Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Seaweed

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Seaweed

    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Seaweed

    Danny in alle eerlijkheid vind ik hier de balans in de kleuren niet goed..Te blauw naar mijn goesting...maar zoals ik al zeg....mijn goesting....
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Seaweed

      Ik denk dat je kleur balans wel goed zit,maar er is hier gewoon veel
      aan blauwe kleuren.
      Vind het toch een mooie plaat.

      gr.ron.
      http://exhi-fotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Seaweed

        Knappe foto

        Comment


        • #5
          Re: Seaweed

          Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
          Ik denk dat je kleur balans wel goed zit,maar er is hier gewoon veel
          aan blauwe kleuren.
          Vind het toch een mooie plaat.

          gr.ron.
          zo voel ik het ook aan ,mooie plaat

          Comment


          • #6
            Re: Seaweed

            Het blauw is afkomstig van de lucht en de weerspiegeling ervan in het water.
            Dit stuk bevond zich "naast" de zonsondergang, vandaar ook meer blauw, en minder geel/oranje tinten.

            Trouwens kan je de wolken, en het voorste stuk, waar het zand door het water zichtbaar is gebruiken als referentie : daar zit niet te veel blauw in denk ik.

            Uiteraard kan de volledige foto warmer gemaakt worden door blauw uit te halen, maar dat is dan niet meer zoals ik het zag.

            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Danny in alle eerlijkheid vind ik hier de balans in de kleuren niet goed..Te blauw naar mijn goesting...maar zoals ik al zeg....mijn goesting....
            Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
            Ik denk dat je kleur balans wel goed zit,maar er is hier gewoon veel
            aan blauwe kleuren.
            Vind het toch een mooie plaat.

            gr.ron.
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

            Comment


            • #7
              Re: Seaweed

              Originele benadering van een onderwerp dat jij wel meer fotografeert. Je gaat voorbij je eigen grenzen en dat bewonder ik. Over de foto zelf wil ik zeggen dat hij me heel sterk aanspreekt, ik ga er steeds opnieuw naar kijken, een beetje zoekend (boven en onder water) naar wat er allemaal te zien is en dat heb ik niet zo vaak bij foto's.
              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
              Groeten
              Kurt

              Comment


              • #8
                Re: Seaweed

                Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
                Ik denk dat je kleur balans wel goed zit,maar er is hier gewoon veel
                aan blauwe kleuren.
                Vind het toch een mooie plaat.

                gr.ron.
                Ik volg, mooi.
                pitteljon.be
                The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

                Comment


                • #9
                  Re: Seaweed

                  De reflectie van de wolk vind ik heel erg mooi en zou deze proberen losgemaakt hebben van de middelste steen. Geen woord over het 'blauwe', ik kan me dit beeld perfect als de werkelijkheid voorstellen voorstellen
                  Groeten!

                  500px / Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Seaweed

                    Ik vind dit wel een hele mooie ...
                    al zou ik de luchtpartij durven iets donkerder te maken

                    als ik omhoogscrol tot onder de keien dan zie ik net een heel mager groentensoepje dampen
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Seaweed

                      Knap!
                      http://kadoosje.blogspot.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Seaweed

                        knap, zeker het formaat
                        nikon coolpix s9100

                        Comment


                        • #13
                          Re: Seaweed

                          Bedankt voor de reacties

                          Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
                          De reflectie van de wolk vind ik heel erg mooi en zou deze proberen losgemaakt hebben van de middelste steen. Geen woord over het 'blauwe', ik kan me dit beeld perfect als de werkelijkheid voorstellen voorstellen
                          Ik had eigenlijk weinig keus, omdat ik dat wier per se in de voorgrond wou, samen met die rotsen. Of het was wachten tot de wolk opschoof, maar hoe had ze er dán uit gezien ?


                          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                          Ik vind dit wel een hele mooie ...
                          al zou ik de luchtpartij durven iets donkerder te maken

                          als ik omhoogscrol tot onder de keien dan zie ik net een heel mager groentensoepje dampen
                          Het is ondertussen geweten dat ik de beelden niet "opkrik" en de werkelijke sfeer probeer weer te geven. Dit is een stuk naast de zonsondergang, en dan zijn de kleuren iets minder. Als ik de lucht verdonker, gaat de wolk ook vergrijzen (verdonkeren). Het was zo zacht licht met zachte kleuren, en dat is exact wou ik hier weergeven.
                          Trouwens ik denk dat de reflectie dan ook te licht wordt tov de lucht, en dan moet ook dit gedeelte mee verdonkeren.

                          En dat is nu net de reden waarom ik mijn foto's zo minimaal mogelijk bewerk... Too complicated, om het er natuurlijk te laten uitzien...

                          Maaruh, probeer zelf gerust iets, en je kan dit achter een linkje plaatsen, geen probleem voor mij hoor.
                          Bedankt voor jouw mening
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment


                          • #14
                            Re: Seaweed

                            Zeer mooie opname en het weergeven zoals het is, knap.

                            Albert
                            Juniormember maar reeds van af 1952 met fotografie bezig. Nu een oud bakske LC1 en recent DP2.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Seaweed

                              Bedankt !
                              Oorspronkelijk geplaatst door Albert.m Bekijk bericht
                              Zeer mooie opname en het weergeven zoals het is, knap.

                              Albert
                              www.damafoto.be
                              Facebook Damafoto

                              Comment

                              Working...
                              X