Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera ???? help :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera ???? help :)

    Hallo iedereen,

    ik heb een tijdje gestopt met fotografie wegens te weinig tijd gekoppeld met te weinig enthousiasme om tijd te maken .....

    Ik ben echter terug met goeie moed beginnen lezen over fotografie en ben er volledig klaar voor om er in te vliegen .
    Daarom heb ik dus ook een camera nodig.
    Hierbij kan ik wat advies gebruiken.

    Ik ben aan het twijfelen tussen de nikon D90 en de canon eos 550 D.....

    Kan iemand mij helpen of als er andere suggesties zijn.
    Beide kan ik kopen met een 18 -135 ( bij nikon 18-105 ) voor ongeveer 750 eu.

    Had graag wat advies gehad want wil toch een tijdje verder kunnen met het toestel.
    Als jullie andere suggesties hebben zijn die zeker welkom!!!

    Ik heb ook getwijfeld voor de sony alpha 33 maar de batterij is echt niet goed naar het schijnt...

    alvast bedankt en hopelijk geven jullie binnenkort ook advies over mijn foto's.

    dimitri
    You only have one life........ LIVE IT !!!

  • #2
    Re: Welke camera ???? help

    Je kan best beide toestellen eens bekijken en vastnemen en dan zien welke van de 2 je het beste lukt.Instellingen op nicon ken ik niet maar slecht is het zeker niet .Wat je nu kiest is van belang voor later dan kan je de lenzen behouden.

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera ???? help

      Ik kan je de Sony A580 aanraden. Is een nieuw model, terwijl de D90 einde reeks is. De Canon presteert het slechts op hoge ISO, gevolgd door de D90 en de A580 presteert gelijkwaardig als de Nikon D7000. Algemene beeldkwaliteit is gelijkwaardig met de D7000 voor minder geld.
      Qua lenzen is een ander verhaal, daarvoor moet je eerst weten waarvoor je die het meest gaat gebruiken. Een goede lens kost wat geld.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera ???? help

        Ik heb ook lang zitten twijfelen tussen een Nikon D90 en een Canon 550D.
        De D90 voelt (voor mij) iets robuuster aan en is iets zwaarden.

        Ik heb echter toch voor de 550D gekozen, omdat ik toch liever een Canon had omwille van het lenzen aanbod van canon (70-200 F4 etc). Nu dit is natuurlijk een persoonlijke keuze.

        De 550D is iets nieuwer, betere videofunctie (niet dat ik dat gebruik) en meer megapixels.
        De D90 is iets ouder maar komt uit een hogere 'klasse'. Waar dat de 550D een 'hoger instap model is', kan de D90 beschouwen als een 'lage prosumer camera'.
        Groetjes,
        Tim

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera ???? help

          Gefeliciteerd met uw nieuwe camera.

          70-200 is een mooie lens in combinatie met de 550D. Zelf een tijdje gebruikt
          17-55 en 70-200 leuke combinatie

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera ???? help

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Ik kan je de Sony A580 aanraden. Is een nieuw model, terwijl de D90 einde reeks is. De Canon presteert het slechts op hoge ISO, gevolgd door de D90 en de A580 presteert gelijkwaardig als de Nikon D7000. Algemene beeldkwaliteit is gelijkwaardig met de D7000 voor minder geld.
            Qua lenzen is een ander verhaal, daarvoor moet je eerst weten waarvoor je die het meest gaat gebruiken. Een goede lens kost wat geld.

            Al eens de iso van een Canon met een Sony vergeleken, ik wel, vanaf iso 400 en meer.
            Eens doen...
            Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera ???? help

              Ik baseer me op volgende website, dxomark.
              Je kan niet zomaar een Sony vergelijken met een Canon, ik heb het over de A580 en niet een ander model.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera ???? help

                ALvast bedankt voor de tips.

                ik zal jullie zeker laten weten wat het geworden is!!

                grtz
                You only have one life........ LIVE IT !!!

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera ???? help

                  Misschien zal je eerst moeten nadenken wat het doel is van je foto's. Een afdrukje van 10 x 15 cm of een A2 foto aan de muur?

                  In de sensor zit niet de beperking, wel in de lenzen die je aangeeft.
                  Als je een kwaliteitslens wilt dan zou ik eerst gaan nadenken over de lens. Verschil in sensorkwaliteit tussen de camerahuizen is niet zo groot.
                  Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke camera ???? help

                    Beide toestellen zijn goed. De één zal wat beter hier scoren, de ander daar. Maar eenmaal
                    in je bezit speelt dat nul komma nul rol. Want het is jouw toestel met zijn beperkingen en
                    daar moet je het mee doen.
                    Je kunt het jezelf nu heel moeilijk maken en de knoop maar niet doorhakken en blijven
                    aarzelen en twijfelen en zoeken en vragen. Maar je kunt het jezelf ook heel gemakkelijk
                    maken en naar de winkel gaan en terugkomen met, ik zeg maar iets, een Nikon D90. De
                    batterij opladen, even in de handleiding snuisteren, en je kan aan de slag. Vandaag nog.
                    Zo eenvoudig kan het leven zijn.

                    Comment

                    Working...
                    X