Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D700

    Ik ben van plan mijn D50 te vervangen, en meteen ook over te schakelen op full frame, en daarom ben ik dus aan het sparen voor een D700 body.

    Nu is mijn vraag of ik met de lens die ik nu heb (28-200 3.5-5.6 Nikkor) al een hele verbetering (qua kleur en resultaten bij weinig licht) zal kunnen ondervinden ten opzichte van de foto's die ik nu uit mijn toestel krijg? Of is het kwaliteitsverschil tussen de lens en de body te groot, en schakel ik (als ik genoeg geld gespaard heb) ook best over naar beter glas (24-70 2.8 bijvoorbeeld)?

    Mvg,
    Olivier
    Nikon D700 // Nikon D50 // Nikkor 24-70mm 2.8 // Nikkor 28-200mm 3.5-5.6 // Nikkor 50mm 1.4 G // SB-600 // Manfrotto 055XPROB + 322RC2
    Flickr

  • #2
    Re: D700

    Oorspronkelijk geplaatst door Oliviervd Bekijk bericht
    Ik ben van plan mijn D50 te vervangen, en meteen ook over te schakelen op full frame, en daarom ben ik dus aan het sparen voor een D700 body.

    Nu is mijn vraag of ik met de lens die ik nu heb (28-200 3.5-5.6 Nikkor) al een hele verbetering (qua kleur en resultaten bij weinig licht) zal kunnen ondervinden ten opzichte van de foto's die ik nu uit mijn toestel krijg? Of is het kwaliteitsverschil tussen de lens en de body te groot, en schakel ik (als ik genoeg geld gespaard heb) ook best over naar beter glas (24-70 2.8 bijvoorbeeld)?

    Mvg,
    Olivier
    De D700 zal in alle opzicht een verbetering zijn zolang je maar FX lenzen gebruikt.

    YMMV nerdi
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: D700

      je hebt de 50mm f/1.8. Dat gaat prachtig gaan met de D700.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: D700

        De 50 mm gebruiken en gewoon doorsparen voor goed glas!
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: D700

          Welke 28-200 nikkor heb je nu? De afd of de g lens?

          Aangezien je 10,5 mm fisheye voor DX is zou je kunnen kijken hoe vaak je die gebruikt en voor welke doeleinden. Het is in ieder geval een objectief dat een waarde heeft waar je voor de D700 al aardig wat bruikbaars voor kunt kopen.
          Last edited by Spanjaart; 2 juni 2011, 21:39.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: D700

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Welke 28-200 nikkor heb je nu? De afd of de g lens?

            Aangezien je 10,5 mm fisheye voor DX is zou je kunnen kijken hoe vaak je die gebruikt en voor welke doeleinden. Het is in ieder geval een objectief dat een waarde heeft waar je voor de D700 al aardig wat bruikbaars voor kunt kopen.
            Mijn 28-200 is de G-versie.

            Vormt die fisheye (als DX-lens zijnde) nog blijven gebruiken op de FF-camera een probleem, buiten dat deze dan beelden in lagere resolutie neemt (ongeveer gelijk nu op mijn D50 eigenlijk)?

            Olivier
            Nikon D700 // Nikon D50 // Nikkor 24-70mm 2.8 // Nikkor 28-200mm 3.5-5.6 // Nikkor 50mm 1.4 G // SB-600 // Manfrotto 055XPROB + 322RC2
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: D700

              De 28-200G is een prima allroundlensje op de d700. De vervorming laat zich vrij gemakkelijk corrigeren en het is over het hele bereik vrij scherp.
              De 10,5mm doet het prima, maar je hebt natuurlijk maar 5mp resolutie. Voor minder geld dan wat jouw 10,5mm opbrengt koop je een 15mm sigma variant en voor nog een flink pak minder een Zenitar die hetzelfde effect geeft.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: D700

                Ik dacht dat de D700 er vantussen ging/was?
                Boost gekregen?
                Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                BE-Wommelgem
                .: 20D & D700 :.

                Comment


                • #9
                  Re: D700

                  In dat geval de vraag wat er al geweten is over de opvolger (D800) ?

                  Olivier
                  Nikon D700 // Nikon D50 // Nikkor 24-70mm 2.8 // Nikkor 28-200mm 3.5-5.6 // Nikkor 50mm 1.4 G // SB-600 // Manfrotto 055XPROB + 322RC2
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: D700

                    Oorspronkelijk geplaatst door Oliviervd Bekijk bericht
                    In dat geval de vraag wat er al geweten is over de opvolger (D800) ?

                    Olivier
                    Neen officieel is er nog niets geweten [ironic mode on] MAAR alles zal beter zijn en het zal niet meer mogelijk zijn om nog één deftige (goeie of noem het zoals je wilt) foto te maken met de D700 [/ironic mode off]. Het is zoals altijd waarschijnlijk zal de D800 een verbetering zijn tov de D700 maar dan zal de D900 waarschijnlijk een verbetering zijn tov de D800 en ga zo maar voort, blijven wachten op de ultieme camera is wat je dan moet doen, en ondertussen geen foto's kunnen maken met wat wel al ter beschikking is...

                    Comment


                    • #11
                      Re: D700

                      Hier en daar lees je dat de D700 inmiddels uit productie is.

                      Hier en daar lees je diverse intro data van de D800. Eentje was daarvan 01-04-2011.

                      Hier en daar lees je de tech specs.

                      De D700 is een heel fijne camera indien je niet meer dan 12 MP nodig hebt. Voor veel toepassingen is 12 MP voldoende.
                      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: D700

                        Het is maar in het geval de D800 binnen enkele weken uitkomt, kan ik evengoed daar op wachten om te zien of de verbeteringen wel degelijk de moeite waard zijn...

                        En als de D700 overal out of order is, moet ik wel wachten...

                        Olivier
                        Nikon D700 // Nikon D50 // Nikkor 24-70mm 2.8 // Nikkor 28-200mm 3.5-5.6 // Nikkor 50mm 1.4 G // SB-600 // Manfrotto 055XPROB + 322RC2
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: D700

                          Reken voor de d800 ook maar op een prijsstijging die rond de 800 euro zal liggen...
                          Ik heb de d700 nu een maand (daarvoor d800) en ik zou buiten een paar kleine details niet weten wat ik meer kan wensen in een camera.

                          Euh, D300 dus... :-)
                          Last edited by Joss-Photo; 4 juni 2011, 10:28.

                          Comment


                          • #14
                            Re: D700

                            Oorspronkelijk geplaatst door Joss-Photo Bekijk bericht
                            Ik heb de d700 nu een maand (daarvoor d800) en ik zou buiten een paar kleine details niet weten wat ik meer kan wensen in een camera.
                            Dat had je kunnen weten, want je hebt al een D800 gehad, maar een sensor als een D3s lijkt mij wel wat.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: D700

                              Mensen die ervaring hebben met de 28-200 op de D700 (voorbeeldfoto's)?

                              Olivier
                              Nikon D700 // Nikon D50 // Nikkor 24-70mm 2.8 // Nikkor 28-200mm 3.5-5.6 // Nikkor 50mm 1.4 G // SB-600 // Manfrotto 055XPROB + 322RC2
                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X