopen. Dan ga je ofwel voor de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 L IS USM ofwel voor één van de goedkopere 300mm lenzen.

                        De vraag is natuurlijk in hoeverre je meer dan 200mm nodig hebt. In de 70-200 reeks heb je namelijk verschillende lenzen met 2.8 diafragma wat voor jouw fotografie toch mooi meegenomen is (DOF).

                        Verder ook eens afvragen of je momenteel beide lenzen veel gebruikt (18-55 en 55-250) of enkel de 55-250. Indien vooral de laatste, misschien beter eerst daar verbeteren en wachten met de upgrade van uw 18-55 lens.

                        Comment

                        Working...
                        X