Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

minolta 35-105 stuk bij apertures boven 5.6, maken nog zin?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • minolta 35-105 stuk bij apertures boven 5.6, maken nog zin?

    ik heb een minolta 35-105 en vanaf dat je het aperture hoger zet dan 5.6 is de foto zwaar overbelicht. Ik heb die nu wel gratis bij mijn camera gekregen toen ik hem kocht, maar ik vroeg me toch af of dit te maken is en of dat nog zin heeft / niet meer kost dan die lens opnieuw te kopen 2dehands..
    500px

  • #2
    Re: minolta 35-105 stuk bij apertures boven 5.6, maken nog zin?

    Herstellen heeft geen zin...eventueel zelf herstellen misschien, maar dan nog...

    Is het de metalen versie of de plastic versie? Ik vermoed de metalen versie...die zijn optisch VEEL beter dan de plastic versies (die wel recenter waren...)

    Ik zou een 18-55 kitlens kopen, kost geen fluit en is een veel betere lens...!

    Comment


    • #3
      Re: minolta 35-105 stuk bij apertures boven 5.6, maken nog zin?

      het is de metalen versie

      ik ga geen geld geven aan een kitlens ..
      ik ga de 35 1.8 kopen en daarna de tamron 28-75 2.8
      (of omgekeerd)
      500px

      Comment


      • #4
        Re: minolta 35-105 stuk bij apertures boven 5.6, maken nog zin?

        Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
        ik heb een minolta 35-105 en vanaf dat je het aperture hoger zet dan 5.6 is de foto zwaar overbelicht. Ik heb die nu wel gratis bij mijn camera gekregen toen ik hem kocht, maar ik vroeg me toch af of dit te maken is en of dat nog zin heeft / niet meer kost dan die lens opnieuw te kopen 2dehands..

        hallo,

        Ik heb vorige week op de marktplaats.nl deze lens gekocht...de metalen versie hiervan.
        ik maak net dezelfde mee: als ik boven de f4 ga is mijn foto overbelicht. ik neem aan dat de lens stuk is...?

        dank voor jullie mening hierover

        Comment


        • #5
          Re: minolta 35-105 stuk bij apertures boven 5.6, maken nog zin?

          Moderator Note: Inhoud verwijderd. Het is NIET de bedoeling je spullen te koop aan te bieden via de topic van een andere BD-er. Ik verwijs je graag naar ons Aangeboden subforum.
          Last edited by LesC; 24 juli 2013, 11:06.

          Comment


          • #6
            Re: minolta 35-105 stuk bij apertures boven 5.6, maken nog zin?

            Er bestaat ergens een website met instructies voor herstelling van dat soort lenzen. Ik denk dat het om olie op de sluiterbladen gaat. Zoek 's op dyxum - daar vind je de links.
            De metalen 35-105 is geen dure superwaardevolle lens - maar staat wel goed aangeschreven.

            Comment

            Working...
            X