Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon kantelbaar scherm: welk toestel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon kantelbaar scherm: welk toestel?

    heb net mijn 400d verkocht en wil een stapje verder zetten en 600 of 60 aanschaffen. Naast andere verbeteringen vind ik vooral het kantelbaar scherm praktisch: niet steeds door de zoeker moeten kijken geeft de mogelijkheid om iets onopvallender foto's te trekken (vooral op reis). Heeft volgens jullie Canon op korte termijn toestellen in het vooruitzicht die met een kantelbaar scherm zullen worden uitgerust? 7d?

  • #2
    Re: Canon kantelbaar scherm: welk toestel?

    Het zou mij verwonderen mocht de volgende 7D geen kantelbaar scherm hebben, maar volgens de geruchten is het nog meer dan een jaar wachten daarvoor ...
    De 5D opvolger (III) zal dat mss ook hebben, maar zal ook een pak duurder zijn dan de huidige 7D.

    Dus misschien toch voor de 60D al gaan.

    Comment


    • #3
      Re: Canon kantelbaar scherm: welk toestel?

      En wanneer wordt de 5d verwacht?

      Comment


      • #4
        Re: Canon kantelbaar scherm: welk toestel?

        Dat is koffie dik kijken ;-)

        Het is afwachten tot dat deze officieel word aangekondigd. Er zijn veel geruchten dat het wellicht nog dit jaar is, maar wat de waarheid is ? durf ik niet te zeggen

        Comment


        • #5
          Re: Canon kantelbaar scherm: welk toestel?

          60D en 600D hebben dit....en daar ging je belangstelling naar uit...
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Canon kantelbaar scherm: welk toestel?

            Ik stond zelf voor de keuze tussen 60D en 600D en ben uiteindelijk toch voor de 60D gegaan. Pluspunt is het instelwiel en tweede display wat instellen (voor mij) overzichtelijker en makkelijker maakt. Bovendien vind ik de 60D beter/degelijker aanvoelen, beter klikken bij het nemen van een foto. Ik heb zo de indruk dat elnkele elementen in het toestel iets degelijker gebouwd zijn en van betere kwaliteit zijn (ik dacht trouwens dat de 60D een alu body had en de 600D niet). Ik had zelf ook de 400D en de overstap en verschil is imens (zelf als je de overstap naar de 600D zou maken)


            Beide goeie toestellen volgens mij, maar als je de centen kunt missen zou ik voor de 60D gaan!
            Canon EOS 60D -- Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS -- Tamron 10-24mm F3.5-4.5 DI II LD -- Tamron 28-75 F2.8 XR DI -- Sigma 120-400mm F4.5-F5.6 APO RF DG OS HSM -- Samyang 8mm F3.5 Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Canon kantelbaar scherm: welk toestel?

              Oorspronkelijk geplaatst door skyline643 Bekijk bericht
              ik dacht trouwens dat de 60D een alu body had en de 600D niet
              Ik denk van niet, als ik me niet vergis was het feit dat de body uit kunstof bestaat een reden voor een aantal bezitters
              van de voorganger om boos te reageren en om de 60D als minderwaardig te beschouwen.

              Comment


              • #8
                Re: Canon kantelbaar scherm: welk toestel?

                dat klopt. Maar hij blijft stevig aanvoelen en ik ben er zeer tevreden over.
                Voor mij was het een overstap van de 300d.
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon kantelbaar scherm: welk toestel?

                  Met de huidige toestand in Japan, alle leveringsachterstanden en problematiek errond denk ik dat de 5D II niet zo rap zal vervangen worden.
                  Wat kunnen ze er anders opsteken dan een kantelbaar schermpje en wat meer snelheid?
                  Voorlopig zit er niet echt iets van de concurrenten dicht in de buurt, dus ze zullen zich er zeker niet voor haasten..

                  Mvg
                  Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon kantelbaar scherm: welk toestel?

                    Ik ben van de 350 naar 60D gegaan en wat een verschil zeg Ik heb 'm nog maar een week en nu al ben ik overtuigd dat het een flinke verbetering is! Ik ben zeker tevreden met mijn nieuw speeltje
                    Webstek in opbouw

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon kantelbaar scherm: welk toestel?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                      dat klopt. Maar hij blijft stevig aanvoelen en ik ben er zeer tevreden over.
                      Voor mij was het een overstap van de 300d.
                      Ik ben er van overtuigd dat de 60D een stevig toestel is en ik ben van mening dat een body uit kunststof op zich niet minderwaardig is.
                      Wat mij mogelijk tot de 600D zou doen besluiten is het lagere gewicht. Ten opzichte van de 300D scheelt dat ca. 200gr, wat overeenkomt
                      met het gewicht van de 18-55mm kitlens. Een mogelijke reden om voor de 60D te kiezen is de betere zoeker (het probleem is dat ik
                      er voorlopig niet in slaag om beide toestellen naast elkaar te kunnen testen)
                      Voelt de 60D merkelijk zwaarder aan dan de 300D?
                      En het verschil in de blik door de zoeker, is dat groot tussen de 300D en de 60D?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon kantelbaar scherm: welk toestel?

                        Van welke regio bent U? Ik heb 350 en 60D die U wel even zou mogen voelen Z-W-VL (B)
                        Webstek in opbouw

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon kantelbaar scherm: welk toestel?

                          Ik woon dicht bij de Kalmthoutse heide (of wat er nog van overblijft) dus sdat lijkt me wel een eind.
                          In elk geval bedankt voor het aanbod
                          Ondertussen heb ik een winkel gevonden die zowel de 60D als de 600D zegt in huis te hebben.
                          Hopelijk klopt het, kan ik mogelijk toch al eens een eerste vergelijk maken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon kantelbaar scherm: welk toestel?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                            Ik denk van niet, als ik me niet vergis was het feit dat de body uit kunstof bestaat een reden voor een aantal bezitters
                            van de voorganger om boos te reageren en om de 60D als minderwaardig te beschouwen.
                            De 60D bestaat wel degelijk uit aluminium, maar in combinatie met policarbonaat. De 600D is daarentegen van staal.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                            Wat mij mogelijk tot de 600D zou doen besluiten is het lagere gewicht.
                            Dat is een voorkeur. Indien je de test wil doen, zou je er in feite ook een (zwaardere) lens moeten opsteken, tenzij je altijd met de goedkopere, lichte lenzen zal werken.

                            Een zwaardere body is namelijk vooral voordelig met een zwaardere lens om meer evenwicht te hebben. Ook is het zo dat als je bijvoorbeeld een tijdje met een 60D + 17-55 IS werkt en je plots een 300D met bijvoorbeeld een 18-55 IS vastneemt, die laatste combinatie plots als speelgoed zal aanvoelen (en dat is geen positief gevoel).

                            Het is dus maar wat je uiteindelijk gewend bent.

                            Veel mensen vergeten ook dat de batterij van de 60D dubbel zolang meegaat. Koop een batterijgrip met tweede batterij voor de 600D en je kunt al evengoed direct voor de 60D gaan die veel meer voordelen oplevert.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon kantelbaar scherm: welk toestel?

                              Ik begrijp dat stabiliteit en evenwicht belangrijk kunnen zijn. Maar als die in de kast blijven liggen omdat ik er niet
                              mee rond wil zeulen, dan is dat geen winst maar verlies. In dat opzicht vind ik dat de betere camera degene is die
                              het meest zal gebruikt worden, ook al heeft die camera andere nadelen. Dit is uiteraard allemaal hoogst persoonlijk
                              En of de 60D nu zoveel voordelen heeft tov de 600D is ook een persoonlijke kwestie, de 600D heeft mogelijkheden
                              die de 60D niet bezit, het kan dus van het bedoelde gebruik afhangen.
                              Last edited by Zahra; 8 juni 2011, 21:08.

                              Comment

                              Working...
                              X