Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Land's End, revisited

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Land's End, revisited

    Ik kan foto's blijven tonen uit die Land's End serie: nergens is het land, de zee, de lucht hetzelfde...

    Last edited by LesC; 26 januari 2013, 11:02.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Land's End, revisited

    een goede landschapsfoto.
    maar voorgrond nogal somber tegenover de heldere lucht.

    Comment


    • #3
      Re: Land's End, revisited

      Een mooie....
      met misschien wat minder voorgrond?
      mvg,
      Sandorfi.
      Look, I'm not an intellectual - I just take pictures.

      Comment


      • #4
        Re: Land's End, revisited

        Ach, die voorgrond. Ik kijk er over heen. Tracht iets anders te zien en heb het gevoel dat
        die wolken de bergen trachten na te bootsen, maar dan hoger en grootser. Kan dat? Tuurlijk.
        Je ziet het zo vaak. Mooi, Les.

        Comment


        • #5
          Re: Land's End, revisited

          Denk als een van onze noorderburen wild zal zijn van die wolkenhemel, ik ook trouwens.
          Te veel voorgrond? Ik denk het niet en alleszins niet voor mij.
          Heel prachtige belichting als ik zo die contrasten zie.
          Voor mij is dit een foto die "af" is, prachtig werk Les.


          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Land's End, revisited

            Compositie heel mooi zo.
            Maar voorgrond tov.de lucht iets te donker[of de lucht iets te licht]

            gr.ron.
            http://exhi-fotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Land's End, revisited

              Mooi plaatje. Iets meer drama in de lucht had hem nog sterker gemaakt.

              Comment


              • #8
                Re: Land's End, revisited

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Ik kan foto's blijven tonen uit die Land's End serie:....
                gewoon doen hoor.

                tis een heel mooie.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Land's End, revisited

                  Hele mooie landschapsfoto Less !


                  Groetjes chrit.
                  Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Land's End, revisited

                    Mooie plaat, niks mis mee
                    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Land's End, revisited

                      Mooie foto
                      Heb je hem al eens bekeken met een stukje lucht erboven af; dat geeft meteen een ander effect; meer diepte. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik het origineel niet goed vind he.

                      Groeten
                      Kurt
                      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                      Groeten
                      Kurt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Land's End, revisited

                        Dank je voor de mooie commentaren. Zoals gezegd was land, zee, lucht geen twee minuten hetzelfde, grote dreigende wolken (wat ik hier speciaal mooi vind is die stapelwolk die een schaduw werpt op het water) die op een mum van tijd uiteenstuiven. Deze foto is in tegenlicht gemaakt, wel niet met de zon in beeld, maar toen ik foto's begon te maken met de rug naar de zon, was nauwelijks nog een wolk te bespeuren. Ik heb ook foto's met minder (tot geen) land, maar ook hier (zoals bij andere van mijn Cornwall foto's) laat ik de verschillende elementen meespelen en op elkaar inwerken...
                        Ik heb ook wat meer drama geprobeerd in de lucht (zoals in mijn eerste Cornwall foto "one gloomy morning..."), dmv een gradientfilter in LR3, maar dan miste ik weer die speciale helderheid, als je begrijpt wat ik bedoel. Deze is afwerkt in Aperture, met zeer weinig "bijsturing", bijna naturel, mijn dogma.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Land's End, revisited

                          Een hele mooie Les !
                          Vind de balans tussen VG en lucht wel heel evenwichtig en natuurlijk. Lichtere voorgrond zou het alleen maar onnatuurlijker doen over komen denk ik.

                          Je weet mss dat er gezegd wordt dat ik arendsogen heb he ?
                          Kan het dan ook niet laten te delen wat ik zie...

                          Boven de rotspartijen, grenzend aan de wolken, zitten soms scherpe witte randjes.
                          Denk dat dit door de selectie komt van het blenden (alhoewel ik denk dat jij dit niet toepast), of door het afzonderlijk bewerken van lucht / voorgrond dmv een selectie (wat eigenlijk op het zelfde neerkomt).
                          Misschien daar een iets zachtere rand nemen, of het selectiemasker wat blurren...
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment


                          • #14
                            Re: Land's End, revisited

                            Onze posts hebben elkaar gekruist...

                            That's the way I like it !!
                            Dat is ook mijn dogma !
                            Ook al is dit niet mogelijk zonder nabewerking, maar dit beschouw ik zelf niet als bewerking als dusdanig.
                            Dit is de foto tunen om de werkelijkheid te reproduceren... Zelfs layer blending valt voor mij onder deze noemer, omwille van de technische beperkingen van de sensors...
                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            ... met zeer weinig "bijsturing", bijna naturel, mijn dogma.
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              Re: Land's End, revisited

                              Bedankt, Dama. Nogmaals: je weet hoe ik jouw oordeel waardeer.
                              Gek genoeg ben ik nog niet aan blending toe. We hebben dat "gesprek" al eens gevoerd bij een foto van jou. Herinner je nog dat ik zei dat ik het jammer vond dat je een dergelijke foto niet kunt maken zonder blending? Wel, ik probeer hier (soms tevergeefs) op de rand te balanceren: namelijk één enkele opname, zo goed mogelijk als het kan naar rechts te belichten, en dan die belichting wat bijsturen, ofwel in Lightroom, ofwel (zoals deze) in Aperture.
                              Voor de eindverscherping zijn er ook verschillende opties: vroeger was dat vooral USM (unsharp mask), tegenwoordig gebruik ik zeer graag "Mortierkens trukendoos" (smart sharpen), hoewel ik vind dat er bij de laatste verscherping, op 890 pixels (daarna zet ik er nog een z/w randje aan), teveel licht en witte lijnen in mijn beeld verschijnen. Die "fade" ik dan weer, volgens een oude truuk die ik van schoonSpikke geleerd heb (80% luminosity), maar misschien moet dat faden wel sterker gebeuren? Ik weet het niet goed. Alle goede raad is welkom.
                              Tenslotte heb ik van een collega Mod nog een andere truuk geleerd, namelijk via een highpass filter. Ook die techniek wil ik toepassen en leren gebruiken. Ik houd namelijk altijd graag nog een optie achter de hand, voor het geval iets niet moest gaan.
                              Aan deze foto, hoewel er uiteindelijk weinig aan bijgestuurd werd, heb ik gisteren lang gewerkt, omdat ik (ik ben eigenlijk een softwareman) Lightroom tegen Aperture wilde uitspelen. Dit is Aperture, waar ik niet meteen een gradientfilter vind. Maar zowel mijn vrouw als ikzelf vonden deze afwerking mooier dan de LR3 versie.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X