Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 of D5100?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D90 of D5100?

    Mijn huidig toestel is een Nikon D60. Het scherm is echter nogal klein en ik zit op de sukkel met mijn ogen (een bril is voorlopig geen oplossing) Ik zou dus opteren om te veranderen naar een toestel met groter scherm, dat zou voor mij al een hele verbetering zijn. In de winkel adviseerden ze een D5100 (momenteel blijkbaar in reductie) maar een vriendin vroeg waarom ik geen D90 nam. Wie kan mij advies geven? Wat is mijn D60 body nog waard (mijn huidige lens zou ik houden : Sigma, optical stabilizer 18-200). Alvast dank aan iedereen voor de respons!

  • #2
    Re: D90 of D5100?

    De D5100 is dezelfde sensor volgens mij als de D7000,hiermee heb je natuurlijk de laatste nieuwe software en een zeer goed toestel....de vraag is alleen wat is je budget,want ik denk dat de lens die je nu bezit beter tot zijn recht gaat komen op een D90!
    De D90 is nu vrij goedkoop(voorloppig) nog te krijgen,voor 500 euro vind je nog een nieuwe...en de overgang van je D60 naar de D90 zal al serieus fenemonaal zijn voor u geloof me...;moest ge toch het laatste nieuwe willen dan ga je voor de D5100 ofzelf de D7000....maar dan zul je naderhand mischien best investeren in een betere lens.
    De vraag is heb je 16mp nodig en heb je foto's maken op 3200iso nodig???
    Ik zou gaan voor een D90 plus dan heb je nog een mooi budget over om een goe lenske erbij aanteschaffen...

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: D90 of D5100?

      De beeldssensor van de 5100 is heel erg goed. Maar, dat merk je pas als je goed glas gebruikt. Omder goed glas versta ik iets naders dan een kitlensje!
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: D90 of D5100?

        Beïnloeden die lenzen ook de lage ruis bij hoge iso, grote dynamische bereik en kleurweergave? Of zou het alleen bij pixelpeepen uitkomen?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: D90 of D5100?

          Beïnloeden die lenzen ook de lage ruis bij hoge iso
          Ik heb zopas een 50mm/F1.8 aangeschaft, mijn eerste indruk bij foto's op ISO1600 was dat er minder ruis aanwezig was. Dus ik denk het wel, hoewel nog niet uitvoerig getest.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: D90 of D5100?

            Meer licht op de sensor geeft bij hoge iso's meestal wel minder ruis.
            Evenwel klagen gebruikers die overstappen van de D90 naar een D7000 weleens over een mindere scherpteINDRUK, dat laatste is is in post processing vrij gemakkelijk te compenseren.
            De D5100 is wat duurder dan de D90 maar in alle opzichten een voortreffelijk toestel met veel mogelijkheden.
            Ik denk dat je van beide toestellen de scherpte niet optimaal zult benutten met de genoemde lens, maar andere eigenschappen (Dynamisch bereik, filmkwaliteit, maar ook gewicht en hanteerbaarbeid) zullen denk ik de doorslag geven.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment

            Working...
            X